eens, ook uit ervaring.daniel1975 schreef:De c24 zijn fijne wielen, maar niet zo stijf als een F 1/0.
Heb zowel de c24 9000 als de eurus en shamal in bezit, dus goed vergelijk.
Allround wielset voor rond €500,-
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40158
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik zou ze niet nog eens kopen. Helaas een lelijke kras over een vd wielen ivm een aanrijding in het peloton (wonderlijk genoeg geen valpartij geworden) andera had ik ze na een half seizoen verkocht.
Less is bore
Ik twijfel tussen fulcrum R3 en shimano RS81 C24. Wat is jullie mening?
Of doorsparen voor de C35/C50/R1
Er is een spaak gebroken op mijn bontrager wiel, en er zit gelijk een grote slag in. Dus oplappen heeft denk ik geen zin. Bij de Trek madone besparen ze duidelijk (wist ik) op wielen.
Of doorsparen voor de C35/C50/R1
Er is een spaak gebroken op mijn bontrager wiel, en er zit gelijk een grote slag in. Dus oplappen heeft denk ik geen zin. Bij de Trek madone besparen ze duidelijk (wist ik) op wielen.
Dat die wat meer aerodynamisch zijn, en dat je er toch op vrijwel ieder terrein mee uit de voeten kunt.Snarf80 schreef:@Loos wat bedoel jij met C35 is meer allround in vergelijking met de C24?
De C24 kunnen dat ook, maar zijn toch iets meer klimwielen door het geringere gewicht en wat minder aerodynamisch.(voor wat het waard is).
Beiden zijn gewoon hele fijne wielen (net als FR3, en FR 0).
Het goede nieuws is: je kunt het niet fout doen.
Ik heb net de fulcrum r3 binnen. Heb de cassette er op gezet, morgen maar eens proberen!
Het voorwiel heeft aan een kant stel schroefje, deze heb ik aan de linkerkant gedaan ( gezien als je op de fiets zit) Of moet ik het wiel omdraaien?
Het voorwiel heeft aan een kant stel schroefje, deze heb ik aan de linkerkant gedaan ( gezien als je op de fiets zit) Of moet ik het wiel omdraaien?
"" Voor wat het waard is "" ? ...... wheel aerodynamics are the most important, distantly followed by wheel mass. Wheel inertia effects in all cases are so small that they are arguably insignificant."loos schreef:De C24 kunnen dat ook, maar zijn toch iets meer klimwielen door het geringere gewicht en wat minder aerodynamisch.(voor wat het waard is).
Dus eigenlijk is wielgewicht onbelangrijk.
"How can it be that wheel inertial forces are nearly insignificant, when the advertisements say that inertia is so important? tjaaaa, da's een goeie vraag..........!
Antwoord: Placebo-effect !!
"...............Any difference in acceleration due to bicycle wheels that is claimed by your riding buddies is primarily due to cognitive dissonance, or the placebo effect (they paid a lot of money for the wheels so there must be some perceivable gain)."
Is allemaal te lezen in 'Meten is weten':
http://biketechreview.com/index.php/rev ... erformance
Roadster
-
- Forum-lid
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 16 aug 2010 13:20
Heb zelf Shimano Ultegra, 2013, bevalt super, licht, stijf, degelijk, tubeless en goed betaalbaar.
Frank Luttels
ik heb nog een setje carbon/alu velgen liggen... Shimano Dura Ace WH-9000 C24 velgen.. eventueel met 11-28 cassette (ongebruikt).. is wel 11 speed maar er zit een spacer bij voor 10 speed.
bij interesse graag pm..
bij interesse graag pm..
Cervelo C5 | Shimano DA Di2 | Look | HED | ENVE | AX lightness