Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Finale Keus, Bulls Harier 1 vs Scott Speedster Pro 30

pokervriend
Forum-lid

pokervriend 27 jul 2010 11:45

Ik ben helemaal nieuw met wielrennen, dus dit wordt mijn eerste racefiets. Als ik de reacties zo peil doen de fietsen kwalitatief niet veel voor elkaar onder. Ik was ook voor de Bulls gegaan als ik de Scott met een leuke korting niet had gezien. Omdat ik de Scott zelf mooier vind, en de fietsen aan elkaar gewaagd zijn, kies ik maar voor mijn smaak:-). De Scott was er helaas niet in mijn maat, dus die moest eerst uit een ander filiaal gehaald worden. Ik hoop vandaag een testritje te kunnen maken. Ik ben alleen een beetje bevreesd voor het rijden met klikpedalen, het lijkt me de eerste paar keer erg lastig met afstappen.

jmyhld
Forum-lid

jmyhld 27 jul 2010 11:57

Dat afstappen is een kwestie van wennen (klinkt makkelijk).
Wat ik heb gedaan is een kwartiertje met de fiets tegen een muurtje aan geleund en zo ff geoefend met het in en uit klikken van de SPD pedalen. Oefening baart kunst...

marlie81
Forum-lid

marlie81 27 jul 2010 12:54

En als je weet dat je moet gaan stoppen of mogelijk moet gaan stoppen de eerste tijd gewoon al uit de pedaaltjes gaan! Zal je gemiddelde misschien wat naar beneden halen maar omklappen met de fiets is een veel grote deuk voor je ego ;-).

Oefenen tegen een muurtje is ook zeker geen slecht plan.

robbertm
Forum-lid

robbertm 30 jul 2010 12:12

Wellicht enigsinds off topic:
Ik zie dat je een plaatje van de S30 vanaf de site van Bemi Bikes uit Purmerend plaatst. Ik weet niet of je hier ook van plan bent je fiets aan te schaffen maar ik zou het je niet willen aanraden.
Mijn ervaring is niet zo best, je wordt er slecht geholpen, het kennisniveau van de verkopers is laag en de service die geboden wordt beroerd.

Scott wordt in voldoende winkels verkocht om Bemi Bikes te kunnen mijden.
Trek 2.3 105 (2010)
Sensa Catena Disc (2009)

pokervriend
Forum-lid

pokervriend 30 jul 2010 22:32

Haha, nee hoor, ik woon in Groningen, en heb hier ook de fiets gekocht (CycleTrend). Het is trouwens een Triple, dat wist ik niet eens:P

Ik heb hem toevallig vandaag definitief gekocht en meegenomen. Thuis had ik al mijn Astana outfit liggen waardoor ik helemaal voorbereid de weg op kon. Dat heb ik dus meteen maar gedaan. Na 25 (gem. 30 km/ u) kilometer vond ik het wel mooi geweest.
Nu even flink trainen zodat ik over een paar weken naar mijn ouders kan rijden (90 km).

Maar goed, bedankt voor de tip, sommige lezers zullen hier vast wat aan hebben!

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 30 jul 2010 22:54

Succes er mee en vele veilige km's gewenst.
I know myself like no one else
Nothing to defend

fructus
Forum-lid

fructus 31 jul 2010 01:22

Veel plezier gewenst!

Nog een tip: let niet teveel op je snelheidsmeter en meer op je hartslagmeter.

Een kilometerteller is om je afstanden bij te houden, een snelheidsmeter voor de lol en op je hartslagmeter kun je goed trainen/progressie bijhouden. Als je alleen op snelheid traint, loop je het risico te overtrainen. Hoe en wat precies valt veel over te vinden hier op het forum.

Maar zorg er vooral voor dat je geniet ;)
The truth is rarely pure and never simple � Oscar Wilde

Wilier La Triestina � Ultegra SL

marlie81
Forum-lid

marlie81 31 jul 2010 01:57

Veel plezier met je aankoop! Veel veilige km's gewenst in ieder geval.

swoosh
Forum-lid

swoosh 31 jul 2010 11:43

Fructus schreef:Veel plezier gewenst!

Nog een tip: let niet teveel op je snelheidsmeter en meer op je hartslagmeter.

Een kilometerteller is om je afstanden bij te houden, een snelheidsmeter voor de lol en op je hartslagmeter kun je goed trainen/progressie bijhouden. Als je alleen op snelheid traint, loop je het risico te overtrainen. Hoe en wat precies valt veel over te vinden hier op het forum.

Maar zorg er vooral voor dat je geniet ;)

Niet altijd voluit willen gaan is zeker iets waar een beginner aan moet denken.
Als beginnend wielrenner (zeker met een beperkt budget) zou ik lekker dingen als een hartslagmeter achterwege laten en me concentreren op leuk fietsen. Eerst maar eens basisconditie opbouwen en het gevoel ondergaan langer op een racefiets te zitten.
Een helm daarentegen is wél een goede investering als (beginnend) fietser.
Afbeelding

jmyhld
Forum-lid

jmyhld 31 jul 2010 12:43

Ik zou een hartslagmeter nooit achterwege laten. Zo kun je, zoals Fructus aangaf, je hartslagmeter oa gebruiken om te kijken of je progressie boekt. En daarnaast vindt ik het persoonlijk ook belangrijk om op de hoogte te zijn van mijn hartslag.

pokervriend
Forum-lid

pokervriend 31 jul 2010 15:41

daar heb ik niet eens aan gedacht. Ik heb wel een helm en handschoentjes en dergelijke, maar een hartslagmeter? Ik was in eerste instantie van plan gewoon af en toe te fietsen, 2/3 keer per week, en dan steeds grotere afstanden. Ik heb op zich een prima conditie om ik naast wielrennen andere sporten beoefen (Al gebruik ik hiervoor natuurlijk andere spieren). Ik doe het vooral omdat ik het lekker vind om alleen bezig te zijn. Als je een linkje heb naar een handige topic over hartslagmeters wil ik dat graag even doornemen, al weet ik niet hoeveel zin dat heeft voor een beginnende wielrenner?

swoosh
Forum-lid

swoosh 31 jul 2010 21:08

jmyhld schreef:Ik zou een hartslagmeter nooit achterwege laten.

LOL
Afbeelding

Plaats reactie