Carbon vork verlengen mogelijk?
Er is 1 veilige manier om vorkbuizen te verlengen maar die is alleen bij alu pijpen aan te raden, bij een carbon vorkbuis zijn er geen standaardoplossingen.
Ik neem aan dat de vorkbuis ook carbon is, dan wordt het een andere vork kopen...
Ik neem aan dat de vorkbuis ook carbon is, dan wordt het een andere vork kopen...
Cheap light strong, choose two
Misschien kan dat wel door iemand die weet wat hij doet.....
Maar zo'n vorkbuis is op de plaats waar je hem wil verlengen een zwaar belast onderdeel op het moment dat je op de pedalen gaat staan.
Ik ben zelf niet schuw voor het nemen van risico's maar vragen om problemen moet je eigenlijk niet willen bij een lichte constructie als een carbon vorkpijp.
Ik heb dit voorjaar en zomer een paar frames opgebouwd voor een laag budget en ben 2x goed geslaagd met een vrijwel nieuwe en gloednieuwe vork voor elk 50€ (Marktplaats en een Duitse webshop) , en daar ga ik geen grote risico's voor nemen.
Maar zo'n vorkbuis is op de plaats waar je hem wil verlengen een zwaar belast onderdeel op het moment dat je op de pedalen gaat staan.
Ik ben zelf niet schuw voor het nemen van risico's maar vragen om problemen moet je eigenlijk niet willen bij een lichte constructie als een carbon vorkpijp.
Ik heb dit voorjaar en zomer een paar frames opgebouwd voor een laag budget en ben 2x goed geslaagd met een vrijwel nieuwe en gloednieuwe vork voor elk 50€ (Marktplaats en een Duitse webshop) , en daar ga ik geen grote risico's voor nemen.
Laatst gewijzigd door kees0251 op 24 dec 2013 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Cheap light strong, choose two
-
- Forum-lid
Desnoods moet je een carbon reparatie bedrijf vragen of zij iets kunnen doen voor jou. Tegenwoordig kunnen ze heel veel maken, dus misschien is iets erbij maken niet heel moeilijk.
Al denk ik dat het sowieso een duur grapje gaat worden.
Al denk ik dat het sowieso een duur grapje gaat worden.
CANNONDALE SuperSix EVO sram red
hoe lang moet je vork pijp zijn en heb je wat aan een carbon vork met alleen blanke lak?
ik heb nog ene liggen met iets meer dan 22cm pijp erop en mag je wel voor 3tientjes ex verzending hebben
ik heb nog ene liggen met iets meer dan 22cm pijp erop en mag je wel voor 3tientjes ex verzending hebben
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
-
- Forum-lid
Een extender van BBB, heb ik bij de fiets van mijn vader's fiets ook toegepast. Ze zijn er in 1 inch en in 1 1/8. Slim systeem, en bovendien veilig. Kost volgens mij nog geen twee tientjes.
-
- Forum-lid
haha, bij de fiets van mijn vader's fiets, lees ik nu terug...