Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Advies mtb schoenen

Henriant
Forum-lid

Henriant 25 jan 2014 13:09

Ben mij aan het oriënteren voor een paar mtb schoenen.

Alleen welk merk kan ik het beste kopen (smalle voeten) en waar kan ik ze kopen/passen. Ik woon zelf namelijk in het noord oosten van Overijssel.

Alvast bedankt voor jullie tips

Sebo
Forum-lid

Gebruikersavatar Sebo 25 jan 2014 13:21

Bikestudio in Zwolle :?:
Training is like fighting with a gorilla....
You don't stop when you're tired...
You stop when the gorilla is tired!!!

Suntoro
Forum-lid

Suntoro 25 jan 2014 14:20

Zwolle ligt toch in het westen van Overijssel... Al is Bikestudio een prima winkel volgens mij. Heb er 2 jaar geleden mijn Bontrager RXL's (mtb-schoenen voor de sportschool) aangeschaft. Was toen niet zo druk in de winkel, maar werd er prima geholpen met die aanbiedings RXL's. Afgelopen december heb bij Lindenholz in Rouveen (ook meer westerlijk dus) een paar Shimano R315's aangeschaft. Bij Lindenholz verkopen ze Shimano, Sidi en Pearl Izumi. Leuke zaak en leuk geholpen daar, terwijl ik er aanbiedingsschoenen heb aangeschaft (maar toch ook pedalen en handschoenen). In het oosten zit nog Ten Tusscher, die verkoopt Bontrager, Specialized, Sidi en Shimano. Bij Ten Tusscher ben ik nog nooit geweest, maar ik woon dan ook niet in Overijssel. Mtb-maten van me uit Enschede komen er wel regelmatig, maar de meesten fietsen dan ook een Specialized mtb... ;)

Bontragers en Northwaves vallen breed. (alleen de Extreme SBS Tech valt normaal)
Shimano's vallen normaal.
Sidi's en Mavic vallen smal.

Van Shimano, Sidi en Mavic bestaan er ook van sommige modellen extra bredere versies.

Heb zelf alleen maar ervaring met Shimano, Bontrager, Mavic en Northwave. Sidi's passen me niet lekker, maar vind ze over het algemeen ook te duur... Maar van deze 5 merken moet ik maat 42 hebben, terwijl mijn gewone schoenmaat rond 41 - 41.5 zit.

Henriant
Forum-lid

Henriant 25 jan 2014 21:16

@sebo & suntoro

Super !! Bedankt voor jullie tips

DMvanHof
Forum-lid

DMvanHof 10 mar 2014 10:26

Ik heb zelf ook vrij smalle voeten en heb altijd Bontrager RXL schoenen. Ze zitten prima en zijn erg stijf. Maar over de kwaliteit ben ik niet echt te spreken. Het leer aan de binnekant slijt namelijk snel weg vanwege de crank.

Plaats reactie