Is een veel voorkomend probleem bij crossers. Remblokjes goed toe in stellen en soms ander type remblokken wil het nog wel eens verminderen. Ietsje meer achterrem gebruiken. Ik heb ooit gehoord dat het komt omdat als je remt de voorvork naar voren getrokken wordt en op een gegeven moment de kracht zo groot is dat de vork dan weer terug springt.xml schreef:Soms remt mijn voorste rem zeer piepend EN zeer schokkend, ook al "schok" ik zelf niet me de rem aan het stuur. Iemand een idee of dit normaal is?
Cyclocross fietsen
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012
Cube ams super hpc race 2012
Hier een stukje over klapperde voorvork bij cyclocrossers.
http://velonews.competitor.com/2010/09/ ... oss_101807
http://velonews.competitor.com/2010/09/ ... oss_101807
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012
Cube ams super hpc race 2012
Ik probeer Challenge Open banden te monteren maar krijg de binnenbanden niet goed erin.
Is er nog iets waar ik aan moet denken bij het monteren van deze banden?
Is er nog iets waar ik aan moet denken bij het monteren van deze banden?
-
- Forum-lid
- Berichten: 2863
- Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05
Ik snap niet wat je precies bedoelt. Alleen het monteren van de Challenge banden ging bij mij heel makkelijk.
Ik zal proberen uit te leggen wat ik bedoel;
Banden liggen strak in de velg.
Weinig ruimte om te binnenband er goed in te krijgen.
Als de binnenband er bijna helemaal in zit hou ik een stuk over wat dan min of meer dubbelgevouwen in de buitenband komt te zitten, dit mag natuurlijk niet.
Als ik nu de band op pomp ploft de binnenband bij ongeveer 6 bar, terwijl ze volgens mij tot 8 bar moeten kunnen hebben.
Ik heb inmiddels een manier om de binnenband beter er in te krijgen;
n.l. het stuk binnenband wat ik op het eind ongeveer over hou verdelen over de hele band.
Maar ook nu heb ik een band weten te laten ontploffen bij 7 bar.
Voorlopig hou ik de band dus maar op 5 a 6 bar, dit gaat volgens mij goed, ik heb er nog niet mee gereden.
Overigens kloppen alle maten (wielen en banden zijn 28 inch en de binnenbanden hebben de goede breedte).
Banden liggen strak in de velg.
Weinig ruimte om te binnenband er goed in te krijgen.
Als de binnenband er bijna helemaal in zit hou ik een stuk over wat dan min of meer dubbelgevouwen in de buitenband komt te zitten, dit mag natuurlijk niet.
Als ik nu de band op pomp ploft de binnenband bij ongeveer 6 bar, terwijl ze volgens mij tot 8 bar moeten kunnen hebben.
Ik heb inmiddels een manier om de binnenband beter er in te krijgen;
n.l. het stuk binnenband wat ik op het eind ongeveer over hou verdelen over de hele band.
Maar ook nu heb ik een band weten te laten ontploffen bij 7 bar.
Voorlopig hou ik de band dus maar op 5 a 6 bar, dit gaat volgens mij goed, ik heb er nog niet mee gereden.
Overigens kloppen alle maten (wielen en banden zijn 28 inch en de binnenbanden hebben de goede breedte).
minder lucht erin bij het erin leggen en idd alles goed verdelen zodat die nergens dubbel licht
maar 7 bar is volgens mij wel heel erg veel voor een crosser.
mijn Vittoria CX pro bandjes mogen max tot 6 bar
maar 7 bar is volgens mij wel heel erg veel voor een crosser.
mijn Vittoria CX pro bandjes mogen max tot 6 bar
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
Volgens de opdruk op de banden moet/mag er 4 tot 8 bar in.
Ik gebruik mijn crosser voornamelijk op de weg als winterfiets, en ik hou van harde banden,
maar nu hou ik ze tussen de 5 en 6 bar.
Ik gebruik mijn crosser voornamelijk op de weg als winterfiets, en ik hou van harde banden,
maar nu hou ik ze tussen de 5 en 6 bar.
Met welke banden rijd jij?wmc schreef:Met mijn 68 kilo rijdt ik zonder problemen de mountainbike parcoursen hier in de buurt (Best, Waalre, Oirschot, Valkswaard) op 2.5 bar voor en 2.8 bar achter. Lek rijden is nog niet voorgekomen, zelfs niet op wortels.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
- robbebopper
- Forum-lid HC
- Berichten: 5713
- Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32
Met challende grifo open tubulars rijd ik meestal op 2 bar. Ook in het bos nooit problemen met stootlek of iets dergelijks. Op de weg moet je niet teveel komen met die dingen, daar zijn ze te duur voor. Ze slijten dan veel te snel.
Ik gebruik als binnenband overigens gewoon stevige (zware) butyl binnenbanden.
Ik gebruik als binnenband overigens gewoon stevige (zware) butyl binnenbanden.