bottom bracket vervangen lengte trapas
geacht forum.
ik was het al langer van plan ,om het bottom bracket van mijn Batavus competition te vervangen.
fiets is meer als 25 jaar oud,zal wel eens nodig zijn.
met de speciale tooltjes gedemonteerd,de linker bestaat uit kunstof?
het is een bb un50 68x115mm engelse draad.cartridge met vierkante as.
echter een nieuw exemplaar bij mijn hofleverancier,is alleen te krijgen in 113mm of 118mm.
wat is wijsheid,stel ik ga voor de 118 komt dan mij kettingblad 1,5mm naar buiten?
graag advies van de techneuten.
ik was het al langer van plan ,om het bottom bracket van mijn Batavus competition te vervangen.
fiets is meer als 25 jaar oud,zal wel eens nodig zijn.
met de speciale tooltjes gedemonteerd,de linker bestaat uit kunstof?
het is een bb un50 68x115mm engelse draad.cartridge met vierkante as.
echter een nieuw exemplaar bij mijn hofleverancier,is alleen te krijgen in 113mm of 118mm.
wat is wijsheid,stel ik ga voor de 118 komt dan mij kettingblad 1,5mm naar buiten?
graag advies van de techneuten.
Hier kom ik op 116mm, dat scheelt dan nog maar een halve mm:
http://www.fietsparts.nl/fietsonderdele ... gte-116-mm
http://www.fietsparts.nl/fietsonderdele ... gte-116-mm
Campagnolo Ultra Dork
De Sunrace trapassen zijn beslist een stuk beter dan de cheapo van Shimano BB UN26.harryw schreef:ja dank je heb ik gezien,maar liever een Shimano.
113mm zal trouwens ook prima voldoen.
Ik zou het iets anders uitdrukken, maar wat je zelf nodig hebt is inderdaad belangrijker. Of het technisch mogelijk is, blijkt dan wel. Bovendien wie weet nog wat Shimano 25 jaar geleden voorschreef. Trouwens, @harryw, een BB UN trapas met een linker kunststof cup is beslist geen 25 jaar oud, maar maximaal 10 jaar.
klimmer,tja zou goed kunnen dat ze al eens eerder is vervangen.
ik weet niets van het onderhoud,heb de fiets nu 4 jaar.
op de cartridge staat Shimano via japan bb-un50
en kreeg het met niet veel kracht los.ziet er verder ook niet slecht uit.
ik weet niets van het onderhoud,heb de fiets nu 4 jaar.
op de cartridge staat Shimano via japan bb-un50
en kreeg het met niet veel kracht los.ziet er verder ook niet slecht uit.
Wat voor groep zit erop? De assen van Shimano eind jaren 90 waren namelijk 113mm voor BSA en 115 voor Italiaans voor de modellen daarvoor was het 116 en 119 mm. Het kan dus zijn dat de 115mm as eigenlijk niet de goede maat is.
Campagnolo Ultra Dork