Ervaring met staal
Hallo allemaal! Ik ben nieuw geregistreerd, maar kijk al een tijdje rond op dit forum. Ik ben (nog wel, want hij staat te koop) eigenaar van een Concorde Squadra ergens uit de jaren '90. Ik rijd er nu zo'n 10 jaar op, maar ik wil een lichtere, stijvere fiets. Ik vraag me nu pas af wat voor fiets het is, omdat ik er eerder gewoon op reed
Ik wilde eigenlijk vragen wat voor fiets dit nou is. Ik zie ze bijna nooit, niet in het echt, noch op de weg. Misschien kan iemand meer vertellen? Hieronder wat plaatjes.
Alle info is welkom! Dank alvast!
Ik wilde eigenlijk vragen wat voor fiets dit nou is. Ik zie ze bijna nooit, niet in het echt, noch op de weg. Misschien kan iemand meer vertellen? Hieronder wat plaatjes.
Alle info is welkom! Dank alvast!
Het is dus een Concorde Squadra, maar ik neem aan dat je dat al wel vermoedde . De Squadra was het toenmalige topmodel van Concorde. Jouw frame is gemaakt van de TSX-buis van Columbus, de opvolger van de SLX-buis met ribbels aan de binnenkant voor meer stijfheid. De groep is volgens mij een Campagnolo Chorus groep.
Update voor de criqueilion:
Heb de achterderailleur, shifters (special thx to Ultra Ivo van hier op het forum ) en remmen al gevonden Via mijn advertenties op o.a. marktplaats heb ik veel reacties gekregen.
de achterderailleur ben ik aangeboden geweest van 10 tot 80 euro , gelukkig heb ik hem voor 10 euro kunnen kopen (16,7 euro verzending in )
Rest mij nu enkel nog de voorderailleur , ik heb ondertussen wel al een voorderailleur maar het is niet de juiste , heb die met het zwarte stukje nodig. Mocht iemand die liggen hebben en eventueel willen ruilen zou ik heel tevreden zijn Zoek een aanlas.
Nog een vraagje voor de stijlpolitie : De voorste velg is een mavic ssc velg met mavic naaf, het achterwiel ambrosio durex met mavic naaf , ik zal waarschijnlijk nog op zoek moeten gaan naar een ssc velg zeker voor de volledigheid ? Moet achterwiel natuurlijk herspaakt worden met de juiste naaf. Heb hier wel nog een Mavic Paris-Roubaix ssc velg staan ....
Heb de achterderailleur, shifters (special thx to Ultra Ivo van hier op het forum ) en remmen al gevonden Via mijn advertenties op o.a. marktplaats heb ik veel reacties gekregen.
de achterderailleur ben ik aangeboden geweest van 10 tot 80 euro , gelukkig heb ik hem voor 10 euro kunnen kopen (16,7 euro verzending in )
Rest mij nu enkel nog de voorderailleur , ik heb ondertussen wel al een voorderailleur maar het is niet de juiste , heb die met het zwarte stukje nodig. Mocht iemand die liggen hebben en eventueel willen ruilen zou ik heel tevreden zijn Zoek een aanlas.
Nog een vraagje voor de stijlpolitie : De voorste velg is een mavic ssc velg met mavic naaf, het achterwiel ambrosio durex met mavic naaf , ik zal waarschijnlijk nog op zoek moeten gaan naar een ssc velg zeker voor de volledigheid ? Moet achterwiel natuurlijk herspaakt worden met de juiste naaf. Heb hier wel nog een Mavic Paris-Roubaix ssc velg staan ....
-
- Forum-lid
Ziet er koel uit, al is het bij dit soort foto's fijner als ze helemaal in focus zijn.
dit gaat de goede kant op !sillah75 schreef:Vooral van de remmen ben ik ook tevreden dat ik niet de "gewone" Modolo remmen heb maar toch die met Mavic
overigens, naar de zadelstand te oordelen (punt licht omhoog) is het alsof cricquelion de laatste is geweest die de fiets gereden heeft
gaaf projekt