Als de TS net boven komt met een dubbel, dan lijkt mij een compact voldoende om lekker naar boven te rijden. Toch gediscussieerd.uninvitedguest schreef:Ik ken je fietscapaciteiten niet , net als je lichaamsmaten en gewicht, maar je geeft aan dat je met een dubbel moeilijk omhoog kwam op de Ventoux.
Je bent daarom op zoek naar een compact. Zonder de discussie weer aan te willen wakkeren, wil ik je adviseren om toch ook te kijken of een triple niet geschikter voor je is. Elke keer in de bergen zien ik nl. mensen naar boven harken waarbij ik me afvraag waarom men in godsnaam niet voor een triple heeft gekozen.
Canyon Ultimate CF SL 9.0
-
- Forum-lid
Ik denk idd dat een Compact ook voldoende moet zijn.
De conditie zit zeker goed en kan naar de zomer toe alleen maar verbeteren.
Het is ook niet dat ik wekelijks of maandelijks in de bergen vertoef.
Maar geloof me; met enkel een dubbel draai je je benen kapot vanuit de helling van Bedouin tot de top en daarna volgt er nog een 150km.
Ik dacht eerst de Ridley om te bouwen en te gaan van de Campa Veloce naar een triple of ten minste iets met andere bladen. Maar voor een groep ben ik algauw ook wat geld kwijt, dus kan ik beter eens kijken naar volledig nieuw materiaal en dan toch bij voorkeur een carbon racefiets met een degelijke groep. Of het dan Sram, Shimano of Campa is, dat maakt me dan nog minder uit. Betrouwbaarheid en degelijkheid primeert hier.
De conditie zit zeker goed en kan naar de zomer toe alleen maar verbeteren.
Het is ook niet dat ik wekelijks of maandelijks in de bergen vertoef.
Maar geloof me; met enkel een dubbel draai je je benen kapot vanuit de helling van Bedouin tot de top en daarna volgt er nog een 150km.
Ik dacht eerst de Ridley om te bouwen en te gaan van de Campa Veloce naar een triple of ten minste iets met andere bladen. Maar voor een groep ben ik algauw ook wat geld kwijt, dus kan ik beter eens kijken naar volledig nieuw materiaal en dan toch bij voorkeur een carbon racefiets met een degelijke groep. Of het dan Sram, Shimano of Campa is, dat maakt me dan nog minder uit. Betrouwbaarheid en degelijkheid primeert hier.
En waarom een carbon? Omdat het lichter is? Forget it!
Ook al eens naar aluminium gekeken? Een goed aluminium frame is lichter als een instapmodel carbon frame en toch nog goedkoper.
Canyon Ultimate CF, Rose, Specialized Allez, Cannondale CAAD zijn enkele zeer goede alu frames?
Ook al eens naar aluminium gekeken? Een goed aluminium frame is lichter als een instapmodel carbon frame en toch nog goedkoper.
Canyon Ultimate CF, Rose, Specialized Allez, Cannondale CAAD zijn enkele zeer goede alu frames?
dirk heeft toch gewoon een excuus gezocht en gevonden een nieuwe fiets te kopen...liviolivius schreef:Of afvallen, 78 kg bij 1,73mtr geeft een bmi (niet zaligmakend dat weet ik) van 26 (toch in de categorie overgewicht). Minimaal 5kg er af en je sprint de berg op
maar niet te vergeten is, dat zo'n berg opfietsen eigenlijk nooit een pretje is, ook bij stijgende vorm en / of dalend eigengewicht omdat er dan er weer sneller gereden 'moet' en het afzien gewoon blijft
de 'pret' komt eerst na het douchen
-
- Forum-lid
Hoe wordt de fiets eigenlijk afgeleverd? Dien je nog langs een FM te passeren of lukt dit allemaal zelf?
-
- Forum-lid HC
Of je gaat gewoon meer trainen, dan sla je 2 vliegen in 1 klap.
Last van je knieen lijkt me gewoon bikefit trouwens, geen overbodige luxe om een metingkje te laten doen alvorens je €2k+ gaat stukslaan.
Last van je knieen lijkt me gewoon bikefit trouwens, geen overbodige luxe om een metingkje te laten doen alvorens je €2k+ gaat stukslaan.
Als ik de profs mag geloven wordt fietsen nooit makkelijker/lichter, je gaat alleen maar sneller of langzamer.
-
- Forum-lid
Deze fiets staat nu in promo voor 1799 eur, is dit een model van 2014 of worden deze ge-upgradet?
-
- Forum-lid HC
Geen discs betekend waarschijnlijk out. De afgelopen jaren kregen modellen ca. elke 3 jaar een update beginnende bij de SLX, dan de SL en dan de 'gewone'.djatwork69 schreef: ↑04 jul 2017 10:02 Deze fiets staat nu in promo voor 1799 eur, is dit een model van 2014 of worden deze ge-upgradet?