Bovenbuislengte crossfiets vs mtb
Ik heb momenteel een crossfiets en wil graag een mtb er naast voor het wat ruigere werk. Kan ik voor de maatbepaling dezelfde bovenbuislengte aanhouden als bij mijn crossfiets? Of is het beter om deze iets korter / langer te kiezen? Hoeveel korter / langer dan?
-
- Forum-lid HC
Nee, de bovenbuis van een MTB is altijd langer. Hoeveel langer jij zou moeten nemen kan ik je niet zeggen.
-
- Forum-lid HC
Meestal is dat circa 4cm tov van een racer, mtb langer dus
-
- Forum-lid
De bovenbuis van mijn racer is 56 cm met een stuurpen van 11 cm (totaal dus 67 cm), de zadelpen heeft GEEN offset. Nu ben ik aan het kijken om een mtb te kopen .De FM raadt me een 19 inch frame aan met een bovenbuis van 60,5 cm, een stuurpen van 9 cm en een zadelpen met standaard offset van 1,5 cm (totaal 71 cm). Dit terwijl ik eigenlijk dacht dat ik één framemaat kleiner nodig had met een bovenbuis van 58 cm, een stuurpen van 8 cm en dezelfde zadelpenoffset van 15mm (totaal 67,5 cm). De diepere zit is geen probleem.
Wat denken jullie hiervan?
Wat denken jullie hiervan?
-
- Forum-lid
@ scottpch
Je hebt inderdaad gelijk. Wegens tijdgebrek ben ik niet meer bij de FM geraakt om te vergelijken, maar ik probeer me ondertussen bij zoveel mogelijk mensen te informeren. De meningen blijven verdeel , ik zit blijkbaar echt tussen de maten in, erg vervelend..
Je hebt inderdaad gelijk. Wegens tijdgebrek ben ik niet meer bij de FM geraakt om te vergelijken, maar ik probeer me ondertussen bij zoveel mogelijk mensen te informeren. De meningen blijven verdeel , ik zit blijkbaar echt tussen de maten in, erg vervelend..