Canyon
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13675
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Bv goed, pak mijn F29 carbon 2 met volledige XX groep en Hope remmen met alle kortingen en pedalen 4200 euro, net zoveel als een grand canyon XX.
Afmontage van de cannondale ietsje beter, XX cassette + pedalen(xtr), wielen ietsje beter van de Canyon
Begrijp me niet verkeerd ik zou zo een canyon kopen, maar om alleen maar te roepen dat het goedkoop is is niet waar. het gaat erom of je een beetje handig shopt. Kijk een aeroad DI2 met een scott foil premium zit +4000 euro tussen.
Bij Cube zijn dit jaar alle fucrum wielen hetzelfde als de fulcrum wielen echter gewoon 1 cijfer nemen dus de 44 is de 4, de 55 is de 5 etc.
Afmontage van de cannondale ietsje beter, XX cassette + pedalen(xtr), wielen ietsje beter van de Canyon
Begrijp me niet verkeerd ik zou zo een canyon kopen, maar om alleen maar te roepen dat het goedkoop is is niet waar. het gaat erom of je een beetje handig shopt. Kijk een aeroad DI2 met een scott foil premium zit +4000 euro tussen.
Bij Cube zijn dit jaar alle fucrum wielen hetzelfde als de fulcrum wielen echter gewoon 1 cijfer nemen dus de 44 is de 4, de 55 is de 5 etc.
door de band heen is canyon zeer goed afgemonteerd voor de prijs en incl. goede (dure) wielen, iets waar veel andere merken de mist ingaan... maar ik heb het al eens eerder gezegd, een canyon koop je niet alleen voor de prijs, de afwerking en montage is top, testrestulaten zijn top en ze zien er leuk uit (over smaak valt niet te discussieren natuurlijk)
Vooral het mee eens over de top testresultaten door de innoverende techniek. Ik vindt op dit punt Canyon gelijk staan met merken als Cannondale, Cervelo, etc. maar dan voor een schappelijkere prijs.
Dure wielen vindt ik niet perse een plus. Als je al een wielset hebt of niet gecharmeerd bent van de gestoken wielen moet je daar bij Canyon eerst om heen werken.
Desondanks bekruipt mij wel het gevoel dat Canyon de afgelopen drie jaar fors duurder is geworden. In 2010 was de CF nog maar 900 en vorig jaar was de CF 1200. Dat is toch 10% gemiddeld erbij per jaar.
Dure wielen vindt ik niet perse een plus. Als je al een wielset hebt of niet gecharmeerd bent van de gestoken wielen moet je daar bij Canyon eerst om heen werken.
Desondanks bekruipt mij wel het gevoel dat Canyon de afgelopen drie jaar fors duurder is geworden. In 2010 was de CF nog maar 900 en vorig jaar was de CF 1200. Dat is toch 10% gemiddeld erbij per jaar.
Over smaak valt natuurlijk niet te twisten, maar mensen die die carbon structuur als 'defect' blijven omschrijven begrijpen het echt niet, zelfs niet als je het ze honderd keer uitlegt zoals hier gebeurt. Met UD-carbon weet je van tevoren gewoon niet hoe het eruit ziet. Volgens mij biedt Canyon per model een 'naked' versie en een mat gelakte versie. Als je geen 'risico' wilt lopen pak je toch gewoon de matzwarte.
Het gaat volgens mij niet over defect of niet, maar of het product voldoet aan de verwachtingen.bobkat19 schreef:Over smaak valt natuurlijk niet te twisten, maar mensen die die carbon structuur als 'defect' blijven omschrijven begrijpen het echt niet, zelfs niet als je het ze honderd keer uitlegt zoals hier gebeurt. Met UD-carbon weet je van tevoren gewoon niet hoe het eruit ziet. Volgens mij biedt Canyon per model een 'naked' versie en een mat gelakte versie. Als je geen 'risico' wilt lopen pak je toch gewoon de matzwarte.
Het zou namelijk helpen als je het van te voren weet. Ik heb geen enkele foto van de ultimate cf sl op de site van canyon gezien met zulke lijnen. Dus ik had de verwachting dat ik een netjes mat zwart frame zou krijgen.
Ook vind ik het jammer dat de 1 het wel "goed" krijgt en de ander niet. Er zat bij mij waarschijnlijk gewoon minder lak over dan bij een ander frame of het was net anders geschuurd/bewerkt.
Iemand die nu aankoop research doet en op dit forum terecht komt die heeft nu tenminste een beter beeld van wat hij kan verwachten.
Ik hoop dat mijn nieuwe exemplaar wat meer zal lijken op andere voorbeelden die ik heb gezien en anders ga ik alsnog heel tevreden rijden met mijn UD Carbon lijnen
Ik vindt toch echt dat Canyon het helder op de site heeft staan:
https://www.canyon.com/_en/supportcente ... cles_id=28
En zoals al gezegd als je precies wilt weten wat je koopt is de winkel een betere optie.
https://www.canyon.com/_en/supportcente ... cles_id=28
En zoals al gezegd als je precies wilt weten wat je koopt is de winkel een betere optie.
Ja idd, goede link en uitleg.
Ik had mijn verwachtingen gebaseerd op de detail foto's op de ultimate cf sl pagina (scrollen naar onder).
Daar zag het er best netjes uit
Ik had mijn verwachtingen gebaseerd op de detail foto's op de ultimate cf sl pagina (scrollen naar onder).
Daar zag het er best netjes uit
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13675
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Als je iets niet mooi vind, dan valt daar niet over te twisten.
Ik vind het persoonlijk wel wat hebben mijn syntace sturen en zadelpennen hebben het ook. mijn truvatif stuur en c,dale save zadelpen ook. ik zie het eigenlijk meer wel dan niet op UD carbon.
Ik vind het persoonlijk wel wat hebben mijn syntace sturen en zadelpennen hebben het ook. mijn truvatif stuur en c,dale save zadelpen ook. ik zie het eigenlijk meer wel dan niet op UD carbon.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Naar Bikemotion gaan, dan kun je ze in het echt aanschouwen, dan wordt je ook niet verrast door de carbonstructuur en je bespaart jezelf een ritje naar Koblenz.
Verder ben ik het geheel eens met de opmerking van Bobkat 19.
Je wil een zo licht mogelijk frame, dan kom je op een ongespoten naked carbon frame uit, vervolgens vind je de carbonstructuur niet mooi vanwege de"vreemde"lijnen in dat carbon.
Neem dan een gespoten frame, dan ben je meteen klaar.
Blijkt dat de lak van Canyon niet zo sterk is, hebben we weer lakproblemen.....
Verder ben ik het geheel eens met de opmerking van Bobkat 19.
Je wil een zo licht mogelijk frame, dan kom je op een ongespoten naked carbon frame uit, vervolgens vind je de carbonstructuur niet mooi vanwege de"vreemde"lijnen in dat carbon.
Neem dan een gespoten frame, dan ben je meteen klaar.
Blijkt dat de lak van Canyon niet zo sterk is, hebben we weer lakproblemen.....
Naar Bikemotion gaan heeft natuurlijk ook niet veel nut. Daar staat er één en het punt is nu juist dat je met UD carbon nooit weet hoe het er van tevoren uit gaat zien. Dan heb je ook nog weer de lichtval die het anders kan laten lijken.
over die lijnen in de carbonstructuur, in mijn ultimate cf sl zitten ze bv niet, in andere frames zitten ze dan weer wel... dus eens gaan kijken op bikemotion of in Koblenz zal niet veel uithalen.
nu, die lijnen zijn niet het mooiste wat er is natuurlijk, maar op de foto's ziet het er natuurlijk net wel iets sterker uit door de flits...
nu, die lijnen zijn niet het mooiste wat er is natuurlijk, maar op de foto's ziet het er natuurlijk net wel iets sterker uit door de flits...
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Ik heb op Bikemotion wel meer dan 1 fiets zien staan!
Alle merken hebben wel een naked carbon in hun assortiment en iedere fiets ziet er dan kwa carbonstructuur anders uit, daar had je je dan een voorstelling kunnen maken hoe het er ongeveer uit zou kunnen zien.
En idd als je geluk hebt met de carbonstructuur dan heb je een gave fiets.
Mij boeit het niet zo of die structuur wel of niet "hinderlijk"aanwezig is.
Alle merken hebben wel een naked carbon in hun assortiment en iedere fiets ziet er dan kwa carbonstructuur anders uit, daar had je je dan een voorstelling kunnen maken hoe het er ongeveer uit zou kunnen zien.
En idd als je geluk hebt met de carbonstructuur dan heb je een gave fiets.
Mij boeit het niet zo of die structuur wel of niet "hinderlijk"aanwezig is.