Over de wielersport en zijn beoefenaars.

gedopeerde fietsen

simen
Forum-lid

simen 08 jan 2014 17:49

Zodra het bruikbaar is in ook bijv het veldrijden ben ik nieuwsgierig naar de reacties van de diverse belanghebbenden.
Het weegt nu nog zo'n 600gram maar men stelt dat er nog 2 ons afkan en dan lijkt het gewicht acceptabel te worden.
De voordelen zijn daar, maar toch ,weer een batterij die komt helpen.
Zij is ook tegen

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 08 jan 2014 18:30

Persoonlijk vind ik dat alle elektronica van wedstrijdfietsen verwijderd moet worden. Fietscomputers, SRM's, schakelen en oortjes, geen van allen heeft de koers interessanter gemaakt. Dan hoef je je ook niet druk te maken over dit soort grijze gebieden.
Campagnolo Ultra Dork

MarcFaFo
Forum-lid

Gebruikersavatar MarcFaFo 08 jan 2014 18:37

simen schreef:Zodra het bruikbaar is in ook bijv het veldrijden ben ik nieuwsgierig naar de reacties van de diverse belanghebbenden.
Het weegt nu nog zo'n 600gram maar men stelt dat er nog 2 ons afkan en dan lijkt het gewicht acceptabel te worden.
Tegenwoordig worden er fietsen gemaakt die meer dan 6 ons onder het UCI minimum gewicht vallen, dus dat hoeft echt geen belemmering te zijn.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 09 jan 2014 19:54

Er hoeft van mij ook niet veel electronica op een fiets, echter kan zo, n bandenspanningssysteem de boel ook veiliger maken. 8bar omhoog en 6 in de afdaling bv, parijs roubaix wordt er wel wat minder nostalgische van :-)

op de mtb kan het zeker voordelen hebben, maar persoonlijk hoeft het van mij niet. Dropper seatpost verschijnen nu al op xc mtb, s waar dat eerst allen op de all mountain en gekker was. Ook dat hoeft van mij niet op een xc fiets.

kilometervreter
Forum-lid

kilometervreter 09 jan 2014 21:15

Ernie C. schreef:Persoonlijk vind ik dat alle elektronica van wedstrijdfietsen verwijderd moet worden. Fietscomputers, SRM's, schakelen en oortjes, geen van allen heeft de koers interessanter gemaakt. Dan hoef je je ook niet druk te maken over dit soort grijze gebieden.
+1
Yo, take these motherf&%^ers home

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 10 jan 2014 08:04

simen schreef:Zodra het bruikbaar is in ook bijv het veldrijden ben ik nieuwsgierig naar de reacties van de diverse belanghebbenden.
In bijv een MTB marathon zal het een stuk interessanter zijn, dan in bijv het veldrijden. In een veldrit kan je immers toch meestal 2x per ronde van fiets wisselen. Als je in de ronde de spanning aan wilt blijven passen moet je 't haast automatiseren met een GPS, dat de tubekes mooi hard geblazen worden als je 't asfalt op rijdt 8-)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

titaniumboy
Forum-lid

titaniumboy 23 jan 2014 18:41

Ernie C. schreef:Persoonlijk vind ik dat alle elektronica van wedstrijdfietsen verwijderd moet worden. Fietscomputers, SRM's, schakelen en oortjes, geen van allen heeft de koers interessanter gemaakt. Dan hoef je je ook niet druk te maken over dit soort grijze gebieden.
Zo helemaal mee eens. Gewoon voor iedere wedstrijd de fietsen door een sterke EMP laten bestralen en klaar. Niemand die wat kan verbergen. En dan blijft het fietsen om het fietsen. Degene die het hardst kan fietsen wint. En iemand die een ontsnapping weet te doen uit het peleton krijgt een eerlijke kans ipv dat er weer precies berekent wordt wat nodig is om hem weer te pakken.

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 23 jan 2014 18:53

Di Luca in een nieuwsitem op nos.nl:
NOS / Di Luca schreef:Niet alleen renners worden geprepareerd volgens Di Luca. Ook zijn er fietsen die voorzien zijn van een motortje. "Die zijn vijf tot zes jaar geleden uitgevonden. Is een heel klein apparaatje, dat verstopt zit in de fiets. Zo'n ding geeft 150 watt aan vermogen", zegt hij. Ter vergelijking: een sprinter kan in volle spurt wel een vermogen bereiken van rond de 2.000 watt.
http://nos.nl/artikel/600495-di-luca-op ... oping.html

Is het waar of niet? Zo meteen discussie in De Wereld draait door (met Boogert...).

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 23 jan 2014 20:23

Ik denk zeker dat er renners mee rijden, waarom niet? De uci controleert nagenoeg niets.

een helper die de eerste 100km op kop sleurt en dan zijn fietswisselt wordt nooit gezien. Daarnaast heeft di luca het over 150 watt, maar het is niet ondenkbaar dat er tal van verschillende motoren zijn vanaf een wat of 10/20 misschien.

Opvallend dat heel veel renners ook bijna standaard met een srm rijden oid. Daar kan je technisch vast ook iets mee lijkt me.

de versnelling van cancellara blijft toch apart. Je zou Boonen kunnen vragen of het mogelijk is. Ik denk het niet.

materialist
Forum-lid

materialist 23 jan 2014 20:37

Cancellara had twee motoren, 1 in zijn linkerbeen en 1 in zijn rechter

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 24 jan 2014 13:34

Cancellara had ook nog aparte fietswissels tijdens de betreffende RvV....
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

tieky
Forum-lid

Gebruikersavatar tieky 24 jan 2014 13:56

Column van Thijs Zonneveld over motorjes in fietsen en met de conclusie dat Cancellara niet eens zo verdomd hard omhoog reed, maar vooral dat Tom Boonen 'langzaam' omhoog reed.

Cancellara RVV 2010: 1:38
Gilbert RVV 2010: 1:40
Devolder RVV 2009: 1:37
Tom Boonen RVV 2010: 1:55
Kelderman Eneco Tour 2013: 1:28

http://www.ad.nl/ad/nl/5598/Sportcolumn ... vijf.dhtml

Plaats reactie