Alles over vakanties op én met de fiets

La Marmotte 2014

Gebruikersavatar
tieky
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 13 aug 2010 13:08
Locatie: Breda

Gebruikersavatar tieky 11 dec 2013 10:22

havana schreef:Het is misschien vloeken in de kerk, maar ook zonder trainingsschema's kun je een cyclo uitfietsen ;) Gewoon regelmatig op de fiets klimmen, veel km's maken en variëren in afstand en intensiteit, paar toertochten fietsen en je hebt een prima voorbereiding.
Je hoeft niet eens perse mee te doen aan toertochten om een cyclo uit te rijden. Het belangrijkste is inderdaad op de fiets klimmen. Afgelopen jaar de uitdaging aangegaan om 3 keer de Ventoux op te rijden. Gewoon (veel) kilometers maken was voor mij genoeg. Daarbij circa 3 keer in Limburg/Ardennen geweest en 1x in de Alpen, maar dat was meer vanwege de TdF dan om echt te trainen.
Wat ik zelf wel fijn vond was om in ieder geval een keer van te voren een lange klim te doen, al is het alleen maar om te weten wat 1 uur achter elkaar klimmen met je lichaam doet.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27870
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 11 dec 2013 12:07

Natuurlijk hoef je geen toertochten te doen, maar het is wel erg leuk en bovendien zit je dan toch al snel 5 uur + op de fiets. Dat kan uiteraard ook zonder toertocht.

Gebruikersavatar
dapoker
Forum-lid
Berichten: 559
Lid geworden op: 09 apr 2010 21:37

Gebruikersavatar dapoker 11 dec 2013 13:56

Hehe... Wat is de definitie van 'n schema.

Vorig jaar met o.a. Havana de Le Trois Ballons gereden en net geen goud gehaald omdat ik bij de start niet ff 'n kilootje kon lozen en dus op de Grand Ballon 45 minuten met buikkrampen op de plee heb gezeten ;-(
Maar goed; dat terzijde... Voor de training van die cyclo had ik zeker geen specifiek schema. Wel heb ik me van te voren wat ingelezen hoe je een beetje effectief kunt trainen. Als jonge vader van twee kleintjes onder de vier jaar en een stressvolle fulltime baan heb je nu eenmaal niet heel veel tijd.

Mijn aanpak was de volgende.
Vanaf januari elke week op woensdag corestability oefeningen. En in het weekend mits mogelijk 4 tot vijf uur duurtraining hier in het heuvelland. Met per rit ongeveer tussen de 1000 en 1800 hoogtemeters.
Door de weeks minimaal 1 maal twee uur intervaltraining en als het kon nog ergens een rustige training van 2 tot 3 uurtjes. Die trainingen door de week deed ik altijd 's avonds na achten lekker buiten. Weer of geen weer; wordt je hard van, en je bouwt weerstand op. Zo vanaf april reed ik minimaal 1 rit van boven de 150km en we hebben de WP 160km gereden. Daarna nog 'n keer 'n rit van 210km. gewoon om het lijf te laten voelen wat het is om zo lang op de fiets te zitten.

Tsja... Is bovenstaande een schema? De één vindt van wel, andere zeggen van niet. Voor mezelf kan ik alleen zeggen dat ik het niet als schema heb ervaren omdat ik mezelf - omwille van werk en prive - geen druk op heb gelegd. Tuurlijk; ergens had ik natuurlijk mezelf wel opgdragen voor goud te gaan... anders kan je net zo goed niet mee doen aan 'n cyclo :-)
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;

Marloes7
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 dec 2013 21:32

Marloes7 11 dec 2013 21:38

Dag,

Ik heb me ook ingeschreven en ga de Marmotte voor het eerst fietsen. Aangezien ik heb afgesproken met een vriendin uit Australie zoek ik ook 1 of 2 mensen om de auto mee te delen. Ik woon in Rosmalen. Ik heb ook nog geen accommodatie (ben nu een beetje aan het rondkijken naar hotel, pension of iets dergelijks, iemand tips?). Ik zou op woensdag heen willen rijden en op zondag terug. Match dat een beetje met jouw plannen Cannodaleman?

jw19
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 dec 2012 16:41

jw19 12 dec 2013 21:55

Hallo,

Samen met een vriend gaan wij volgend jaar ook meedoen aan de Marmotte/ Trophee L'oisans.
Wij hebben een huisje gevonden, maar deze is voor 2 personen wat aan de grote kant.

http://www.homelidays.co.uk/allemond/ch ... nchorDispo

In totaal zijn er 5 1 persoons- en 2 2 persoonsbedden. De kosten voor een week zijn ongeveer € 750,00.
Vanaf 4 personen lijkt ons dat goed te doen en vooral gezellig. Mocht je interesse hebben kun je mij een bericht sturen!

Gr,

Jan Willem

sebas82
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 15 jan 2013 21:59

sebas82 13 dec 2013 23:07

Ik doe ook voor t eerst mee aan de Marmotte dit jaar. Vorig seizoen sinds 10 jaar weer eens op de fiets gestapt, ga voor uitrijden en zie tijdens de voorbereiding wel wat het uiteindelijke doel wordt.

Comp78
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 02 jun 2013 14:53

Comp78 21 dec 2013 08:46

Krijg vandaag een mail om inschrijving te checken en bevestigingsbrief te printen, maar site geeft alleen maar een foutmelding....

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 21 dec 2013 09:22

Hier hetzelfde. Blijven Fransen, hè ......
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Comp78
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 02 jun 2013 14:53

Comp78 21 dec 2013 10:19

Lijkt alleen voor mensen te zijn die nog niet eerder hebben meegedaan. Naampjes zullen wel in een andere db zitten ofzo.

VengineNL
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 jun 2011 22:41

VengineNL 22 dec 2013 15:59

Ik heb mij ook ingeschreven om de Marmotte voor de 1e keer te gaan rijden. Ga voor uitrijden in een zo goed mogelijke tijd. Ik kreeg inderdaad een zelfde mail binnen maar krijg niets meer te zien dan mijn naam, woonplaats, geboortejaar en een inschrijfnummer. Er valt weinig te printen...

pwaverijn
Forum-lid
Berichten: 691
Lid geworden op: 16 jan 2009 13:59
Locatie: Amstelveen

pwaverijn 22 dec 2013 16:19

Dan moet je inloggen (op je naam klikken en je wachtwoord invullen)
Als je dan het bekende bierviltje met je keuring erop upload, kun je de gecompleteerde inschrijving downloaden en printen.
accepteren kun je leren!

Comp78
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 02 jun 2013 14:53

Comp78 22 dec 2013 16:26

VengineNL schreef:Ik heb mij ook ingeschreven om de Marmotte voor de 1e keer te gaan rijden. Ga voor uitrijden in een zo goed mogelijke tijd. Ik kreeg inderdaad een zelfde mail binnen maar krijg niets meer te zien dan mijn naam, woonplaats, geboortejaar en een inschrijfnummer. Er valt weinig te printen...
Idem, een een ww heb ik (nog) niet. Komt misschien per mail ofzo. Als je erg gewoon wat invult krijg je alleen een SQL fout.

Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /homez.92/sportcom/www/web2010/inscription2.php on line 50

Plaats reactie