Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 22 jan 2014 10:23

Waren volgens mij zat renners die hem helemaal niet omarmde alsof er niks gebeurd was.

Hij is gewoon een slechte verliezer, op 2 manieren in dit geval ;)

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 22 jan 2014 10:27

renec schreef: Aan de ene kant de liefde voor de sport, aan de andere kant de realiteit.
Als Di Luca zegt dat 90% aan de doping zit, geloof ik hem direct,
Hij zegt niet dat 90% aan de doping zit, hij zegt dat 100% aan de doping zit, of impliceert het tenminste.

Citaat nusport (die het weer van de gazzetta heeft):
"Op de vraag hoeveel van de 200 renners die er meedoen aan de Giro doping gebruikt, antwoordt Di Luca: ''90 procent. De overige 10 procent geeft niets om de Giro, zij bereiden zich op andere ritten voor en neemt daarom geen doping'', zegt hij in La Gazzetta dello Sport."

Dus 90% in de giro gebruikt en de overige 10% gebruikt niet in de Giro omdat dat geen belangrijke wedstrijd voor hun is.

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 22 jan 2014 10:31

renec schreef:Dit verhaal van Di Luca....blijft altijd een lastig verhaal.

Aan de ene kant de liefde voor de sport, aan de andere kant de realiteit.
Als Di Luca zegt dat 90% aan de doping zit, geloof ik hem direct, bedoel als je Froome berg op in de remmen ziet knijpen .......terwijl ik aan de andere kant ook weer een beetje geschokt ben.

Komt een tijd dat het cynisme wint.. Als deze al niet gewonnen heeft...
Bij mij heeft het cynisme het al gewonnen helaas. Froome, Horner, ik geloof er allemaal helemaal niets van. Jammer, ik zou willen dat ik het kon geloven.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39522
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 22 jan 2014 10:44

Ik geloof er ook geen flikker van.
Nogmaals: als die gasten echt spijt hebben laten ze gewoon zien hoe ze de boel belazerden. Dan ben je past een vent.
Less is bore

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 22 jan 2014 11:19

elefantino schreef:
renec schreef:Dit verhaal van Di Luca....blijft altijd een lastig verhaal.

Aan de ene kant de liefde voor de sport, aan de andere kant de realiteit.
Als Di Luca zegt dat 90% aan de doping zit, geloof ik hem direct, bedoel als je Froome berg op in de remmen ziet knijpen .......terwijl ik aan de andere kant ook weer een beetje geschokt ben.

Komt een tijd dat het cynisme wint.. Als deze al niet gewonnen heeft...
Bij mij heeft het cynisme het al gewonnen helaas. Froome, Horner, ik geloof er allemaal helemaal niets van. Jammer, ik zou willen dat ik het kon geloven.
Di Luca rijdt gedopeerd meer dan 95% van het peloton op een hoop dus is eigenlijk toch een groot kampioen door het "level playingfield" want iedereen gebruikt? Yeah right......

Ik ben best cynisch tav dopinggebruik binnen het wielrennen maar als ik zie hoeveel beter een gedopeerde Di Luca is tov een relatief ongeprepareerde Di Luca net na zijn schorsing.
Of is het zelfs zo dat hij vlak na zijn schorsing gewoon vrolijk "all the way" heeft lopen spuiten en slikken?
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 22 jan 2014 15:24

De 38-jarige Di Luca geeft toe 20 jaar lang doping te hebben gebruikt. Ook zegt hij dat er fietsen in het peloton zijn die voorzien zijn van een motortje. "Het is een heel klein apparaatje, verstopt in de fiets, en geeft 150 Watt aan vermogen.”

Waar kan je dit kopen? Kan ik ook goed gebruiken tijdend de Marmotte. Lijkt mij een mooi staaltje machtsvertoon: benen stil houden tijdens de klim :D :lol:
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

titaniumboy
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 jan 2014 14:21

titaniumboy 23 jan 2014 11:56

Wat betreft mechanische doping, Bureau Sport heeft er ook een item over gemaakt:
https://www.facebook.com/photo.php?v=73 ... =2&theater

Aan de ene kant te gek voor woorden, aan de andere kant, waarom ook niet? Hiermee beschadig je je eigen lichaam niet maar kan je wel voor die overwinning gaan.

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 23 jan 2014 12:44

heeft iemand van jullie ook nog het interview gezien/gelezen met Di Luca.

Ik ben vooral benieuwd naar zijn onthullingen wat gemotoriseerde doping betreft.
of zou het toch een "broodje aap verhaal zijn".
in elk geval is het technisch mogelijk.

net als onderstaande.

Karl Vannieuwkerke @Vannieuwkerke
Als Danilo Di Luca de waarheid spreekt over mechanische doping is het wielrennen failliet. Benieuwd naar interview van morgen.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 24 jan 2014 13:05

Ach, in 1904 werd de top-4 uit de Tour gediskwalificeerd omdat ze delen van het parcours per trein hadden afgelegd.
Dus zoveel nieuws onder de zon is er nou ook weer niet.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4999
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 24 jan 2014 13:35

scepticus schreef:Ach, in 1904 werd de top-4 uit de Tour gediskwalificeerd omdat ze delen van het parcours per trein hadden afgelegd.
Dus zoveel nieuws onder de zon is er nou ook weer niet.
tja, in die tijd kon je er tenminste van op aan dat de treinen bijtijds reden...

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13444
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 24 jan 2014 14:49

rare opmerking ook van Karl van Nieuwekerke. Waarom nu ineens failliet en niet na alle doping. wat is het verschil?

Dit is veel makkelijker te traceren. GPS Transponder met een zegel aan elke fiets en gewoon controleren.

Ik kan me niet voorstellen dat het een broodje aap verhaal is. Het is mogelijk en er wordt amper gecontroleerd dus het gebeurt. Maargoed zie ook de reactie van boogerd, hij vind dit erger dan jezelf drogeren.

Kan je nagaan hoe een beeld van een mens verziekt wordt. Ik had liever met een motortje gereden dan een paar spuiten in mijn bil.

Een M schumacher is ook al eens een paar wedstrijden geschorst door een illegale auto, dus zo bijzonder is het niet.

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 24 jan 2014 14:52

Het levert voordeel op en de pakkans is klein, dus ik twijfel er geen moment aan dat het gebruikt wordt. Die 150 watt lijkt me overigens wel enigszins overdreven. Zoals Boogerd gisteren bij DWDD zei: "Ik zou al een moord doen voor 5 watt".

Plaats reactie