Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Koga

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 09 dec 2013 13:43

Ziet er meer uit als een 25 mm band die er beter niet op had kunnen liggen. Zulke diepe krassen komen echt niet van een beetje zand. Dan waren m'n crossfiets en MTB namelijk al lang een gatenkaas geweest.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Nander
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 dec 2013 15:42

Nander 09 dec 2013 17:50

amclassic-fan schreef:Ziet er meer uit als een 25 mm band die er beter niet op had kunnen liggen. Zulke diepe krassen komen echt niet van een beetje zand. Dan waren m'n crossfiets en MTB namelijk al lang een gatenkaas geweest.
Op 25mm heb ik nooit gereden, noch degene op het andere frame. Bovendien zou de remhoef zelf dan ook aangetast moeten zijn. Op de foto's is te zien dat deze beide geen slijtage vertonen.

Dit is gewoon niet zoals het hoort. Dan zouden veel meer carbon fietsen gaten moeten hebben. Het gaat hier om twee Koga's met hetzelfde probleem. Dat zou toch genoeg aanwijzing voor een constructie/materiaal fout moeten zijn.

Gebruikersavatar
arnoudrace
Forum-lid
Berichten: 875
Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
Locatie: Delft

Gebruikersavatar arnoudrace 09 dec 2013 22:42

Wat er ook kan optreden is spanning op het materiaal die niet goed wordt verdeeld. Die getande borgring van je rembevestiging zou dan de oppervlaktestructuur aantasten waardoor epoxy/ carbon 'knapt'. Niet lomp vastgedraaid?
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF

Gebruikersavatar
franklin
Forum-lid
Berichten: 603
Lid geworden op: 12 okt 2009 01:16

Gebruikersavatar franklin 09 dec 2013 23:36

Dat zou inderdaad kunnen verklaren waarom er daar zo'n groot stuk is uitgesprongen, maar dan nog zit je met een hele hoop diepe krassen die daardoor niet veroorzaakt kunnen zijn.
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012

sander15
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 dec 2013 22:05

sander15 10 dec 2013 22:45

Remco H schreef:Erg rustig hier.
Vanaf vandaag behoor ik ook tot de Koga-bezitters. Een Kimera Road UD Team Ultegra Compact.
Net mijn eerste rit erop gemaakt. Maar dat was best wel wennen aan zo'n nieuwe fiets.

Afbeelding
mooie fiets allen de standaard Koga wielset zou voor een zwaarder persoon boven 90kg te zwak zijn klopt dit?

appie
Forum-lid
Berichten: 81
Lid geworden op: 14 okt 2004 03:05
Locatie: Amsterdam

appie 11 dec 2013 09:32

Mijn ervaring is dat deze wielen uberhaubt zwak zijn. Mijn wielen lagen na 2 maanden al weer bij de fietsenmaker met een gescheurde velg. En volgens mij was dit geen incident.

reiger44
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 jun 2013 15:04

reiger44 27 dec 2013 12:21

Ik koers zelf ook op de kimera ud 2013 en ik heb direct bij aankoop de wielen van Koga laten vervangen door Fulcrum Racing 3 wielen, dit is echt een wereld van verschil.
Advies; wanneer je budget het toe laat je deze (inderdaad) ondermaatse wielen vervangen. Deze doen de fiets echt tekort en zal je veel minder rijplezier beleven.
Het is sowieso een gegeven dat er vaak beknibbeld wordt op de wielen door de fabrikanten.

indewind
Forum-lid
Berichten: 122
Lid geworden op: 10 nov 2006 21:32

indewind 02 jan 2014 22:16

Wat een gekke schademelding door Nander. Als het slijtage is moet je het horen.
Heb meteen mijn eigen Kimera (12.000 km) nagekeken. Geen centje pijn gelukkig.
Eens met de stelling over de eigen Koga-wielen. Die zijn waardeloos voor zwaargewichten. Kreeg een setje andere van Koga, veel betere en zwaardere. Prima afgehandeld.

reiger44
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 jun 2013 15:04

reiger44 04 jan 2014 13:40

Ik ben geen zwaargewicht (68kg) desalniettemin blijven de wielen slecht van kwaliteit. Ook ik heb 8.000 km gereden en is niets te zien op het frame.

Gebruikersavatar
Obonobo
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jan 2014 09:47

Gebruikersavatar Obonobo 28 jan 2014 14:25

Hallo allemaal! Ik ben nieuw hier op het forum, al lees ik wel een tijdje mee her en der. Ik heb recent mijn oude Concorde Squadra Chorus uit 1993 verkocht en oriënteer me nu, met een zeer beperkt budget, op een nieuwe fiets. Ik ben erg gecharmeerd door Koga's en heb een 2011 Koga Flyer Veloce van de 1e eigenaar op het oog. Ik probeer ervaringen van mensen die deze fiets hebben te vinden, maar ik kom er weinig tegen. Daarom vraag ik het hier (ik weet ook niet of dit nou onder het Koga-draadje of bij aankoopadvies moet staan :S)!

Zijn er hier mensen die zo'n fiets berijden? Zijn er zwakke plekken of juist fenomenale punten waarom ik de fiets niet/wel zou moeten kopen? Ik heb een beetje een allround fiets nodig: ik rijd veel alleen, twee wekelijks tochtjes variërend van 55 tot 100km, af en toe een toerrit van 150km en ga ook af en toe eens een bergje op en af.

Ik ben natuurlijk 'niets' gewend: een stalen TSX-frame met Mavic SUPs is niet bijzonder licht, noch stijf. Het schakelen met de oude Chorus-groep, daarentegen, vind ik persoonlijk beter dan nieuwe 105 groepen. Maar dat kan ook met het karakter van Campa en Shimano te maken hebben, natuurlijk.

Ik hoor graag van jullie! Groeten van Sietze

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 28 jan 2014 15:32

Koga is een klein fietsmerk, dat dus zelden getest wordt. Volgens mij zijn die alu-frames van Koga degelijk, een beetje zwaar en vrij stijf. Ik heb zelf zoiets en ik heb geen klachten. De wielen die er van oorsprong op zitten zijn over het algemeen Kl!@%&%&*! In mijn geval whr-501; in jouw geval iets van Ritchey. Het zou mij niets verbazen als je Mavic's beter waren. Voor dat geld heb je een waarschijnlijk een prima frame met een fijne groep en een gelegenheid om rustigjes op zoek te gaan naar een fijner wielsetje.

Gebruikersavatar
Obonobo
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 jan 2014 09:47

Gebruikersavatar Obonobo 28 jan 2014 15:38

Dank je voor je reactie! Misschien had ik dan de wielen moeten houden! Ik heb goede verhalen (lees: voormij betaalbare kwaliteit) over Easton gehoord, ik ga 's kijken wat ik kan vinden!

Plaats reactie