gedopeerde fietsen
Zodra het bruikbaar is in ook bijv het veldrijden ben ik nieuwsgierig naar de reacties van de diverse belanghebbenden.
Het weegt nu nog zo'n 600gram maar men stelt dat er nog 2 ons afkan en dan lijkt het gewicht acceptabel te worden.
De voordelen zijn daar, maar toch ,weer een batterij die komt helpen.
Het weegt nu nog zo'n 600gram maar men stelt dat er nog 2 ons afkan en dan lijkt het gewicht acceptabel te worden.
De voordelen zijn daar, maar toch ,weer een batterij die komt helpen.
Zij is ook tegen
Persoonlijk vind ik dat alle elektronica van wedstrijdfietsen verwijderd moet worden. Fietscomputers, SRM's, schakelen en oortjes, geen van allen heeft de koers interessanter gemaakt. Dan hoef je je ook niet druk te maken over dit soort grijze gebieden.
Campagnolo Ultra Dork
Tegenwoordig worden er fietsen gemaakt die meer dan 6 ons onder het UCI minimum gewicht vallen, dus dat hoeft echt geen belemmering te zijn.simen schreef:Zodra het bruikbaar is in ook bijv het veldrijden ben ik nieuwsgierig naar de reacties van de diverse belanghebbenden.
Het weegt nu nog zo'n 600gram maar men stelt dat er nog 2 ons afkan en dan lijkt het gewicht acceptabel te worden.
De voordelen zijn daar, maar toch ,weer een batterij die komt helpen.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13781
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Er hoeft van mij ook niet veel electronica op een fiets, echter kan zo, n bandenspanningssysteem de boel ook veiliger maken. 8bar omhoog en 6 in de afdaling bv, parijs roubaix wordt er wel wat minder nostalgische van
op de mtb kan het zeker voordelen hebben, maar persoonlijk hoeft het van mij niet. Dropper seatpost verschijnen nu al op xc mtb, s waar dat eerst allen op de all mountain en gekker was. Ook dat hoeft van mij niet op een xc fiets.
op de mtb kan het zeker voordelen hebben, maar persoonlijk hoeft het van mij niet. Dropper seatpost verschijnen nu al op xc mtb, s waar dat eerst allen op de all mountain en gekker was. Ook dat hoeft van mij niet op een xc fiets.
-
- Forum-lid
- Berichten: 800
- Lid geworden op: 11 jan 2007 09:59
+1Ernie C. schreef:Persoonlijk vind ik dat alle elektronica van wedstrijdfietsen verwijderd moet worden. Fietscomputers, SRM's, schakelen en oortjes, geen van allen heeft de koers interessanter gemaakt. Dan hoef je je ook niet druk te maken over dit soort grijze gebieden.
Yo, take these motherf&%^ers home
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
In bijv een MTB marathon zal het een stuk interessanter zijn, dan in bijv het veldrijden. In een veldrit kan je immers toch meestal 2x per ronde van fiets wisselen. Als je in de ronde de spanning aan wilt blijven passen moet je 't haast automatiseren met een GPS, dat de tubekes mooi hard geblazen worden als je 't asfalt op rijdtsimen schreef:Zodra het bruikbaar is in ook bijv het veldrijden ben ik nieuwsgierig naar de reacties van de diverse belanghebbenden.
Het weegt nu nog zo'n 600gram maar men stelt dat er nog 2 ons afkan en dan lijkt het gewicht acceptabel te worden.
De voordelen zijn daar, maar toch ,weer een batterij die komt helpen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 21 jan 2014 14:21
Zo helemaal mee eens. Gewoon voor iedere wedstrijd de fietsen door een sterke EMP laten bestralen en klaar. Niemand die wat kan verbergen. En dan blijft het fietsen om het fietsen. Degene die het hardst kan fietsen wint. En iemand die een ontsnapping weet te doen uit het peleton krijgt een eerlijke kans ipv dat er weer precies berekent wordt wat nodig is om hem weer te pakken.Ernie C. schreef:Persoonlijk vind ik dat alle elektronica van wedstrijdfietsen verwijderd moet worden. Fietscomputers, SRM's, schakelen en oortjes, geen van allen heeft de koers interessanter gemaakt. Dan hoef je je ook niet druk te maken over dit soort grijze gebieden.
Di Luca in een nieuwsitem op nos.nl:
Is het waar of niet? Zo meteen discussie in De Wereld draait door (met Boogert...).
http://nos.nl/artikel/600495-di-luca-op ... oping.htmlNOS / Di Luca schreef:Niet alleen renners worden geprepareerd volgens Di Luca. Ook zijn er fietsen die voorzien zijn van een motortje. "Die zijn vijf tot zes jaar geleden uitgevonden. Is een heel klein apparaatje, dat verstopt zit in de fiets. Zo'n ding geeft 150 watt aan vermogen", zegt hij. Ter vergelijking: een sprinter kan in volle spurt wel een vermogen bereiken van rond de 2.000 watt.
Is het waar of niet? Zo meteen discussie in De Wereld draait door (met Boogert...).
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13781
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Ik denk zeker dat er renners mee rijden, waarom niet? De uci controleert nagenoeg niets.
een helper die de eerste 100km op kop sleurt en dan zijn fietswisselt wordt nooit gezien. Daarnaast heeft di luca het over 150 watt, maar het is niet ondenkbaar dat er tal van verschillende motoren zijn vanaf een wat of 10/20 misschien.
Opvallend dat heel veel renners ook bijna standaard met een srm rijden oid. Daar kan je technisch vast ook iets mee lijkt me.
de versnelling van cancellara blijft toch apart. Je zou Boonen kunnen vragen of het mogelijk is. Ik denk het niet.
een helper die de eerste 100km op kop sleurt en dan zijn fietswisselt wordt nooit gezien. Daarnaast heeft di luca het over 150 watt, maar het is niet ondenkbaar dat er tal van verschillende motoren zijn vanaf een wat of 10/20 misschien.
Opvallend dat heel veel renners ook bijna standaard met een srm rijden oid. Daar kan je technisch vast ook iets mee lijkt me.
de versnelling van cancellara blijft toch apart. Je zou Boonen kunnen vragen of het mogelijk is. Ik denk het niet.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1696
- Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12
Cancellara had twee motoren, 1 in zijn linkerbeen en 1 in zijn rechter
Column van Thijs Zonneveld over motorjes in fietsen en met de conclusie dat Cancellara niet eens zo verdomd hard omhoog reed, maar vooral dat Tom Boonen 'langzaam' omhoog reed.
Cancellara RVV 2010: 1:38
Gilbert RVV 2010: 1:40
Devolder RVV 2009: 1:37
Tom Boonen RVV 2010: 1:55
Kelderman Eneco Tour 2013: 1:28
http://www.ad.nl/ad/nl/5598/Sportcolumn ... vijf.dhtml
Cancellara RVV 2010: 1:38
Gilbert RVV 2010: 1:40
Devolder RVV 2009: 1:37
Tom Boonen RVV 2010: 1:55
Kelderman Eneco Tour 2013: 1:28
http://www.ad.nl/ad/nl/5598/Sportcolumn ... vijf.dhtml