Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Jaap Telder
Forum-lid

Gebruikersavatar Jaap Telder 24 jan 2014 07:54

tomdejong schreef:Hoi,

ik heb een witte ultimate AL en het valt mij op dat het bescherm plasitic op de liggende achtervork (bij de ketting) geel aan het worden is. Hebben anderen dat ook?
Ultieme oplossing: nieuw stickertje.

tomdejong
Forum-lid

tomdejong 24 jan 2014 07:56

haha, Klopt! dat is de beste oplossing,....
"Sommige hellingen in de Tour zijn zo steil, dat de omwonenden er nog nooit iemand hebben zien fietsen. Vandaar dat bekijks."

jsprbcn
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 24 jan 2014 08:12

timetoride schreef:Oei dat is beter daar! Dank voor je feedback. Welke maat heb je? L of XL?
L

vleermuis82
Forum-lid

vleermuis82 24 jan 2014 10:08

Vraag voor de kenners: waarom lijken velen van jullie te kiezen voor de Canyon Ultimate and wordt in het prof peloton voornamelijk de Aeroad gereden, zelfs als dat frame niet specifiek geldt als een klimfiets?

materialist
Forum-lid

materialist 24 jan 2014 10:13

Aero gaat tellen wanneer je zelf in staat bent boven de 40km te fietsen en vasthouden dus niet in een groep maar in je eentje. Dat kunnen maar weinig

remirom
Forum-lid

remirom 24 jan 2014 10:26

vleermuis82 schreef:Vraag voor de kenners: waarom lijken velen van jullie te kiezen voor de Canyon Ultimate and wordt in het prof peloton voornamelijk de Aeroad gereden, zelfs als dat frame niet specifiek geldt als een klimfiets?
de houding op de fiets, de aeroad heeft een lager balhoofd waardoor je lager(sportiever) en dus aerodynamischer komt te zitten.
Dat is volgens mij de voornaamste reden, profs zitten nu eenmaal zeer plat op de fiets, zeker als men op kop fietst of alleen zit... als amateur/wielertoerist ben je beter af met een iets meer confortabele houding.
Bij grotere renners zal je dan misschien wel meer de ultimate tegenkomen, die nemen dan een kleinere maat (en dus kleiner balhoofd) met lange stuurpen .

maw, de geometrie dus.

klimfiets of niet , daar moeten die gasten hun niets van aantrekken, het min gewicht is toch 6,8kg en met de afmontage van de profs komt de aeroad daar ook aan dus... .

vleermuis82
Forum-lid

vleermuis82 24 jan 2014 10:47

Cool, thanks.

Afwijkende geometrie en dus iets comfortabelere positie.

Stijfheid etc wel vergelijkbaar met Aeroad?

brekson
Forum-lid

brekson 24 jan 2014 10:57

vleermuis82 schreef:Vraag voor de kenners: waarom lijken velen van jullie te kiezen voor de Canyon Ultimate and wordt in het prof peloton voornamelijk de Aeroad gereden, zelfs als dat frame niet specifiek geldt als een klimfiets?
Ik heb ze beide.
'k vind de aeroad veel lekkerder rijden, ook al kan ik de 40km niet aanhouden zoals hier gemeld.
Hoeft ook niet om te ervaren dat deze fiets bij 30km/u ook gewoon strakker fietst
Het blijft rijden op een racer he ?

Ultimate zit idd een stukje comfortabeler, maar als dat het uitgangspunt is pak ik wel de mtb of de stadsfiets

Ik heb er de ultimate bijgenomen omdat deze goedkoper was al pekelfiets
Mocht ik zeer rijk zijn kocht ik 2 aeroads :P
En voor die het willen weten : in de ultimate zitten shamals, fijne wielen dus
Sworks Venge

dieseltje
Forum-lid

dieseltje 24 jan 2014 11:27

Heb ook beiden en met een verschillende framemaat (de Ultimate = 1 maat kleiner) en stuurpen lengte heb ik bijna (kwestie van mm) dezelfde maten. Kan zeggen het zijn beide superfietsen het verschil in stijfheid dwz. dat de Ultimate stijver is dan Aeroad dat merk ik niet ook de Aeroad maat M voldoet voor mij ruimschoots. De Aeroad is beslist niet oncomfortabel maar de Ultimate is op dit gebied zeker de winnaar. Als ik 1 van de 2 zou kopen dan zou beslissend voor mij zijn in volgorde van belangrijkheid: 1 de geometrie (welke past mij het beste) en 2. welke vind ik het mooiste.
No pain no gain, no guts no glory!

iCanjan
Forum-lid

Gebruikersavatar iCanjan 24 jan 2014 12:28

brekson schreef:
Ik heb ze beide.
'k vind de aeroad veel lekkerder rijden, ook al kan ik de 40km niet aanhouden zoals hier gemeld.
Hoeft ook niet om te ervaren dat deze fiets bij 30km/u ook gewoon strakker fietst
Het blijft rijden op een racer he ?

Ultimate zit idd een stukje comfortabeler, maar als dat het uitgangspunt is pak ik wel de mtb of de stadsfiets

Ik heb er de ultimate bijgenomen omdat deze goedkoper was al pekelfiets
Mocht ik zeer rijk zijn kocht ik 2 aeroads :P
En voor die het willen weten : in de ultimate zitten shamals, fijne wielen dus
Wat rijdt er precies lekkerder aan de aeroroad?

remirom
Forum-lid

remirom 24 jan 2014 12:34

voor er een vergelijk gemaakt wordt, graag met gelijkwaardige afmontage vergelijken he... dat bv een aeroad met topgroep (dura ace/sram red, ...) en topwielen leuker fietst dan een ultimate met 105 en mavic ksyriums lijkt me niet meer dan normaal...

iCanjan
Forum-lid

Gebruikersavatar iCanjan 24 jan 2014 12:36

Na lang kiezen heb ik uiteindelijk voor de ultimate gekozen voor het betere gooi en smijt werk. Aanzetten, remmen, klimmen en het gaatje insturen. De ultimate is lichter, stijfer en comfortabeler en stuurt scherper.
Voor het aërodynamische voordeel van een aerofiets moet je gemiddeld erg hard rijden. Het verschil in wattage is er zeker bij 40kmpu maar wie rijdt dat 3 uur lang?
Canyon vind de ultimate het beste dat ze in huis hebben.
Het prof peleton rijdt op aeroroad omdat het in de mode is en omdat de reclame op de zijkant van aerofietsen beter te lezen is.

Dat alles gezegd hebbende zou ik er zo een aeroroad bijkopen. Gewoon voor de leuk :-)

Plaats reactie