Alles over vakanties op én met de fiets

fietsendragers

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 13 jan 2014 12:25

ik ben op zoek naar een fietsendrager op trekhaak waarop je minstens 3 koersfietsen
kunt monteren zonder dat ze er geschonden door worden tijdens het plaatsen of het
vervoer.
Eventueel voor vier fietsen zou nog meer welkom zijn.
Op het dak is geen optie voor mij.
Welke ervaringen of voorstellen hebben jullie?
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

i-mac

i-mac 13 jan 2014 12:50

Ik heb een (oude) Thule Euroclassic 903. Daar passen moeiteloos 3 koersfietsen op. Je kan, mits de aankoop van een extra houder, een 4de fiets meenemen. Dat laatste heb ik niet, dus kan ik niet zeggen of het goed werkt. Met 3 koersfietsen werkt het zonder enig probleem. Ik kan er zelfs 3 MTB's of stadsfietsen op kwijt.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 13 jan 2014 21:05

Zowel Thule als Spinder hebben modellen die aan je eisen voldoen. Ik ben zelf een groot Spinder-fan, maar ik kan me zo voorstellen dat jij daar als Belg niet warm of koud van wordt. Als ik afga op wat ik op de snelweg zie, heeft Thule in België vrijwel de hele markt in handen. En niks ten nadele van Thule want het zijn fijne dragers. Ze zijn alleen goed aan de prijs.

Ik heb zelf een Falcon voor 2 fietsen en een Colibri (=Falcon voor één fiets). De Falcon is er ook in een uitvoering voor 3 fietsen: http://link.marktplaats.nl/745258348

Van het huidige Spinder-gamma is overigens niks te begrijpen; alle dragers voor 3-fietsen en voor één fiets zijn verdwenen :roll:

Puffdaddy
Forum-lid

Gebruikersavatar Puffdaddy 13 jan 2014 22:09

Ik weet niet waar je woont, maar misschien is hier iets bij en ook nog in de buurt.
Afdeling Spinder voor 3 fietsen, is gewoon goed.

http://www.marktplaats.nl/z.html?query= ... distance=0
Bikers are not alone

tnieuw
Forum-lid

tnieuw 14 jan 2014 09:34

Ik kan alleen maar mijn ervaring vertellen met een Thule drager voor twee fietsen waarmee ik race en MTB fietsen vervoer.

Het vervoer van de MTB geeft totaal geen problemen maar voor de race vergt het wat aandacht omdat de goot waar de wielen in staan breder zijn dan de banden. Hierdoor gaan de wielen zwabberen. Om dit op te lossen heb grijze isolatiebuis genomen en deze doorgesneden. Hierdoor klem ik deze om de wielen heen voordat ik ze vastsnoer met de banden. Hierdoor voorkom je mogelijk kromtrekken van de velgen.

Wasje2
Forum-lid

Wasje2 14 jan 2014 18:21

Ik gebruik de Thule EuroClassic G6 Led 929. Zeer tevreden van deze drager. Heb al alle combinaties er op geplaatst
3 racefietsen gaan probleemloos. Zelfs 3 mtb (29- ers) gaat ook, enkel een beetje uitkijken hoe je alles plaatst.

olafdj
Forum-lid

Gebruikersavatar olafdj 17 jan 2014 10:08

Ik ben ook zeer tevreden met de (oude) thule Euroclassic 903 maar dan met adapter voor een 4e fiets.
Deze bestaat uit 2 extra gootjes en een houder om de 4e aan de 3e fiets vast te zetten.

zonder problemen gaan hier 4 racefietsen op. met regelmaat naar de Ardennen...

op fietsvakantie met gezin zet ik hier moeiteloos naast 2 trekkingfietsen ook nog een 24inch kinderfiets, een aanhangfiets en de ingeklapte fietskar op...
Soms moet je eerst de wind van voren krijgen voordat je de wind in de rug hebt.

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 19 jan 2014 22:07

heeft er iemand met deze fietsendrager ( nog niet zo lang op de markt)

http://www.cykell.com/just-click-fietsendrager
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

niklas2
Forum-lid

niklas2 24 jan 2014 12:40

Ik heb een Spinder Falcon voor 3 fietsen en daarbij tweedehands een uitbreiding voor nog een extra fiets gekocht. Die laatste is formeel alleen geschikt voor een kinderfietsje met 24 inch wielen, maar de ervaring heeft geleerd dat er prima op deze manier 4 racefietsen zijn te vervoeren. Het gewicht van 4 racefietsen is laag genoeg om de maximaal toegestane belading van de drager (en kogeldruk) niet te overschrijden.
Ambitie: veel
Tijd: te weinig

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 24 jan 2014 13:48

allemaal bedankt voor jullie reacties. 'k heb de indruk dat de meeste fietsendragers wel voldoen aan mijn vereisten.

Plaats reactie