Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

BMC

ferry1982
Forum-lid

Gebruikersavatar ferry1982 30 dec 2013 22:47

Mooie fiets racemachien heb je nog meer foto's die de fiets beter laten zien??

Racemachien
Forum-lid

Racemachien 01 jan 2014 22:07

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Zo hier nog wat fototjes, op de eerste foto's was hij wel wat vuil.

ferry1982
Forum-lid

Gebruikersavatar ferry1982 01 jan 2014 22:17

prachtig fiets vooral met die lage velgen erin. Is dit het frame van MP?

Racemachien
Forum-lid

Racemachien 02 jan 2014 09:22

Ik heb de fiets gekocht via 2dehands.be zoals op de aller eerste foto. Hij is van Hincapie geweest. Het was zijn reserve fiets. Hij heeft er maar 100km mee gereden, en dat was ook goed aan de fiets te zien, werkelijk niets was er aan, echt een prachtexemplaar!

Peerke1974
Forum-lid

Peerke1974 12 jan 2014 00:22

Mijn oog is gevallen op een BMC Impec. Toch iets aparts voor het oog. Aangezien ik weinig/bijna geen reviews van deze fiets vind vraag ik me af of de relatief hoge kostprijs in jullie ogen terecht is. Zijn de rijeigenschappen echt zo bijzonder?

Na een TCR en Pinarello F4:13 zoek ik een bijzonder en stijf karretje voor de komende jaren.
Alvast dank vooe jullie positieve bijdrage.

Stuntman Mike
Forum-lid

Gebruikersavatar Stuntman Mike 12 jan 2014 01:16

De BMC Impec is een exclusieve en bijzondere racer. Hij is mooi gemaakt en je komt hem vrijwel niet tegen. De fiets wijkt af van de bouwwijze van de gemiddelde carbon racer.

Mijn eerste kennismaking met de fiets was in de Belgische Ardenennen, en positief. De fiets blinkt niet uit in gewicht maar rijdt zeer stabiel en voelt degelijk en stijf aan. Er waren geen rammeltjes te horen en met 75km/u gaf hij geen krimp!

Of jij de prijs er voor over hebt moet je zelf weten. Persoonlijk gezien zou ik graag wat meer betalen om op een Impec te kunnen rijden. Mijns inziens een fiets voor mensen met passie.

Een plaatje toch?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 13 jan 2014 09:08

Mooie fiets voor een tandarts.

Typisch BMC van 2-5 jaar geleden. Alleen maar anders doen, om anders te willen zijn. De profs rijden al praktisch niet meer met 't frame, want het resultaat van de dure productie methode is niet beter dan van frames die op de 'klassieke' manier gemaakt zijn.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

deijn
Forum-lid

Gebruikersavatar deijn 13 jan 2014 11:41

amclassic-fan schreef:Mooie fiets voor een tandarts.

Typisch BMC van 2-5 jaar geleden. Alleen maar anders doen, om anders te willen zijn. De profs rijden al praktisch niet meer met 't frame, want het resultaat van de dure productie methode is niet beter dan van frames die op de 'klassieke' manier gemaakt zijn.
+1 volgens mij hebben er nooit echt veel profs mee gereden, ik weet dat Cadel toen hij de tour won er het beginstukje van de laatste etappe mee heeft gereden om hem voor de 2e helft van de etappe gewoon weer om te ruilen voor de racemachine.
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.

flores
Forum-lid

Gebruikersavatar flores 13 jan 2014 16:34

Een hele mooie fiets met de kanttekening dat ik de "inzetstukken" er in het echt iets te plasticachtig vindt uitzien. Ook de naden in het midden vind ik minder.
amclassic-fan schreef:Mooie fiets voor een tandarts.
Ik heb heel wat jaren Saab's gereden en toch was ik geen advocaat of tandarts :roll:
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 13 jan 2014 16:39

flores schreef:(...)
Ik heb heel wat jaren Saab's gereden en toch was ik geen advocaat of tandarts :roll:
Logisch, weet je wel hoeveel fietsen er in de gemiddelde Saab passen? :grin: Classic 900 FTW!
(Ook geen advocaat of tandarts. Toegegeven: partner is wel dokter, dus toch beetje cliché)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

flores
Forum-lid

Gebruikersavatar flores 13 jan 2014 16:49

Ex-reclamejongen dus ik neem mijn woorden terug :D
53x11 schreef:
flores schreef:(...)
Logisch, weet je wel hoeveel fietsen er in de gemiddelde Saab passen? :grin: Classic 900 FTW!
(Ook geen advocaat of tandarts. Toegegeven: partner is wel dokter, dus toch beetje cliché)
Met 2 racefietsen in een 9000, jaren door Italië en Frankrijk getrokken. Een 900classic staat nog (weer) op mijn verlanglijstje (als ik over 2 jaar 50 wordt?) Wel cabrio dan in Mavic-geel ;)
Excuus voor off-topic...
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

Racebakker
Forum-lid
Contact

Racebakker 14 jan 2014 19:11

Krijg volgende week mijn nieuwe impec afgemonteerd met dure race di2 en daaronder edco furca. Kan niet wachten om er op te rijden. En ja hij is duur, dit komt omdat hij vrij exclusief is. (Vind ik) ben al jaren lang liefhebber van motorsport en daar merk je dat je een motor koopt met je hart. En dit vind ik ook bij een fiets. We zijn uiteindelijk niet allemaal Evans.of welke top wielrenner dan ook. En deze fiets is echt wel goed. Want op andere racers is ook altijd wel wat aan te merken. :lol:

Plaats reactie