Winterbanden?
- Stuntman Mike
- Forum-lid
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04
Helemaal geen gek idee, winterbanden. Bij mij gaat de ene na de andere Gp4000s kapot. Mij gaat het dan niet om de grip, maar meer om de duurzaamheid en vooral lekbestendigheid...
- arnoudrace
- Forum-lid
- Berichten: 875
- Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
- Locatie: Delft
Eens: rij met 28mm versie op de crosser. Daarmee bol je overal overheen, pak je slechte wegen en stoeprandjes en toch is de rolweerstand laag genoeg: gister 130 km rit (ok, waarvan 80 id groep) op de (relatief) zware crosser met prima gemiddelde.kees0251 schreef:Ik rij 's winters al jaren op deze (25 mm):
http://www.bike-components.de/products/ ... eifen.html
Niet te duur en gewoon goed.
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF
Canyon Inflite CF
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40160
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Vorig jaar hele winter door gefietst, weer of geen weer en met de GP4000s slechts 1 of 2x lek gereden.
Beetje opletten waar je rijdt en probleem is al voor 75% opgelost. Ik ga niet met zware griploze trekkerbanden rijden in de winter die geen grip en comfort hebben.
Beetje opletten waar je rijdt en probleem is al voor 75% opgelost. Ik ga niet met zware griploze trekkerbanden rijden in de winter die geen grip en comfort hebben.
Less is bore
Ik rij in de winter met een setje GP 4 seasons (23 mm). Los van of dit nou betere winterbanden zijn dan 4000s zit er nog een groot voordeel aan. Door het wat hardere rubber slijten de banden een stuk minder snel. Dit is het derde jaar dat de banden de winter ingaan. Ik heb inmiddels de banden voor/ achter omgewisseld en ze redden het dit jaar nog makkelijk, ik fiets inmiddels zo'n 4000 tot 5000 per winter op deze banden. Ik heb overigens in die drie jaar ook maar één keer lek gereden, dat was een stootlek. Ik zag in het donker een gat in de weg over het hoofd. Als de banden vervangen moeten worden, komt er zeker een nieuw setje gp 4seasons. Twijfel alleen nog wel of dit 23 of 25 mm wordt, ik denk het laatste.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40160
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Dus je hebt al 8.000 km met die banden gereden en dan ga je je achterbanden op je voorwiel leggen? Zal lekker sturen dan....
Less is bore
Och, ze zitten onder de w-w fiets, bochten worden vooral voorzichtig genomen. Als ik er mee op een langere rit ga of er een toertochtje in maart en evt. april doe heb ik een ander setje wielen met 4000s klaarstaan. Overigens is dit precies wat ik aangaf in mijn post, door de beperkte slijtage zijn de banden een stuk minder vierkant dan de 4000s na deze hoeveelheid kms.daniel1975 schreef:Dus je hebt al 8.000 km met die banden gereden en dan ga je je achterbanden op je voorwiel leggen? Zal lekker sturen dan....
Over de laatste series zijn nogal wat minder goede berichten (zijkanten die snel kapot gaan)daniel1975 schreef:Vorig jaar hele winter door gefietst, weer of geen weer en met de GP4000s slechts 1 of 2x lek gereden.
Beetje opletten waar je rijdt en probleem is al voor 75% opgelost. Ik ga niet met zware griploze trekkerbanden rijden in de winter die geen grip en comfort hebben.
kan je daar wat over zeggen?
Ik bezit 1 setje uit 2011 dat nog altijd niet op is maar heb geen zin in bandengelazer.
Cheap light strong, choose two
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40160
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Nee, want ik heb ze niet van die probleemseries. Twee keer problemen gezien bij anderen, maar geen persoonlijke ervaring mee. Afgelopen zomer een keer gewisseld naar Fortezza's.
Less is bore