Hoe kom je bij dit laatste? Op een tijdritfiets kan je toch ook gewoon ademen en dat zit je heel wat verder in elkaar gevouwen. Smaller stuur = aerodynamischer. Daarnaast is het in koers ook veel praktischer, want je zit gewoon eerder klem met een breder stuur. Praktisch niemand koerst met een stuur breder dan 42 cm.Stuntman Mike schreef:Stuurbreedte is ook een gevoelskwestie en niet sec alleen te bepalen a.d.v. schouderbreedte. Ik rijd graag met een 2cm te breed stuur, dit sprint voor mij fijner, verder open je je luchtwegen wat verder imo.
Canyon Ultimate CF t.o.v. Aeroad CF
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Nou de kogel is door de kerk. Het is een Aeroad CF7.0 geworden std. afgemonteerd met Ultegra 6800 compact.
Ik heb sterk getwijfeld tussen de CF8.0 en de 7.0, met name de Cosmic Carbone wielen in de 8.0 waren hiervan de oorzaak. Omdat ik toch niet het hele jaar met hoge velgen ga rijden en hierdoor dus nog een extra set wielen moest aanschaffen heb ik de keuze laten vallen op de 7.0.
Ik heb een 12-25 cassette laten monteren en ga nog een 39tands binnenblad monteren voor op het vlakke. Voor de bergen moet ik dan nog een berg cassette kopen evt. met langeslag derailleur. Heeft iemand een idee welk bereik een std. 6800 derailleur kan handelen.
In 1ste instantie ga ik gebruik maken van de Ksyrium Elite wielen, deze gaan in de toekomst worden vervangen door waarschijnlijk een mooie set all-round handgespaakte wielen of Fulcrum R1's
Ik verwacht de fiets volgende week binnen te hebben en zal dan een foto plaatsen.
Oh ja, de keuze voor de Aeroad boven de Ultimate CF is enkel uit cosmetisch oogpunt gedaan. Ik heb beide fietsen bekeken in Koblenz en de Aeroad ziet er gewoon spannender uit is mijn mening.
Ik heb sterk getwijfeld tussen de CF8.0 en de 7.0, met name de Cosmic Carbone wielen in de 8.0 waren hiervan de oorzaak. Omdat ik toch niet het hele jaar met hoge velgen ga rijden en hierdoor dus nog een extra set wielen moest aanschaffen heb ik de keuze laten vallen op de 7.0.
Ik heb een 12-25 cassette laten monteren en ga nog een 39tands binnenblad monteren voor op het vlakke. Voor de bergen moet ik dan nog een berg cassette kopen evt. met langeslag derailleur. Heeft iemand een idee welk bereik een std. 6800 derailleur kan handelen.
In 1ste instantie ga ik gebruik maken van de Ksyrium Elite wielen, deze gaan in de toekomst worden vervangen door waarschijnlijk een mooie set all-round handgespaakte wielen of Fulcrum R1's
Ik verwacht de fiets volgende week binnen te hebben en zal dan een foto plaatsen.
Oh ja, de keuze voor de Aeroad boven de Ultimate CF is enkel uit cosmetisch oogpunt gedaan. Ik heb beide fietsen bekeken in Koblenz en de Aeroad ziet er gewoon spannender uit is mijn mening.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!