Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

iCanjan
Forum-lid

Gebruikersavatar iCanjan 31 jan 2014 18:22

vincent75 schreef:Gisteravond mijn doos uitgepakt :D

Afbeelding

Ik heb 1cm spacer verplaatst naar boven. Even een proefrit maken en dan later de vork inkorten of is het verstandig de spacer boven op de stuurpen te laten zitten.
Ik vind het gat in de vorkbuis nog steeds een vreemd gezicht, moet ik nog wel aan wennen.

Op de foto lijkt de zadelstand niet horizontaal te zijn, maar na controle blijkt deze wel "waterpas" te staan.

Voorlopig tevreden.
Top fiets!

yoda
Forum-lid

yoda 31 jan 2014 19:59

tomtom schreef:Want zo'n zonnebril is natuurlijk erg warm om op te hebben :-)! Dat open dopje vind ik juist wel een aardige feature; geeft in elk geval veel gespreksstof en verwarring bij mederenners. Het staat volgens mij model voor het streven van Canyon naar lichte onderdelen (en dat is het balhoofd zeker).
Het dichte dopje is iig niet heel veel zwaarder.. misschien 5 gram?
jsprbcn schreef:
yoda schreef:mooie bike! Je kan een dopje bestellen bij canyon om dat gat af te dichten. heb ik wel altijd gedaan. Ik heb altijd het gevoel dat er vanalles in gaat komen als het zo open is. Als ik alleen maar kijk hoe ik eet op de fiets :lol:
Ik stop er mijn zonnebril in als het warm is tijdens het klimmen 8-) 8-)
Hahaha ja dat kan ook. Past er ook een c02 patroon in? :P
Do or Do not.. There is no try

link2000
Forum-lid

link2000 31 jan 2014 20:18

canyon81 schreef:
Ik krijg net een mail van Canyon dat de levering van mijn nieuwe fiets is vertraagd. Zou deze week zijn, dat wordt waarschijnlijk volgende week. Jammerrrrr... Nou ja, na 17 weken wachten kan dat ene weekje er ook nog wel bij...

En de 18 weken wachten worden 19 weken. De verhuizing schijnt de oorzaak van de vertragingen te zijn. Zou Valverde ook wat langer op zijn fiets moeten wachten :roll: ??
Eenvoud kenmerkt het ware.
Afbeelding

Welke heb je besteld, canyon81 ?
Ik ben sinds eind september 2013 in afwachting van mijn ultimate cf sl 9.0 . in de maat L. Leveringsweek zou week 6 worden. Volgende week dus. Heb sinds mijn betaling op 01-01-2014 bericht gehad dat ze mijn betaling hadden ontvangen, en dat ze de fiets klaar zouden maken voor verzending. Wanneer kreeg je bericht dat het iets later zou worden? In de geplande leveringsweek zelf ?
The world is yours.

Deemes
Forum-lid

Gebruikersavatar Deemes 31 jan 2014 20:50

:idea: Hier idem dito!
Normaal zou ik m'n Canyon Ultimate CF SLX 9.0 deze week geleverd krijgen, echter, ook hier vandaag een mail dat het volgende week zal worden. :cry:
:roll: Nu, jammer, maar zwaar til ik daar toch niet aan, heb gewoon een mailtje teruggestuurd dat ie met de aangekondigde weersomstandigheden waarschijnlijk toch nog een paar weken in m'n living zal mogen staan blinken en dat ik daarvoor eigenlijk nog wel een handige fietssteun kan gebruiken. ;-)
:o En ja, enkele uren later een mailtje retour met de melding dat er een zo'n steuntje ( gratis ) aan m'n bestelling is toegevoegd! Bravo voor Canyon!!! :P :P :P

;) Dirk

link2000
Forum-lid

link2000 31 jan 2014 21:00

Deemes schreef::idea: Hier idem dito!
Normaal zou ik m'n Canyon Ultimate CF SLX 9.0 deze week geleverd krijgen, echter, ook hier vandaag een mail dat het volgende week zal worden. :cry:
:roll: Nu, jammer, maar zwaar til ik daar toch niet aan, heb gewoon een mailtje teruggestuurd dat ie met de aangekondigde weersomstandigheden waarschijnlijk toch nog een paar weken in m'n living zal mogen staan blinken en dat ik daarvoor eigenlijk nog wel een handige fietssteun kan gebruiken. ;-)
:o En ja, enkele uren later een mailtje retour met de melding dat er een zo'n steuntje ( gratis ) aan m'n bestelling is toegevoegd! Bravo voor Canyon!!! :P :P :P

;) Dirk
:D Dat is inderdaad netjes van Canyon. Als ze er bij mij een gratis steuntje bij doen, wacht ik ook met alle liefde nog een weekje ! Hij blijft bij mij eerst toch met dit weer binnen staan. Gebruik ik m'n winterfietsje nog wel even.
Maar ja, nieuwe fiets is toch altijd leuk, heh !
The world is yours.

arnoudrace
Forum-lid

Gebruikersavatar arnoudrace 31 jan 2014 22:06

haaldoor schreef:Heb zelf de pro. Die dop zit bij mij redelijk goed vast. Zelfs zo vast dat ik in de winter kou hem nauwelijks los kreeg met verkleumde handen.
Dat heb ik ook, en met de (alu) dichte versie helemaal, ik monteer die dingen nu zonder de o-ring
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF

canyon81
Forum-lid

Gebruikersavatar canyon81 31 jan 2014 22:46

link2000 schreef:canyon81 schreef:
Ik krijg net een mail van Canyon dat de levering van mijn nieuwe fiets is vertraagd. Zou deze week zijn, dat wordt waarschijnlijk volgende week. Jammerrrrr... Nou ja, na 17 weken wachten kan dat ene weekje er ook nog wel bij...

En de 18 weken wachten worden 19 weken. De verhuizing schijnt de oorzaak van de vertragingen te zijn. Zou Valverde ook wat langer op zijn fiets moeten wachten :roll: ??
Afbeelding

Welke heb je besteld, canyon81 ?
Ik ben sinds eind september 2013 in afwachting van mijn ultimate cf sl 9.0 . in de maat L. Leveringsweek zou week 6 worden. Volgende week dus. Heb sinds mijn betaling op 01-01-2014 bericht gehad dat ze mijn betaling hadden ontvangen, en dat ze de fiets klaar zouden maken voor verzending. Wanneer kreeg je bericht dat het iets later zou worden? In de geplande leveringsweek zelf ?
Ik heb ook een Ultimate CF SL 9.0 in bestelling staan, sinds half oktober (direct na BikeMotion). Geplande levering in week 4. Ook al een maand geleden betaald, ik kreeg op donderdag in week 4 een mail over de vertraging, en vandaag dus weer eentje.

canyon81
Forum-lid

Gebruikersavatar canyon81 31 jan 2014 22:49

link2000 schreef:
Deemes schreef::idea: Hier idem dito!

;) Dirk
:D Dat is inderdaad netjes van Canyon. Als ze er bij mij een gratis steuntje bij doen, wacht ik ook met alle liefde nog een weekje ! Hij blijft bij mij eerst toch met dit weer binnen staan. Gebruik ik m'n winterfietsje nog wel even.
Maar ja, nieuwe fiets is toch altijd leuk, heh !
Idd een goede actie, daar mogen ze mij ook wel mee verrassen :D . Gelukkig heb ik ook nog de beschikking over m'n 'oude' Canyon, met dit weer heeft die het ook nog aardig druk, alweer bijna 700 km gefietst dit jaar...

Deemes
Forum-lid

Gebruikersavatar Deemes 01 feb 2014 08:36

't Ja ik doe het momenteel nog met mijn good old Colnago, is 10jaar nu en eigenlijk nog lang niet versleten, vandaar ook dat ik toch maar weer gekozen heb voor een fiets met Dura Ace montage, is bij fatsoenlijk gebruik en onderhoud zowat onverslijtbaar me dunkt. Dit jaar heeft ie al flink van jetje mogen geven en er staan voor de maand januari al welgeteld 1589km op de teller! Zo, en dan nu een ritje 'slijk'-mountainbiken!

Dirk

haaldoor
Forum-lid

haaldoor 01 feb 2014 10:30

Zo 1600km! Goed bezig zeg! Nog mooie doelen voor 2014?

bobkat19
Forum-lid

bobkat19 03 feb 2014 09:22

Ik heb nooit het nut begrepen van zo'n gereedschapsbidon, zoals enkele pagina's terug. Het kost je gewoon een extra bidon die je niet kunt meenemen en wat heb je allemaal nodig dat niet in je achterzakje kan? Een binnenbandje, twee lichters en misschien een multitool.

jsprbcn
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 03 feb 2014 09:43

Ik neem juist zo min mogelijk mee in mijn achterzakken. Ten eerste omdat het de kleding uitrekt en ten tweede wil ik zo mijn mogelijk gewicht op mijn rug.

Plaats reactie