Coppi Campionissimo baanfiets 1962 - gereed
-
- Forum-lid
Hallo,
Ik heb van de week dit frame op marktplaats gekocht. Het zou een Coppi Campionissimo baanframe uit 1962 moeten zijn. Al blijft dat bij oudere baanfietsen altijd gissen volgens mij...
Het plan is om de ergste roest te verwijderen, dan wellicht te beschermen door een blanke laklaag o.i.d. en de fiets op te bouwen (wel met campa onderdelen, maar niet tijdsgebonden i.v.m. budget) zodat er weer rondjes mee over de baan gereden kunnen worden
Aanvullende vraag over het bottom bracket: breedte is 68 mm, wat duidt op n BSA draad. Inwendige diameter is ca. 34,6 mm, wat dan weer op italiaanse draad lijkt. Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?
Groetjes!
Ik heb van de week dit frame op marktplaats gekocht. Het zou een Coppi Campionissimo baanframe uit 1962 moeten zijn. Al blijft dat bij oudere baanfietsen altijd gissen volgens mij...
Het plan is om de ergste roest te verwijderen, dan wellicht te beschermen door een blanke laklaag o.i.d. en de fiets op te bouwen (wel met campa onderdelen, maar niet tijdsgebonden i.v.m. budget) zodat er weer rondjes mee over de baan gereden kunnen worden
Aanvullende vraag over het bottom bracket: breedte is 68 mm, wat duidt op n BSA draad. Inwendige diameter is ca. 34,6 mm, wat dan weer op italiaanse draad lijkt. Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?
Groetjes!
Laatst gewijzigd door jacksshadow op 07 feb 2014 09:22, 3 keer totaal gewijzigd.
rule #5
-
- Forum-lid
Tof frame, ik zou hem laten poedercoaten als ik jou was, maar dat zijn persoonlijke dingen. Als het een echte coppi is, dan heeft hij Italiaanse draad, ik zou gewoon 2 cups erin proberen, je lokale fietsenmaker heeft vast wel 2 ouder liggen zodat je het even kan proberen.
Is de draad aan de aandrijf zijde rechtsom ("normaal") dan is ITA. Linksom? Dan BSA.
Zeker fraai frame, lijkt me de moeite van het opknappen waard
Zeker fraai frame, lijkt me de moeite van het opknappen waard
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid
Bedoel je dat je het frame zou conserveren met een laag blanke poedercoating? Kan dat zomaar over roestige / nog deels verchroomde, deels kaal metalen oppervlakken?Tof frame, ik zou hem laten poedercoaten als ik jou was, maar dat zijn persoonlijke dingen.
rule #5
-
- Forum-lid
Ik zou hem helemaal over doen haha, maar dat is dus echt puur persoonlijk. Als je nu onderdelen erop gaat zetten lijkt het alsnog een oud wrak, puur doordat het frame er niet zo goed meer uit ziet. Maar zoals ik dus al zei, dat is puur persoonlijk en daar zijn de meningen over verdeeld binnen fietsland.
-
- Forum-lid
Zo, frame is ontdaan van de ergste roest, balhoofdcups eruit geslagen en schoongemaakt en voorvork en frame liggen nu bij de spuiter voor een laagje blanke lak. Benodigde onderdelen liggen klaar om gemonteerd te worden, es kijken of ik daar van het weekend aan toe kom. Foto's volgen na het spuiten!
rule #5
-
- Forum-lid
Zo, even wat fotootjes van hoe de fiets er nu bij staat. Morgenavond worden de eerste rondjes op de wielerbaan gereden, eens kijken of de fiets wat wil rijden!
Laatst gewijzigd door jacksshadow op 14 jan 2014 11:08, 2 keer totaal gewijzigd.
rule #5
Mooie klassieker! Rij je op Sloten morgen? Dan kan ik 'em live zien
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid
Ha, de fiets is morgen in Alkmaar live te aanschouwen!
rule #5
-
- Forum-lid
Gisteren op de baan even een fotootje met mn telefoon geschoten:
Specs:
Veloflex record banden
Campagnolo Pista crank
Cinelli Criterium voorbouw
KMC Devil 101 ketting
Campagnolo Record (28 spaaks) naven
Wolbers velgen
Campagnolo Record zadelpen