Sensa of Caad 10
Ik ben van plan om een nieuwe aluminium fiets aan te kopen maar twijfel tussen de Trentino sl van sensa of de caad 10.Weet iemand of de prestaties van de sensa vergelijkbaar zijn met de caad?Persoonlijk vind ik de Sensa mooier afgewerkt bij het laswerk, maar twijfel of dit frame wel zo comfortabel is dan de caad 10, zoals beweerd word bij lange ritjes.Het gewicht van Sensa zal mogelijk iets zwaarder zijn maar denk dat dit vooral te maken heeft met afmontage of ben ik hierin verkeerd? Heeft iemand hier ervaring met beide frames?
De Sensa bij het laswerk mooier afgewerkt als bij de CAAD10?
Ik ken de lasnaad afwerking van de Sensa niet, maar bij de CAAD10 zijn de lasnaden al super strak afgewerkt.
Ik ken de lasnaad afwerking van de Sensa niet, maar bij de CAAD10 zijn de lasnaden al super strak afgewerkt.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
-
- Forum-lid
- Berichten: 1696
- Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12
caad10 is het beste of een na beste alu frame wat er bestaat maar als jij de kleuren belangrijker vind moet dat beslist doen
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
De lasnaden van een Caad 10 kunnen niet tippen aan de afwerking van de lasnaden van een Sensa. Bij die frames lijkt het net of het carbon is, net zoals de alu Koga's die er al jaaaaren zo uitzien.
Toevallig afgelopen week nog zo'n 2014 alu frame van Sensa in m'n handen gehad.
Bij de Caad 10 is nog steeds sprake van een zichtbare lasrups.
Beide zijn alu frames dus over comfort moet je je niet zo druk maken, dat is er nl niet heel veel.
Kijk vooral naar de geometrie en wat je belangrijk vindt, kleur, gewicht, afwerking, kwaliteit.
Toevallig afgelopen week nog zo'n 2014 alu frame van Sensa in m'n handen gehad.
Bij de Caad 10 is nog steeds sprake van een zichtbare lasrups.
Beide zijn alu frames dus over comfort moet je je niet zo druk maken, dat is er nl niet heel veel.
Kijk vooral naar de geometrie en wat je belangrijk vindt, kleur, gewicht, afwerking, kwaliteit.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1696
- Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12
Smetsky heeft het over rijgedrag en als het daar over gaat zijn hoef je niet te aarzelen. Google anders even op caad10 reviews
-
- Forum-lid
- Berichten: 1791
- Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20
De caad is lichter, maar ook de trentino sl is niet al te zwaar. De Sensa rijdt daarnaast superstrak, voelde net zo strak als mijn supersix (vooruit, iets minder spoorvast in de afdaling). En inderdaad lijkt het frame carbon, alleen de naden bij het bracket zijn goed zichtbaar. Als je de trentino mooier vindt kun je deze met een gerust hart kopen (ik reed deze ook een deel van 2013). Verdenk de caad ervan ietsie meer comfort te geven, en dus lichter. Maar ook duurder met dezelfde afmontage.. (??)
Zijn de reviews over de caad dan overdreven ,of is er dus een wezenlijk verschil in rijgedrag tussen beide frames? dickygiovanni wat bedoel je met minder spoorvast in de afdalingen,voel je dit ook in het aanzetten of zijn deze met elkaar te vergelijken.Het verschil in gewicht had ik ook in gedachte, maar dan zou ik gewicht van beide frames in maatje 56 moeten kunnen vergelijken want fabrikanten zijn niet geneigd het juiste gewicht op te geven.En over hoe groot gewichtsverschil spreken we dan?En geeft Sensa ook levenslang garantie op frame of moet ik dit bij Cannondale ook maar met een korreltje zout nemen?
- Stuntman Mike
- Forum-lid
- Berichten: 862
- Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04
Een Sensa of een Caad 10.... Is dat serieus een vraag?
-
- Forum-lid
- Berichten: 1696
- Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12
Wat spoorvast is weet je pas als je op een goede fiets gezeten hebt. De verschillen in een afdaling met 80 90 km zijn groot. De supersix is 1 van de beste fietsen die er zijn. Het is te verwachten dat de sensa daar niet tegen op kan. Of de caad10 niet net zo spoorvast is is nog maar de vraag. De kwalitatief vergelijkbare canyon AL is met shamall wielen net zo spoorvast als een supersix, al verwacht ik daar wel commentaar op haha