Project: Colnago Super(?) als fixed gear; EINDRESULTAAT!
-
- Forum-lid
Ik vind niet dat je het mongolen mag noemen, maar goed discussies over remmen moeten maar ergens anders.
Wats gebeurt met de verstandige Drent Wijnand?walterg schreef: Daarom woon ik ook in Drenthe...
Een remmetje mag qua looks wel not done zijn... Maar veiligheid gaat imho toch echt voor als je de fiets daadwerkelijk op straat gaat gebruiken, plots remmen moet soms ook op een boeren klinkerweg in Drenthe
Prachtige fiets trouwens, dat mag ook gezegd worden!
Neenee, "als je erover kan discussiëren dan klopt het niet"nutsjesmoar schreef:Ik vind niet dat je het mongolen mag noemen, maar goed discussies over remmen moeten maar ergens anders.
mijn Flickr
-
- Forum-lid
Ik snap je uitspraak niet helemaal. Maar er is heus wel een discussie te voeren over het wel of niet hebben van remmen, maar niet in iemand zijn topic.
Ach, ik kan er wel om lachen hoor. En heb bovendien hier zelf ook al mijn mening over gegeven. (zelf gebruik ik de rem zo min mogelijk, want dan wordt mijn zorgvuldig gepoetste velg vies )
Over de fiets zelf valt niet veel te melden momenteel; ik heb er slechts één keer op gefietst ivm het slechte weer. Waarmee ik mijn veronderstelling eerder in dit topic dat ik mijn doel on een weer-en-wind fiets te maken volledig voorbij ben geschoten wegens te mooie fiets bevestig!
Over de fiets zelf valt niet veel te melden momenteel; ik heb er slechts één keer op gefietst ivm het slechte weer. Waarmee ik mijn veronderstelling eerder in dit topic dat ik mijn doel on een weer-en-wind fiets te maken volledig voorbij ben geschoten wegens te mooie fiets bevestig!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Dat geeft weer mogelijkheid tot een nieuw project, niet?
Nu heb ik nog wel een vraagje..
Wat ben je nu ongeveer "kwijt" aan zo'n project? (exclusief brady spuitactie ed, dat hoeft bij mijn 2 frames niet meer...)
Begint bij mij ook te kriebelen aangezien ik geen geared fiets meer heb.....
Wat ben je nu ongeveer "kwijt" aan zo'n project? (exclusief brady spuitactie ed, dat hoeft bij mijn 2 frames niet meer...)
mijn Flickr
Hoeveel je kwijt bent hangt uiteraard af van hoeveel spullen je zelf nog hebt staan en hoe mooi je het wil maken. Voor mijn project heb ik alleen stuurlint, banden, tandwiel, ketting en bashring hoeven te kopen. Bij elkaar zo'n 150 euro. Stuurlint, tandwiel en bashring waren vooral prijzig, en niet strict noodzakelijk, want een tandblad dat je nog hebt liggen kan ook (maar ik wilde per-se baan vertanding met 130 BCD), die bashring kan je zelf maken van een oud buitenblad, of je laat 'em gewoon weg, en als je geen leren stuurlint hoeft, scheelt dat ook 25E.jaapieo schreef:Dat geeft weer mogelijkheid tot een nieuw project, niet?
Wielen kwamen van een eerder project, maar als je ze zelf zou spaken moet dat voor 150E lukken (Rigida DP 18's en Miche Primato naven, beiden zijn niet heel duur).
Polijstmateriaal moest ik ook kopen, heeft me inclusief alles zo'n 65E gekost geloof ik.
Exclusief spuiten heb ik ergens tussen de 200 en 300 euro uitgegeven aan de fiets, maar daar kan dus een heleboel vanaf als je her en der concessies doet (een stuk duurder kan vast ook )
Eigenlijk was ik vooral veel tijd kwijt aan dit project. Met name op de erg verweerde onderdelen ben ik soms letterlijk uren aan het schuren en polijsten geweest. Ik heb het niet bijgehouden, maar een uurtje of 30 heb ik zeker aan deze fiets gewerkt.
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid
Da's dus een kansloze execitie53x11 schreef:[
maar de bedoeling is eigenlijk het aantal fietsen terug te dringen, niet te vermeerderen...
Volgens mij heb je gelijk! Ik had er nog nooit van gehoord, maar via Google vind ik plaatjes met cinetti frames met dezelfde lugs. De vorige eigenaar dacht altijd dat ze op een colnago reed. Wel flauw dat ze bijna dezelfde lugs gebruikten (het klavertje is ietsje anders)ALPHA38 schreef:is het niet een Chinetti ipv een colnago frame?
Ga het frame toch maar niet laten overspuiten denk ik:roll:
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
chinetti's werden gemaakt door martelly uit belgie53x11 schreef:Volgens mij heb je gelijk! Ik had er nog nooit van gehoord, maar via Google vind ik plaatjes met cinetti frames met dezelfde lugs. De vorige eigenaar dacht altijd dat ze op een colnago reed. Wel flauw dat ze bijna dezelfde lugs gebruikten (het klavertje is ietsje anders)ALPHA38 schreef:is het niet een Chinetti ipv een colnago frame?
Ga het frame toch maar niet laten overspuiten denk ik:roll:
en dat voor een zaak uit nederland (den haag volgens mij)
zie deze discussie elders ...
http://www.klassiekeracefiets.info/2013/01/04/martelly/