Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

EUR 1700: carbon of alu?

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 25 jul 2010 16:25

Fructus schreef:
superrose schreef: Voor 99 euro meer heb je al een hele mooie cannondale synapse met 105 afgemonteerd.


99 da's niet veel, maar het blijft een Cannondale. I'll pass ;)


ben er ook geen fan van maar vergelijk dat met een cube en het budget dat de ts heeft, ik bedoel maar. Ik las iemand hier iets posten over cube namelijk.

Maarre een mooie carbonnen wielier zou je ook niet slecht staan hoor als kado voor jezelf na de bedrust?

Eerlijk gezegd weet ik zelf even niet meer wat voor fiets ik voor wil sparen, maar als ik tegen de 2000 euro had zou ik geen cube nemen.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

fructus
Forum-lid
Berichten: 430
Lid geworden op: 27 dec 2009 14:18

fructus 25 jul 2010 16:26

On topic:

Ik ben het eens met Rose. Goedkope carbon met goedkope afmontage is levert niets op. Tot ver boven de 2000 euro ben je beter af met een knap alu-frame, goede wielen en goede afmontage (105/ Ultegra)
The truth is rarely pure and never simple � Oscar Wilde

Wilier La Triestina � Ultegra SL

gtimmers
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 sep 2009 17:54

gtimmers 25 jul 2010 16:36

Rij nu op een oude alu Koga. Ga sowieso enorm vooruit....iemand feedback over die Merckx?

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 25 jul 2010 16:40

Ik heb een carbon gehad en na 70km had ik het al gezien en ben ik terug gegaan naar een alu ok wel ene die rond die boven die 1700euro uit komt maar ik rij zelf veel liever alu.
Geen gekraak of andere gekke dingen alleen maar de bandjes die je hoort lopen.
De Beone mistral in standaard uitvoering is er voor een adviesprijs van 1599,- en als je over een apart frame praat dat is er ene en dan ook nog eens rete stijf
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

zweef
Forum-lid
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 jul 2009 14:05
Locatie: Swoll

zweef 25 jul 2010 19:58

TJB schreef:Carbon, rijdt veel lekkerder dan stijve ALU frames, verzekeren en dan gaan met die banaan!


Sinds wanneer is een Carbon zwabberframe dan een pluspunt? Ik weet wel dat Carbon helemaal de hipster is, ook voor de zondagsrijders, maar een wat beter onderbouwde argumentatie zou wel fijn zijn voordat je een advies geeft aan iemand.
You should see me go downhill...

Gebruikersavatar
tjb
Forum-lid
Berichten: 512
Lid geworden op: 08 okt 2009 21:40

Gebruikersavatar tjb 25 jul 2010 20:02

Zweef schreef:
TJB schreef:Carbon, rijdt veel lekkerder dan stijve ALU frames, verzekeren en dan gaan met die banaan!


Sinds wanneer is een Carbon zwabberframe dan een pluspunt? Ik weet wel dat Carbon helemaal de hipster is, ook voor de zondagsrijders, maar een wat beter onderbouwde argumentatie zou wel fijn zijn voordat je een advies geeft aan iemand.


Deze persoonlijke mening is onderbouwd op eigen ervaring van het rijden op staal, Alu en carbon frames. Specifiek advies is natuurlijk onmogelijk bij een vraag 'Carbon of alu?'. Geen reden om daarover geagiteerd te zijn. Als jij beter advies heb, dan lees ik dat graag.

Een A merk carbon frame is meestal gewoon goed! En die kan je met goed zoekwerk krijgen voor rond de 1700, bijv. overjarig model.
Cannondale Six Carbon 105 2010
Scott Speedster S4 2005 105
Scott Speedster S4 2005 Tiagra (Total Loss) R.I.P.
da carbon rij lekker zeg!

race-niek
Forum-lid
Berichten: 741
Lid geworden op: 24 feb 2009 21:32
Locatie: Groningen

race-niek 25 jul 2010 20:05

TJB schreef:
Zweef schreef:
TJB schreef:Carbon, rijdt veel lekkerder dan stijve ALU frames, verzekeren en dan gaan met die banaan!


Sinds wanneer is een Carbon zwabberframe dan een pluspunt? Ik weet wel dat Carbon helemaal de hipster is, ook voor de zondagsrijders, maar een wat beter onderbouwde argumentatie zou wel fijn zijn voordat je een advies geeft aan iemand.


Deze persoonlijke mening is onderbouwd op eigen ervaring van het rijden op staal, Alu en carbon frames. Specifiek advies is natuurlijk onmogelijk bij een vraag 'Carbon of alu?'. Geen reden om daarover geagiteerd te zijn. Als jij beter advies heb, dan lees ik dat graag.

Een A merk carbon frame is meestal gewoon goed! En die kan je met goed zoekwerk krijgen voor rond de 1700, bijv. overjarig model.


+1
Racefiets: Concorde R-blade full carbon 2009

mtbfool
Forum-lid
Berichten: 393
Lid geworden op: 23 mei 2007 20:14
Locatie: Helmond

mtbfool 25 jul 2010 20:11

Waarom geen carbon zou ik zeggen.
meestal is carbon voor dat geld een goed frame wat stijf en stabiel is wat ook nog comfortabel is.
Als je een beetje rondshopt heb je er zo 1 met 105 2010 of ultegra 6700.
Kun je later nog upgraden met betere wielen.
Met jou budget is het heel goed mogelijk om een gedegen fiets te verkrijgen.

Grtz; mtbfool
250 KM vaste mtb route rond Helmond.
jvandijk1962@gmail.com
http://www.offroadbikers.eu

jappiex
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 20 mei 2007 12:44

jappiex 25 jul 2010 21:11

Het mooie van carbon vind ik dat je lasnaden niet ziet. Gisteren nog weer eens een S1 bekeken. Mooie fiets hoor, maar zou m.i. in carbon veel mooier zijn geweest.

Verder denk ik dat bijvoorbeeld een Giant TCR advanced 3 niets onder zal doen voor alu in deze prijsklasse.

cdale
Forum-lid
Berichten: 120
Lid geworden op: 05 jan 2007 00:33

cdale 26 jul 2010 02:35

Nu heb ik nooit een punt gemaakt van de lasnaden van mijn oude 2005 alu Cannondale (=geen rupsen), maar van mijn carbon Scott kan ik vooral zeggen dat die voor mij duidelijk prettiger rijdt.

Nogsteeds superstijf/hard/maar directer/aggressieverderderder...

Is ook een kwestie van smaak/gewenning.

Denk, dat ik (na een paar ritjes) net zo tevreden zou kunnen zijn met een C'dale CAAD9, als met een Scott Addict 1.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 26 jul 2010 13:13

Je kunt beter voor een aluminium frame gaan binnen dit budget. Carbon is inderdaad gewoon het leukere speeltje voor de mensen die het betalen kunnen. Ik ben van mening dat je niet iets moet kopen wat je na een val partij niet vervangen kunt (Bijvoorbeeld een frame van ruim €1000,-).

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 26 jul 2010 13:17

Ypuh schreef:Ik ben van mening dat je niet iets moet kopen wat je na een val partij niet vervangen kunt (Bijvoorbeeld een frame van ruim €1000,-).

Verzekeren.. :)

Plaats reactie