Mijn droomfiets.. de Kuota Kuraro?
Hallo allemaal!
(Voor mensen die niet van lezen houden of het te lang vinden, wat begrijpelijk is heb ik wat korte vragen en een korte samenvatting onderop neergezet.)
Ik ben al een tijdje opzoek naar een nieuwe (droom)racefiets, zodat ik mijn huidige aluminium racefiets (Cube Agree Pro 2011) op de tacx trainer(Tacx Fortius VR) kan laten staan voor binnen (klim/kracht) trainingen. Ik zal even wat achtergrond informatie over mijzelf geven. Ik fiets op het moment 3 keer per week op de tacx trainer, en 1 doe 1 keer per week aan spinning bij de sportschool. Dit om mijn techniek te verbeteren en om mijzelf voor te bereiden op de aankoop van een nieuwe fiets en uiteraard het juiste gebruik ervan!
Ik ben 22 jaar, 1,77 meter lang en heb een binnen been lengte 79.1 cm.
Ik heb in het verleden 7,5 jaar relatief veel aan kracht training gedaan, als gevolg hiervan maak ik regelmatig mee dat mede-wielrenners mij als het ideale windscherm zien, oftewel ik heb een relatief brede lichaamsbouw en weeg hierdoor zo’n 85 kilo, naar mijn idee als wielrenner niet echt licht. Ik ben inmiddels al 1,5 jaar gestopt met krachttraining en ik richt me sinds een jaar nu helemaal op het fietsen en de kilo’s gaan er sinds de stop van de krachttraining gestaag maar langzaam weer af.
De fiets wil ik gebruiken voor recreatief gebruik maar ik ben altijd zeer gedreven in het verbeteren van persoonlijke records. Voor het verbeteren hiervan wil ik eigenlijk zo goed als geen concessies doen als het neerkomt op het te gebruiken materiaal(oftwel de fiets). Als het fietsen mij goed bevalt of beter gezegd zeer goed afgaat wil ik graag rekening houden met het eventueel rijden van wedstrijden/criteriums(i.c.m. fiets verenigingen e.d.). Ook wil ik in de toekomst meer rijden in het buitenland en wat toppen van de bergen bezoeken met de fiets, tot nu toe is dat beperkt gebleven tot de Belgische Ardennen waar ik mij al wel prima heb vermaakt. Het grootste deel van mijn ritten rijd ik individueel door het platte-landschap in de omgeving rond Dordrecht.
De laatste maanden ben ik met behulp van camera’s en spiegels goed op mijn houding gaan letten en ik vermoed dat de fiets waar ik nu op rijd te groot is. Het kost mij o.a. al te veel moeite om mijn elle bogen gebogen te houden(dus geen stijve/gestrekte armen leunend op het stuur) op de fiets(trainer) dit terwijl ik dit bij mijn hybride en spinningfietsen niet ervaar. De framemaat van de Cube is 56cm wat niet al te groot lijkt voor mijn lengte, denk ik dan. Ik gok erop dat een aankoop van een nieuwe fiets en juiste meting bij een specialist dit probleem al oplost.
Mijn totale budget ligt rond de 5000 euro, dit inclusief nieuwe pedalen, extra etc.(Exclusief wielen!). het liefst houd ik het budget lager zodat ik het geld wat ik overhoud aan wielen kan uitgeven, maar mijn plan is om een maand 2 of 3 na aanschaf van de fiets te investeren in nieuwe wielen(waarschijnlijk wh-9000 c50 of c35/c24). Daardoor stel ik mijn budget op tot enigszins flexibele budget op 5000 euro zonder wielen.
Ik heb het een en ander al aan huiswerk gedaan en kwam tijdens mijn al maandenlange zoektocht op het internet het merk Kuota tegen en iets specifieker de Kuota Kuraro bij bikezone.nl (http://www.bikezone.nl/Kuota-Kurara ). Ik weet dat uiterlijk niet veel zegt over de fiets maar ik heb toch een zwak voor aero fietsen en bij de aanblik van de Kuraro met een Di2 en hogere velgen was mijn eerste reactie.. Wow!! Ook de mogelijkheid om de fiets voor triatlons/tijdritten is mooi meegenomen aangezien ik ook aan hardlopen doe vind ik dit een mooie bijkomstigheid van de fiets(om in de toekomst de fiets eventueel voor triatlons te kunnen gebruiken). Ik heb vervolgens veel enigzins vergelijkbare fietsen bekeken.. Felt AR2, Giant Propel, Cervelo S5. Maar qua prijs, uiterlijk, en mogelijke configuraties kwam voor mij de Kkuota kuraro toch weer naar voren. Helaas is er alleen een gebrek aan gebruikerservaring op het internet. Ik heb alle gangbare talen gebruikt in mijn zoektocht: Duits, italiaans, Spaans, en uiteraard Engels maar er is niet heel veel informatie beschikbaar helaas. Ik heb ook even gekeken naar andere modellen van kuota. De KOM spreekt mij niet echt, de hogere prijs ligt aan de grens van mijn budget en is alleen leverbaar met de dura-ace groep, en dura-ace DI2 is Ahem*.. iets duurder.. Dan is er nog de K-Uno wat ik ook een pracht van een fiets vind alleen zijn er weer twijfels of de hogere prijs ook meer oplevert. Een kale fiets met een ultegra DI2 kost 5095. Ik heb ook even gekeken naar de Cube HPC racefietsen maar de configuraties sloten niet aan bij mijn wensen voor een toekomstige droom racefiets. Ik sta altijd open voor suggesties!
Kuota Kuraro?
Of… misschien de Kuota K-Uno?
Ik kwam op de fiets uit doordat ik op zoek ben gegaan naar een fiets met een Ultegra DI2, ik heb met mijn huidige fiets ervaring opgedaan met de ultegra 6700 en dit beviel me prima. Ik zie ook geen reden voor mij persoonlijk om de overstap te maken naar de dura ace serie(qua versnellingen, remmen, en toebehoren) of Campa/SRAM aangezien ik eigenlijk tevreden ben met de Ultegra serie. Gewicht besparing zal het met mijn 85 kilo ook niet veel opleveren. Daarop aansluitend ben ik geen echte monteur maar wel weg van elektronische gadgets/apparatuur dus een DI2 sluit wat mij betreft aan bij mijn 2e passie voor gadgets(naast fietsen).
Om de fiets allround te houden/configureren valt mijn keus op een (super)compact 52x36. Ik rijd zelf nu met een Ultegra triple waarbij het kleinste blad maar 1 keer in een ongetrainde +18% klim is gebruikt.
Indien ik de fiets koop zijn er nog wel wat aanpassingen/aankopen die graag op de fiets wil toepassen:
1. Upgrade naar Ultegra remmen.
2. Dura-ace of Ultegra pedalen.
3. Training banden(waarschijnlijk (Continental Grand Prix 4000S)
4. klein aankopen(bidonhouders)
Toekomstige aankopen, niet meegenomen in het aankoop budget van de fiets:
1. Wielen(waarschijnlijk WH-9000)
2. Power meter
Samenvatting: bouw (droom)racefiets, budget 5000 euro, aankoop over ongeveer 4 maanden.
1. Is de Kuota Kuraro de juiste fiets voor mij?
2. Is het het waard om meer geld uit te geven aan een andere fiets zoals de Kuota K-uno(grens budget).
3. Zijn er nog andere alternatieven/tips?
4. Zijn er mensen die ervaring hebben met de winkel bikezone.nl
5. Nog tips/ goede winkels in de omgeving van Dordrecht, ik ben bereid om wat kilometers te maken voor het samenstellen en de aanschaf van een droomfiets(maar voor het gemak houd ik de afstand het liefst onder de 90 km)
Bedankt voor het lezen, excuses voor de lange post, en ik kijk uit naar jullie reacties
(Voor mensen die niet van lezen houden of het te lang vinden, wat begrijpelijk is heb ik wat korte vragen en een korte samenvatting onderop neergezet.)
Ik ben al een tijdje opzoek naar een nieuwe (droom)racefiets, zodat ik mijn huidige aluminium racefiets (Cube Agree Pro 2011) op de tacx trainer(Tacx Fortius VR) kan laten staan voor binnen (klim/kracht) trainingen. Ik zal even wat achtergrond informatie over mijzelf geven. Ik fiets op het moment 3 keer per week op de tacx trainer, en 1 doe 1 keer per week aan spinning bij de sportschool. Dit om mijn techniek te verbeteren en om mijzelf voor te bereiden op de aankoop van een nieuwe fiets en uiteraard het juiste gebruik ervan!
Ik ben 22 jaar, 1,77 meter lang en heb een binnen been lengte 79.1 cm.
Ik heb in het verleden 7,5 jaar relatief veel aan kracht training gedaan, als gevolg hiervan maak ik regelmatig mee dat mede-wielrenners mij als het ideale windscherm zien, oftewel ik heb een relatief brede lichaamsbouw en weeg hierdoor zo’n 85 kilo, naar mijn idee als wielrenner niet echt licht. Ik ben inmiddels al 1,5 jaar gestopt met krachttraining en ik richt me sinds een jaar nu helemaal op het fietsen en de kilo’s gaan er sinds de stop van de krachttraining gestaag maar langzaam weer af.
De fiets wil ik gebruiken voor recreatief gebruik maar ik ben altijd zeer gedreven in het verbeteren van persoonlijke records. Voor het verbeteren hiervan wil ik eigenlijk zo goed als geen concessies doen als het neerkomt op het te gebruiken materiaal(oftwel de fiets). Als het fietsen mij goed bevalt of beter gezegd zeer goed afgaat wil ik graag rekening houden met het eventueel rijden van wedstrijden/criteriums(i.c.m. fiets verenigingen e.d.). Ook wil ik in de toekomst meer rijden in het buitenland en wat toppen van de bergen bezoeken met de fiets, tot nu toe is dat beperkt gebleven tot de Belgische Ardennen waar ik mij al wel prima heb vermaakt. Het grootste deel van mijn ritten rijd ik individueel door het platte-landschap in de omgeving rond Dordrecht.
De laatste maanden ben ik met behulp van camera’s en spiegels goed op mijn houding gaan letten en ik vermoed dat de fiets waar ik nu op rijd te groot is. Het kost mij o.a. al te veel moeite om mijn elle bogen gebogen te houden(dus geen stijve/gestrekte armen leunend op het stuur) op de fiets(trainer) dit terwijl ik dit bij mijn hybride en spinningfietsen niet ervaar. De framemaat van de Cube is 56cm wat niet al te groot lijkt voor mijn lengte, denk ik dan. Ik gok erop dat een aankoop van een nieuwe fiets en juiste meting bij een specialist dit probleem al oplost.
Mijn totale budget ligt rond de 5000 euro, dit inclusief nieuwe pedalen, extra etc.(Exclusief wielen!). het liefst houd ik het budget lager zodat ik het geld wat ik overhoud aan wielen kan uitgeven, maar mijn plan is om een maand 2 of 3 na aanschaf van de fiets te investeren in nieuwe wielen(waarschijnlijk wh-9000 c50 of c35/c24). Daardoor stel ik mijn budget op tot enigszins flexibele budget op 5000 euro zonder wielen.
Ik heb het een en ander al aan huiswerk gedaan en kwam tijdens mijn al maandenlange zoektocht op het internet het merk Kuota tegen en iets specifieker de Kuota Kuraro bij bikezone.nl (http://www.bikezone.nl/Kuota-Kurara ). Ik weet dat uiterlijk niet veel zegt over de fiets maar ik heb toch een zwak voor aero fietsen en bij de aanblik van de Kuraro met een Di2 en hogere velgen was mijn eerste reactie.. Wow!! Ook de mogelijkheid om de fiets voor triatlons/tijdritten is mooi meegenomen aangezien ik ook aan hardlopen doe vind ik dit een mooie bijkomstigheid van de fiets(om in de toekomst de fiets eventueel voor triatlons te kunnen gebruiken). Ik heb vervolgens veel enigzins vergelijkbare fietsen bekeken.. Felt AR2, Giant Propel, Cervelo S5. Maar qua prijs, uiterlijk, en mogelijke configuraties kwam voor mij de Kkuota kuraro toch weer naar voren. Helaas is er alleen een gebrek aan gebruikerservaring op het internet. Ik heb alle gangbare talen gebruikt in mijn zoektocht: Duits, italiaans, Spaans, en uiteraard Engels maar er is niet heel veel informatie beschikbaar helaas. Ik heb ook even gekeken naar andere modellen van kuota. De KOM spreekt mij niet echt, de hogere prijs ligt aan de grens van mijn budget en is alleen leverbaar met de dura-ace groep, en dura-ace DI2 is Ahem*.. iets duurder.. Dan is er nog de K-Uno wat ik ook een pracht van een fiets vind alleen zijn er weer twijfels of de hogere prijs ook meer oplevert. Een kale fiets met een ultegra DI2 kost 5095. Ik heb ook even gekeken naar de Cube HPC racefietsen maar de configuraties sloten niet aan bij mijn wensen voor een toekomstige droom racefiets. Ik sta altijd open voor suggesties!
Kuota Kuraro?
Of… misschien de Kuota K-Uno?
Ik kwam op de fiets uit doordat ik op zoek ben gegaan naar een fiets met een Ultegra DI2, ik heb met mijn huidige fiets ervaring opgedaan met de ultegra 6700 en dit beviel me prima. Ik zie ook geen reden voor mij persoonlijk om de overstap te maken naar de dura ace serie(qua versnellingen, remmen, en toebehoren) of Campa/SRAM aangezien ik eigenlijk tevreden ben met de Ultegra serie. Gewicht besparing zal het met mijn 85 kilo ook niet veel opleveren. Daarop aansluitend ben ik geen echte monteur maar wel weg van elektronische gadgets/apparatuur dus een DI2 sluit wat mij betreft aan bij mijn 2e passie voor gadgets(naast fietsen).
Om de fiets allround te houden/configureren valt mijn keus op een (super)compact 52x36. Ik rijd zelf nu met een Ultegra triple waarbij het kleinste blad maar 1 keer in een ongetrainde +18% klim is gebruikt.
Indien ik de fiets koop zijn er nog wel wat aanpassingen/aankopen die graag op de fiets wil toepassen:
1. Upgrade naar Ultegra remmen.
2. Dura-ace of Ultegra pedalen.
3. Training banden(waarschijnlijk (Continental Grand Prix 4000S)
4. klein aankopen(bidonhouders)
Toekomstige aankopen, niet meegenomen in het aankoop budget van de fiets:
1. Wielen(waarschijnlijk WH-9000)
2. Power meter
Samenvatting: bouw (droom)racefiets, budget 5000 euro, aankoop over ongeveer 4 maanden.
1. Is de Kuota Kuraro de juiste fiets voor mij?
2. Is het het waard om meer geld uit te geven aan een andere fiets zoals de Kuota K-uno(grens budget).
3. Zijn er nog andere alternatieven/tips?
4. Zijn er mensen die ervaring hebben met de winkel bikezone.nl
5. Nog tips/ goede winkels in de omgeving van Dordrecht, ik ben bereid om wat kilometers te maken voor het samenstellen en de aanschaf van een droomfiets(maar voor het gemak houd ik de afstand het liefst onder de 90 km)
Bedankt voor het lezen, excuses voor de lange post, en ik kijk uit naar jullie reacties
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Jeff, duidelijk verhaal. Heb je jezelf op laten meten of heb je dat zelf gedaan? Een BBlengte van 79.1 lijkt mij kort voor een lengte van 1.77, of je moet een lang bovenlijf hebben.
Je budget is ruim genoeg, kijk ook eens naar een Scott Foil 10 van 2014 bij bv 12gobiking.
Of een overjarige Scott Foil.
Erg aero, stijf en licht, een topper onder de aero bikes. Zie de testen in bv Tour er maar op na.
Hou je nog geld over voor een mooi set hoge wielen!
Nog even naar de Kuraro gekeken: Ziet er leuk uit, gewicht niet bijzonder van frame en vork. Reken maar dat die italianen er nog wat afliegen.
Dit kan veel lichter, de balhoofdbuis kan ook wat korter voor een aero bike.
Kortom een van de referenties op het gebied van aero, licht en stijfheid is bovengenoemd merk en type. En binnen jouw budget!
Succes.
Je budget is ruim genoeg, kijk ook eens naar een Scott Foil 10 van 2014 bij bv 12gobiking.
Of een overjarige Scott Foil.
Erg aero, stijf en licht, een topper onder de aero bikes. Zie de testen in bv Tour er maar op na.
Hou je nog geld over voor een mooi set hoge wielen!
Nog even naar de Kuraro gekeken: Ziet er leuk uit, gewicht niet bijzonder van frame en vork. Reken maar dat die italianen er nog wat afliegen.
Dit kan veel lichter, de balhoofdbuis kan ook wat korter voor een aero bike.
Kortom een van de referenties op het gebied van aero, licht en stijfheid is bovengenoemd merk en type. En binnen jouw budget!
Succes.
Jeff, duidelijk verhaal. Ikzelf rijdt een Kuraro sind vorig jaar, zoek maar even een post van mij op. De Kuraro is een fijne fiets die een redelijke race geometrie heeft. Ikzelf rijd wedstrijdjes zoals rondjes op wielerclub terrein. Alles omgeving Delft/Rotterdam/Westland etc.
De Kuraro is gelukkig geen keiharde fiets (Scott foil schijnt dat wel te zijn) waardoor het ook voor lange ritten een fijne fiets is. Vorig jaar de Marmotte gefietst. Super gegaan. In het blad Grinta! Jun 2012 staat een test van de Kuraro waarin wordt aangeven dat het een fiets is die anders is dan anderen en enigszins comfortabel. Ik herken dit niet met een maat L. Ik kom van een Redbull ProSL af en dat is echt een stuiterbak waar ik nu tijdens de winter op rijdt. Dus referentie qua hardheid heb ik wel kan ik zeggen.
De prijs die je ziet is een adviesprijs. Ik weet zeker dat het goedkoper kan. Qua Shimano kan ik mee ingaan DI2 is inderdaad leuk maar de meerprijs voor DA zou ik aan goede wielen besteden. Fulcrum doet veel voor weinig.
Let op als je zelf niet kan sleutelen lijkt het me goed niet te ver weg van je FM te wonen. Anders is M-Salden een goedkoop adres.
Als met al is het een mooie fiets maar je moet even opletten dat de geometrie je aanstaat. De headtube is lager/kleiner dan een gewone niet aerofiets. Als laatste de fiets vind ik erg mooi en qua lak super strak en dik. Vandaar het wat hogere gewicht. je moet snel aan een 7.5 tot 8 kg denken totaal incl pedalen etc.
Veel succes met je zoektocht
De Kuraro is gelukkig geen keiharde fiets (Scott foil schijnt dat wel te zijn) waardoor het ook voor lange ritten een fijne fiets is. Vorig jaar de Marmotte gefietst. Super gegaan. In het blad Grinta! Jun 2012 staat een test van de Kuraro waarin wordt aangeven dat het een fiets is die anders is dan anderen en enigszins comfortabel. Ik herken dit niet met een maat L. Ik kom van een Redbull ProSL af en dat is echt een stuiterbak waar ik nu tijdens de winter op rijdt. Dus referentie qua hardheid heb ik wel kan ik zeggen.
De prijs die je ziet is een adviesprijs. Ik weet zeker dat het goedkoper kan. Qua Shimano kan ik mee ingaan DI2 is inderdaad leuk maar de meerprijs voor DA zou ik aan goede wielen besteden. Fulcrum doet veel voor weinig.
Let op als je zelf niet kan sleutelen lijkt het me goed niet te ver weg van je FM te wonen. Anders is M-Salden een goedkoop adres.
Als met al is het een mooie fiets maar je moet even opletten dat de geometrie je aanstaat. De headtube is lager/kleiner dan een gewone niet aerofiets. Als laatste de fiets vind ik erg mooi en qua lak super strak en dik. Vandaar het wat hogere gewicht. je moet snel aan een 7.5 tot 8 kg denken totaal incl pedalen etc.
Veel succes met je zoektocht
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Marc, ik rijd de Foil icm Reynolds Assault wielen, zalig wat een comfort. Voorheen Cosmic Carbone SLR onder m'n bikes gehad. Daar ga je pas van stuiteren, knetterhard.
Mbt de balhoofdbuis, voor een aero fiets is die van de Kuraro al hoger dan bv die van Cervelo S3, de Foil en andere aero frames.
Mbt de balhoofdbuis, voor een aero fiets is die van de Kuraro al hoger dan bv die van Cervelo S3, de Foil en andere aero frames.
Ik heb zelf al een paar jaar de voorganger van de Kuraro, de Kebel. De mijne weegt 7.2kg
2. Is het het waard om meer geld uit te geven aan een andere fiets zoals de Kuota K-uno(grens budget).
Op de K-uno zit je net wat minder sportief, comfortabeler.
3. Zijn er nog andere alternatieven/tips?
- Neem ook een groter binnenblad bij je compact. Daar heb je veel meer aan binnen Nederland. Het kleine blad kun je er tijdens vakanties op zetten.
- Vraag om een ander afdekplaatje van het balhoofd als je echt diep wilt zitten.
- Voor 5000 krijg je die wielen er ook nog bij. Goed onderhandelen over de prijs!
- Vraag of je het zadel na 1 of 2 ritten mag inruilen als het niet snel went
4. Zijn er mensen die ervaring hebben met de winkel bikezone.nl
Ik heb goede ervaring met bikezone, eerlijk advies, goede prijzen en snelle service.
Volgens mij is de balhoofdbuis van Cervelo juist groot en die van Scott ongeveer gelijk.
Ik ga er vanuit dat je een L nodig hebt vanwege korte beentjes en lang bovenlijf?
http://www.cervelo.com/media/docs/S2-an ... a355-0.pdf
http://www.kuota.it/bike.php?IDCategori ... =1#Sector3
http://dfp2hfrf3mn0u.cloudfront.net/188 ... inal_1.jpg
2. Is het het waard om meer geld uit te geven aan een andere fiets zoals de Kuota K-uno(grens budget).
Op de K-uno zit je net wat minder sportief, comfortabeler.
3. Zijn er nog andere alternatieven/tips?
- Neem ook een groter binnenblad bij je compact. Daar heb je veel meer aan binnen Nederland. Het kleine blad kun je er tijdens vakanties op zetten.
- Vraag om een ander afdekplaatje van het balhoofd als je echt diep wilt zitten.
- Voor 5000 krijg je die wielen er ook nog bij. Goed onderhandelen over de prijs!
- Vraag of je het zadel na 1 of 2 ritten mag inruilen als het niet snel went
4. Zijn er mensen die ervaring hebben met de winkel bikezone.nl
Ik heb goede ervaring met bikezone, eerlijk advies, goede prijzen en snelle service.
Volgens mij is de balhoofdbuis van Cervelo juist groot en die van Scott ongeveer gelijk.
Ik ga er vanuit dat je een L nodig hebt vanwege korte beentjes en lang bovenlijf?
http://www.cervelo.com/media/docs/S2-an ... a355-0.pdf
http://www.kuota.it/bike.php?IDCategori ... =1#Sector3
http://dfp2hfrf3mn0u.cloudfront.net/188 ... inal_1.jpg
Bedankt voor jullie reactie. Het kan zijn dat ik mijn binnebeenlengte niet goed heb gemeten, ik had het even snel zelf gemeten. Ik zal mij uitgebreid laten meten bij aanschaf van de fiets, zodat ik wel de juiste framemaat aanschaf.
De Scott Foil neem ik mee op mijn 'lijst' ik lees uit een aantal reviews dat het inderdaad een erg 'harde' fiets is wat natuurlijk voordelen en nadelen heeft qua rij ervaring. Ik moet wat meer onderzoek doen(lezen) om te kijken of het rijgedrag bij mij past.
Wat betreft het gewicht maak ik mij niet echt zorgen, in vergelijking met mijn lichaamsgewicht denk ik niet dat ik me druk moet maken om een totaal gewicht van de fiets van ongeveer 7,5 kilo, natuurlijk zou het wel mooi meegenomen zijn. Het is ook wel mooi om te horen dat er dus sprake is van een adviesprijs en er dus eigenlijk nog onderhandeld kan worden over de prijs, hier was ik me niet bewust van bedankt voor de tip! De tip van een (los) kleiner binnenblad had ik ook nog niet overwogen het vervangen van een binnenblad moet mij nog wel lukken met wat oefening en scheelt me ook flink wat moeite als ik de bergen in ga. Wat ik mij wel afvraag dan.. stel ik neem een 52x36 en los een een kleiner blad een 34 bijvoorbeeld is de stap/schakeling tussen de 52 en de 34 dan niet te groot?
Ik heb mij nooit echt verdiept in racefiets zadels, ik heb hier ook nooit echt last van gehad maar ik zal me nog even wat beter inlezen.
De Scott Foil neem ik mee op mijn 'lijst' ik lees uit een aantal reviews dat het inderdaad een erg 'harde' fiets is wat natuurlijk voordelen en nadelen heeft qua rij ervaring. Ik moet wat meer onderzoek doen(lezen) om te kijken of het rijgedrag bij mij past.
Wat betreft het gewicht maak ik mij niet echt zorgen, in vergelijking met mijn lichaamsgewicht denk ik niet dat ik me druk moet maken om een totaal gewicht van de fiets van ongeveer 7,5 kilo, natuurlijk zou het wel mooi meegenomen zijn. Het is ook wel mooi om te horen dat er dus sprake is van een adviesprijs en er dus eigenlijk nog onderhandeld kan worden over de prijs, hier was ik me niet bewust van bedankt voor de tip! De tip van een (los) kleiner binnenblad had ik ook nog niet overwogen het vervangen van een binnenblad moet mij nog wel lukken met wat oefening en scheelt me ook flink wat moeite als ik de bergen in ga. Wat ik mij wel afvraag dan.. stel ik neem een 52x36 en los een een kleiner blad een 34 bijvoorbeeld is de stap/schakeling tussen de 52 en de 34 dan niet te groot?
Ik heb mij nooit echt verdiept in racefiets zadels, ik heb hier ook nooit echt last van gehad maar ik zal me nog even wat beter inlezen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 955
- Lid geworden op: 06 feb 2013 20:33
Eerst maar eens uit vissen aan wat voor (geometrie)maten je virtuele droomfiets aan zou moeten voldoen.
Je huidige fiets zou een toptube (horizontaal gemeten) van 54,5 cm hebben.
Meet de maten van je fiets eens na of het klopt of je een 56 hebt.
http://www.cube.eu/nl/bikes/road-race/a ... white-red/
Je huidige fiets zou een toptube (horizontaal gemeten) van 54,5 cm hebben.
Meet de maten van je fiets eens na of het klopt of je een 56 hebt.
http://www.cube.eu/nl/bikes/road-race/a ... white-red/
Een S3 heeft een balhoofdbuis van 173 mm, een Foil van 160mm en de Kuraro maat L (56cm) 160 mm. De Foil en S3 hebben een langere toptube tov Kuraro 565/564 tov 560mmscottpch schreef:Marc, ik rijd de Foil icm Reynolds Assault wielen, zalig wat een comfort. Voorheen Cosmic Carbone SLR onder m'n bikes gehad. Daar ga je pas van stuiteren, knetterhard.
Mbt de balhoofdbuis, voor een aero fiets is die van de Kuraro al hoger dan bv die van Cervelo S3, de Foil en andere aero frames.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.
Als de Cube in maat 56 te groot is (wat ik betwijfel), zullen zelfs de M/54's van de Foil, S3 en Kuraro dat ook zijn.
Eerst maar eens goed laten meten of experimenteren met een kortere -17 graden stuurpen om een diepere/kortere zit uit te proberen voordat je 5000 euro over de balk smijt.
Eerst maar eens goed laten meten of experimenteren met een kortere -17 graden stuurpen om een diepere/kortere zit uit te proberen voordat je 5000 euro over de balk smijt.
Campagnolo Ultra Dork
Bedankt voor de reacties!
@goldenratio, ik heb zojuist de(horizontale) toptube gemeten en dit klopt inderdaad. Wel moet ik daarbij zeggen dat de link een GTC(carbon) model betreft ik heb een Agree Pro aluminium fiets.
@ o.a. Ernie, ik ben ook zeker van plan mij uitgebreid te laten meten en indien het niet goed aanvoelt bij de nieuwe fiets te experimenteren met een andere stuurpen. Mocht het gewoonweg niet goed zitten gaat wat mij betreft de aankoop niet door ik ben niet van plan mijn tijd door te brengen op een fiets waar de geometrie mij tegenwerkt. Maar ik neem aan dat ik (bijvoorbeeld) wel kan vertrouwen op uitslagen van de meting door de medewerkers van http://bikezone.nl worden gedaan?
Verder ben ik bang dat de Scott misschien wel weer iets te hard/stijf voor mij is, ik lees dit in meerdere reviews/ervaringen. Nou vind ik een stijve fiets juist ook wel fijn helemaal als het op een race aankomt, maar ik maak ook wel eens in de zomer wat langere (relatief rustige) ritten dei ik graag wel enigszins comfortabel wil houden. Begrijp me niet verkeerd mijn voorkeur gaat altijd uit naar een stijve fiets maar enige comfort zou wel fijn zijn.
@goldenratio, ik heb zojuist de(horizontale) toptube gemeten en dit klopt inderdaad. Wel moet ik daarbij zeggen dat de link een GTC(carbon) model betreft ik heb een Agree Pro aluminium fiets.
@ o.a. Ernie, ik ben ook zeker van plan mij uitgebreid te laten meten en indien het niet goed aanvoelt bij de nieuwe fiets te experimenteren met een andere stuurpen. Mocht het gewoonweg niet goed zitten gaat wat mij betreft de aankoop niet door ik ben niet van plan mijn tijd door te brengen op een fiets waar de geometrie mij tegenwerkt. Maar ik neem aan dat ik (bijvoorbeeld) wel kan vertrouwen op uitslagen van de meting door de medewerkers van http://bikezone.nl worden gedaan?
Verder ben ik bang dat de Scott misschien wel weer iets te hard/stijf voor mij is, ik lees dit in meerdere reviews/ervaringen. Nou vind ik een stijve fiets juist ook wel fijn helemaal als het op een race aankomt, maar ik maak ook wel eens in de zomer wat langere (relatief rustige) ritten dei ik graag wel enigszins comfortabel wil houden. Begrijp me niet verkeerd mijn voorkeur gaat altijd uit naar een stijve fiets maar enige comfort zou wel fijn zijn.
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Berichten: 2435
- Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
- Locatie: Deventer
- Contact
Als je wedstrijden wilt rijden dan zou ik voor wat goedkopers gaan. Met wedstrijden moet je er rekening mee houden dat je uiteindelijk alles wel een keer aan gort rijdt.