Haha, ja dat dunne vind ik ook eng. Zoals o.a. Froome, Wiggens en Schleck. Toch ben je waarschijnlijk wel in het voordeel in de bergen. Door bepaalde diëten en veel trainen wordt je zo dun.
Maar juist omdat ze zo slank zijn in hun armen kan dat weleens voor gevaar zorgen. Een aantal renners hebben toch te kampen gehad met anorexia, zoals van Moorsel. Marianne Vos ziet er nu een stuk gezonder uit, maar ook die heeft moeten oppassen volgens mij.
Natuurlijk moeten de benen het doen bij het fietsen en alle massa moet toch die berg mee op. Geloof inderdaad dat het op het vlakke niet zoveel uitmaakt hoeveel je weegt. En wanneer je 1 bonk spier bent heb je daar zeker gemak van bij aanzetten of sprint finish. Zoals je bij Kittel of Cavendish ziet... Iemand als Sagan heeft een veel normaler lichaam. Gespierd en ook niet van die dunne armpjes en is ook redelijk all-round, met nog een erg goede spurt in zich.
Een dun lichaam is meestal wel goed voor de duursport. Zie de marathonlopers versus 100m sprinters.
Zelf ben ik niet superzwaar, maar ook niet licht (67kg bij 1.65m). Dus wel klein en redelijk gespierd, maar dat hielp me afgelopen zaterdag wel om makkelijk over het strand te rijden met de Egmond pier Egmond. Ook over flinke stukken erg zacht zand, terwijl ik daar anderen zag klooien en ploegen om er door heen te komen... Echter in de Alpen heb ik vaak moeite op rap omhoog te fietsen bij lange klims t.o.v. van andere fietsmaten, wat toch ook met mijn lichaamsbouw/conditie te maken heeft volgens mij... In het vlakke Nederland rijd ik daar makkelijker mee, of zelfs van weg...
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
. Maar met mijn bouw zal ik er nooit uit kunnen zien als Wiggens of Froome, want ik ben altijd een beetje stevig geweest.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
... Daar heb je inderdaad die Duitser weer. Dat is ook niet normaal natuurlijk...
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)