Koga
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Op 25mm heb ik nooit gereden, noch degene op het andere frame. Bovendien zou de remhoef zelf dan ook aangetast moeten zijn. Op de foto's is te zien dat deze beide geen slijtage vertonen.amclassic-fan schreef:Ziet er meer uit als een 25 mm band die er beter niet op had kunnen liggen. Zulke diepe krassen komen echt niet van een beetje zand. Dan waren m'n crossfiets en MTB namelijk al lang een gatenkaas geweest.
Dit is gewoon niet zoals het hoort. Dan zouden veel meer carbon fietsen gaten moeten hebben. Het gaat hier om twee Koga's met hetzelfde probleem. Dat zou toch genoeg aanwijzing voor een constructie/materiaal fout moeten zijn.
- arnoudrace
- Forum-lid
- Berichten: 875
- Lid geworden op: 30 mei 2009 01:11
- Locatie: Delft
Wat er ook kan optreden is spanning op het materiaal die niet goed wordt verdeeld. Die getande borgring van je rembevestiging zou dan de oppervlaktestructuur aantasten waardoor epoxy/ carbon 'knapt'. Niet lomp vastgedraaid?
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF
Canyon Inflite CF
mooie fiets allen de standaard Koga wielset zou voor een zwaarder persoon boven 90kg te zwak zijn klopt dit?Remco H schreef:Erg rustig hier.
Vanaf vandaag behoor ik ook tot de Koga-bezitters. Een Kimera Road UD Team Ultegra Compact.
Net mijn eerste rit erop gemaakt. Maar dat was best wel wennen aan zo'n nieuwe fiets.
Ik koers zelf ook op de kimera ud 2013 en ik heb direct bij aankoop de wielen van Koga laten vervangen door Fulcrum Racing 3 wielen, dit is echt een wereld van verschil.
Advies; wanneer je budget het toe laat je deze (inderdaad) ondermaatse wielen vervangen. Deze doen de fiets echt tekort en zal je veel minder rijplezier beleven.
Het is sowieso een gegeven dat er vaak beknibbeld wordt op de wielen door de fabrikanten.
Advies; wanneer je budget het toe laat je deze (inderdaad) ondermaatse wielen vervangen. Deze doen de fiets echt tekort en zal je veel minder rijplezier beleven.
Het is sowieso een gegeven dat er vaak beknibbeld wordt op de wielen door de fabrikanten.
Wat een gekke schademelding door Nander. Als het slijtage is moet je het horen.
Heb meteen mijn eigen Kimera (12.000 km) nagekeken. Geen centje pijn gelukkig.
Eens met de stelling over de eigen Koga-wielen. Die zijn waardeloos voor zwaargewichten. Kreeg een setje andere van Koga, veel betere en zwaardere. Prima afgehandeld.
Heb meteen mijn eigen Kimera (12.000 km) nagekeken. Geen centje pijn gelukkig.
Eens met de stelling over de eigen Koga-wielen. Die zijn waardeloos voor zwaargewichten. Kreeg een setje andere van Koga, veel betere en zwaardere. Prima afgehandeld.
Hallo allemaal! Ik ben nieuw hier op het forum, al lees ik wel een tijdje mee her en der. Ik heb recent mijn oude Concorde Squadra Chorus uit 1993 verkocht en oriënteer me nu, met een zeer beperkt budget, op een nieuwe fiets. Ik ben erg gecharmeerd door Koga's en heb een 2011 Koga Flyer Veloce van de 1e eigenaar op het oog. Ik probeer ervaringen van mensen die deze fiets hebben te vinden, maar ik kom er weinig tegen. Daarom vraag ik het hier (ik weet ook niet of dit nou onder het Koga-draadje of bij aankoopadvies moet staan :S)!
Zijn er hier mensen die zo'n fiets berijden? Zijn er zwakke plekken of juist fenomenale punten waarom ik de fiets niet/wel zou moeten kopen? Ik heb een beetje een allround fiets nodig: ik rijd veel alleen, twee wekelijks tochtjes variërend van 55 tot 100km, af en toe een toerrit van 150km en ga ook af en toe eens een bergje op en af.
Ik ben natuurlijk 'niets' gewend: een stalen TSX-frame met Mavic SUPs is niet bijzonder licht, noch stijf. Het schakelen met de oude Chorus-groep, daarentegen, vind ik persoonlijk beter dan nieuwe 105 groepen. Maar dat kan ook met het karakter van Campa en Shimano te maken hebben, natuurlijk.
Ik hoor graag van jullie! Groeten van Sietze
Zijn er hier mensen die zo'n fiets berijden? Zijn er zwakke plekken of juist fenomenale punten waarom ik de fiets niet/wel zou moeten kopen? Ik heb een beetje een allround fiets nodig: ik rijd veel alleen, twee wekelijks tochtjes variërend van 55 tot 100km, af en toe een toerrit van 150km en ga ook af en toe eens een bergje op en af.
Ik ben natuurlijk 'niets' gewend: een stalen TSX-frame met Mavic SUPs is niet bijzonder licht, noch stijf. Het schakelen met de oude Chorus-groep, daarentegen, vind ik persoonlijk beter dan nieuwe 105 groepen. Maar dat kan ook met het karakter van Campa en Shimano te maken hebben, natuurlijk.
Ik hoor graag van jullie! Groeten van Sietze
Koga is een klein fietsmerk, dat dus zelden getest wordt. Volgens mij zijn die alu-frames van Koga degelijk, een beetje zwaar en vrij stijf. Ik heb zelf zoiets en ik heb geen klachten. De wielen die er van oorsprong op zitten zijn over het algemeen Kl!@%&%&*! In mijn geval whr-501; in jouw geval iets van Ritchey. Het zou mij niets verbazen als je Mavic's beter waren. Voor dat geld heb je een waarschijnlijk een prima frame met een fijne groep en een gelegenheid om rustigjes op zoek te gaan naar een fijner wielsetje.