Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

jsprbcn
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 23 jan 2014 08:50

Gisteren mijn SLX weer lekker vies gemaakt

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

timetoride
Forum-lid

timetoride 23 jan 2014 09:00

[quote="jsprbcn"]Gisteren mijn SLX weer lekker vies gemaakt/quote]

Nice! Waar was dat?

Hoe zijn je ervaringen tot nu toe met de SLX? Kan je plussen/minnen geven? Ben benieuwd!

jsprbcn
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 23 jan 2014 09:19

timetoride schreef:
Nice! Waar was dat?

Hoe zijn je ervaringen tot nu toe met de SLX? Kan je plussen/minnen geven? Ben benieuwd!
Om precies te zijn: Hier

Ik ben bijzonder tevreden met mijn SLX, zeker nu ik steeds meer vertrouwen heb in de fiets.
Di2 schakeld goed (ook met de Rotor3d en Q-rings), de Fulcrum Racing zeros's met GP4000s zijn fantastisch (ook in de regen heb ik gemerkt).
Klimmen uit het zadel of gewoon zittend is bijzonder prettig met de SLX en ook bij gewoon voluit over vlak of afdalen is "alles onder controle".

iCanjan
Forum-lid

Gebruikersavatar iCanjan 23 jan 2014 09:53

jsprbcn schreef:Gisteren mijn SLX weer lekker vies gemaakt

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Waar maak je mee schoon? Water en zeep of iets specifieks

jsprbcn
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 23 jan 2014 10:10

Ik heb bij een afspuit box het zand en ander vuil er af gespoten (lage druk met het voorwas programma) en later op afstand met hoge druk afgespoeld. Thuis nog even het laatste vuil er afgeveegd en laten drogen. Deze middag geef ik de ketting nog even een beurt (die was gisteren nog goed vet gezien ik er wet lube op heb gedaan voor ik vertrok gisteren).

haaldoor
Forum-lid

haaldoor 23 jan 2014 10:16

Ik doe altijd warmwater en zeep. Voor drivetrain een milde 'fietsspecifieke' ontvetter.
Wat ook scheelt in schoonmaken is een goed stel sponzen(dus niet schuursponsjes van 99ct). En voor de cassette een verfkwast die je tussen de kransjes kunt houden. Op YouTube staat van Omega-Pharma een goede clean instructie.

Jaap Telder
Forum-lid

Gebruikersavatar Jaap Telder 23 jan 2014 10:23

Deze kwam ik op een andere site tegen, niet verkeerd zou ik zeggen.
Jammer dat die wielen aan de zware kant zijn maar ze staan goed.

Afbeelding

jsprbcn
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 23 jan 2014 10:44

haaldoor schreef:Ik doe altijd warmwater en zeep. Voor drivetrain een milde 'fietsspecifieke' ontvetter.
Wat ook scheelt in schoonmaken is een goed stel sponzen(dus niet schuursponsjes van 99ct). En voor de cassette een verfkwast die je tussen de kransjes kunt houden. Op YouTube staat van Omega-Pharma een goede clean instructie.
Ik normaal ook, alleen nu ik geen dakterras mee heb moet ik het zo doen. Ik kan in de douche mijn fiets goed schoonmaken, maar het grove vuil moet er dan eerst af.

erikcanyon
Forum-lid

erikcanyon 23 jan 2014 12:08

rene schreef:+ 1 , het is gewoon een strakke fiets , mooi afgemonteerd. Bij een klein frame zoals deze is de stuurpen over het algemeen een 9 of max 10 centimeter. Zo te zien is de stem 9 cm en als er in de loop van de tijd misschien een spacer onderuit gaat is de geometrie perfect in balans. We zijn niet allen profs met een stuurpen van 13 of 14 cm... :evil:

Afbeelding
Soms vind ik het jammer dat ik niet wat kleiner ben. Deze fiets is toch wel heel erg gaaf om te zien in deze maat!

canyon81
Forum-lid

Gebruikersavatar canyon81 23 jan 2014 16:48

Ik krijg net een mail van Canyon dat de levering van mijn nieuwe fiets is vertraagd. Zou deze week zijn, dat wordt waarschijnlijk volgende week. Jammerrrrr... Nou ja, na 17 weken wachten kan dat ene weekje er ook nog wel bij...
Eenvoud kenmerkt het ware.

timetoride
Forum-lid

timetoride 23 jan 2014 22:49

jsprbcn schreef:
timetoride schreef:
Nice! Waar was dat?

Om precies te zijn: Hier

Ik ben bijzonder tevreden met mijn SLX, zeker nu ik steeds meer vertrouwen heb in de fiets.
Di2 schakeld goed (ook met de Rotor3d en Q-rings), de Fulcrum Racing zeros's met GP4000s zijn fantastisch (ook in de regen heb ik gemerkt).
Klimmen uit het zadel of gewoon zittend is bijzonder prettig met de SLX en ook bij gewoon voluit over vlak of afdalen is "alles onder controle".
Oei dat is beter daar! Dank voor je feedback. Welke maat heb je? L of XL?

tomdejong
Forum-lid

tomdejong 24 jan 2014 07:32

Hoi,

ik heb een witte ultimate AL en het valt mij op dat het bescherm plasitic op de liggende achtervork (bij de ketting) geel aan het worden is. Hebben anderen dat ook?
"Sommige hellingen in de Tour zijn zo steil, dat de omwonenden er nog nooit iemand hebben zien fietsen. Vandaar dat bekijks."

Plaats reactie