Alles over vakanties op én met de fiets

Amstel Gold toertocht 2014

peter1981
Forum-lid

peter1981 26 jan 2014 09:24

Bekende van me heeft ook geen startbewijs Twannie en die had vorig jaar wel z`n bordje terug gebracht dus daar zal het niet aan liggen denk ik ;)
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

peter1981
Forum-lid

peter1981 26 jan 2014 09:25

tom de groot schreef:Doe je de dode man toch als je wilt om rijden. Zwaarder dan de keutenberg.
eigenlijk wel de gouden tip voor alle starters.
idd zwaarder en komt op de zelfde weg uit
Giant Ease e-bike

erikcanyon
Forum-lid

erikcanyon 26 jan 2014 14:01

peter1981 schreef:
tom de groot schreef:Doe je de dode man toch als je wilt om rijden. Zwaarder dan de keutenberg.
eigenlijk wel de gouden tip voor alle starters.
idd zwaarder en komt op de zelfde weg uit
Gouden tip? Waarom schrijf je je dan voor de Amstel Gold Race in als je vervolgens een andere route gaat rijden? Op de Cauberg is het ook druk. Die sla je toch ook niet over.

peter1981
Forum-lid

peter1981 26 jan 2014 15:37

najah ik kan me voorstellen dat er genoeg mensen zijn die geen zin hebben om in blokken omhoog te gaan.
Het is niet leuk als je helemaal choco bent om dat stil te staan en dan vervolgens die heuvel op te rijden
Dus voor die mensen die daar geen zin in hebben ( jij blijkbaar wel) is de dodeman een goede optie aangezien die op prcies de zelfde weg uitkomt.
Daarbij stelt de keutenberg eigenlijk vrij weinig voor de eerst paar meter zijn dan wel redelijk zwaar maar de dodeman trekt veel langer en daardoor zwaarder

Daarbij ik schrijf me sowieso niet in en zou ik ook nooit doen maar dat heeft als reden dat ik iedere dag dat parcour kan rijden , maar dat is mijn geluk :mrgreen:
Giant Ease e-bike

dapoker
Forum-lid

Gebruikersavatar dapoker 27 jan 2014 12:49

Daarover verschil ik dan toch echt van mening.
Beide rij ik met enige regelmaat… en dan rij ik 100 maal liever de Dodeman op i.p.v. de Keutenberg. De Dodeman kun je nog lekker in tempo beginnen en dat is door het slingertje in de aanloop naar de Keut toch wel anders.

Maar goed; alles is denk ik zeer persoons gebonden :roll:
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;

tom de groot
Forum-lid

tom de groot 27 jan 2014 18:16

Ik heb vroeger de trompetter rond gebracht bovenop de dode man. Wellicht vandaar mijn afschuw ;)

peter1981
Forum-lid

peter1981 27 jan 2014 18:24

Najah en ik rij misschien de keutenberg te vaak op :P en zal idd wel allemaal redelijk persoons gebonden zijn
Giant Ease e-bike

Yobbens
Forum-lid

Yobbens 29 jan 2014 22:23

Hoi,

Ik heb twee vragen voor de ervaren AGR Tourrijders.

1. Ik zou graag willen weten hoe jullie naar Valkenburg komen. Ik rij dit jaar de AGR voor het eerst (150km) en heb een hotel in Maastricht op het oog. Is het makkelijk om 's ochtends vroeg nog de auto in de buurt van Valkenburg te parkeren? En om eind van de middag weer weg te komen.

2. Ik lees dat er douchegelegenheid is bij de AGR Experience. Is dit ook een reële optie gegeven het aantal deelnemers? Ik zou namelijk wl interesse hebben om me daar na de tocht op te kunnen frissen.

Ik heb er erg veel zin als ik zo de reacties lees!! Graag jullie ervaring.

dapoker
Forum-lid

Gebruikersavatar dapoker 29 jan 2014 23:07

Antwoorden op bovenstaande...

1. Fiets in de ochtend lekker via Berg en Terblijt naar Valkenburg. Ik woon zelf in Maastricht en heb die keren dat ik meedeed dat ook gedaan. Die 10 extra heen maken het verschil ook niet meer en na afloop met wat pils achter je kiezen hobbel je op je gemak zo weer terug de stad in ;-)

2. Na afloop lekker in je zweetkloffie afpilzen in de Amstelbiertent met hoempapa muziek en lekker op je gemak douchen in je hotel. Het is die dag zo druk bij dat Amstel gebeuren dat ik die gok niet zou maken.

Dan een gratis tip... Ben je in bezit van een zeer kostbaar fietsje en wil je met je eigen fiets naar huis dan neem een dun kabelslotje mee. Het is al vaak voorgekomen dat mensen zonder hun geliefde tweewieler naar huis mochten. Het dievengilde slaat toe bij de inschrijvingen op vrijdag maar ook op de zuiplokatie na de finish. Je koopt een licht en makkelijk slotje bij de wintersport zaak. Vraag naar een kabelslotje waarmee je snowboards aan 'n rek kan vastmaken. Kost niks en weegt niks; maar werkt wel :-)

Succes en veel plezier vast!
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;

tom de groot
Forum-lid

tom de groot 29 jan 2014 23:35

Volgens mij stelen ze nu liever direct in hotels. Zou de fiets meenemen naar de slaapkamer.

Inderdaad gewoon op de fiets naar de start. Terugweg is toch bergaf.

Bianchista1893
Forum-lid

Bianchista1893 31 jan 2014 00:20

Om de drukte te mijden rijdt ik vaak pas op het laatste ( of te laat ) moment weg. 11.00 is officieel de laatste tijd voor de 150 maar tot 12.00 kan er gestart worden voor de 60km ofzo.... Niemand die dat controleerd. De finish sluit pas om 19.00 dus dat is prima te doen voor de meesten. Bij de keutenberg Heb ik inderdaad 1 x even moeten wachten maar dat was volgens mij enkel omdat de route daar een drukke weg over moet. 2 verkeersregelaars die ombeurten fietsers en auto's lieten rijden. hooguit 2 minuten oponthoud... Daarna ff een sprintje trekken om aan kop van de groep aan de Keut te beginnen en zodoende een heerlijk relaxed dagje zonder drukte...

Twannie
Forum-lid

Twannie 07 feb 2014 20:08

Vandaag bericht van de organisatie dat ik toch ben ingeloot! Ik doe dus mee met de 200, hopelijk hebben andere afvallers ook nog een startbewijs gekregen.

Plaats reactie