Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers
-
Gerard_ztt
- Forum-lid
Gerard_ztt
01 feb 2014 04:38
Heb inmiddels de Gedore Torcofix vanuit Duitsland binnengekregen met certificaat waarbij alle metingen ruim binnen de 3%norm vallen
![Smile :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Al even geprobeerd op een 5Nm bout en voelt heerlijk precies aan met het aandraaien zodat bij horen en voelen vd klik exact op juiste moment gestopt kan worden. Voelt degelijk en prettig aan en leest mooi nauwkeurig af. Begint overigens al onder de 2Nm ook. Hier ga ik vast veel plezier aan beleven
-
scottpch
- Forum-lid HC
scottpch
01 feb 2014 07:48
Een toppertje Gerard!
-
De_Klusjesman
- Forum-lid
De_Klusjesman
01 feb 2014 16:25
Bij
http://www.hibike.nl is de Mighty 2-24Nm nog wat goedkoper (€31,99) en zijn de verzendkosten ook wat lager. Ik denk dat ik 'm daar ga kopen.
-
GoldenRatio
- Forum-lid
GoldenRatio
01 feb 2014 17:09
extract van Amazon.de review >
Ausgepackt, keine Beschreibung, na ja, schaun wir mal.
Dazu muss ich sagen, dass ich einen großen Drehmomentschlüssel fürs Auto habe. Der macht bei Erreichen des Druckpunktes einen Knacks.
Das vermisste ich bei dem für kleinere Schrauben; knackte nicht. ???
Musste mich dann im Internet Schlau machen.
Ergebnis: nach Erreichen des Punktes macht es nicht Knack sondern der Schlüssel biegt leicht ab.
Für besonders kleine Schrauben ab 2-6 Nm ist das keine perfekte Lösung-gerade hier ist das notwendig, dass eine mechanische/akustische Info kommt. Ohne diese Infos erfordert es eine exakte, absolute zarte und langsamste Bedienung. Gerade bei Carbon.
Das Aussehen,Einstellen und die Aufbewahrungsbox verdienen bestimmt einen oder zwei Punkte mehr, aber gerade für kleine Schrauben ist die Funktionsweise absolut unsicher und ungenau.
-
kees0251
- Forum-lid
kees0251
03 feb 2014 01:14
Gerard_ztt schreef:Heb inmiddels de Gedore Torcofix vanuit Duitsland binnengekregen met certificaat waarbij alle metingen ruim binnen de 3%norm vallen
Al even geprobeerd op een 5Nm bout en voelt heerlijk precies aan met het aandraaien zodat bij horen en voelen vd klik exact op juiste moment gestopt kan worden. Voelt degelijk en prettig aan en leest mooi nauwkeurig af. Begint overigens al onder de 2Nm ook. Hier ga ik vast veel plezier aan beleven
Ik wil het feest niet bederven maar lees dit ook nog even:
http://james-p-smith.blogspot.nl/2011/0 ... ycles.html
Tot zover het nut van precisiegereedschap......
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
Cheap light strong, choose two
-
spiritwetteren
- Forum-lid
spiritwetteren
03 feb 2014 08:11
Ik wil er even op wijzen dat een momentsleutel niet mag gebruikt worden om bouten los te draaien.
Is maar een inlichting.
We zijn er om elkander te helpen, nietwaar?
-
kees0251
- Forum-lid
kees0251
03 feb 2014 19:10
Van mij mag dat wel.
Cheap light strong, choose two
-
litespeed
- Forum-lid
litespeed
03 feb 2014 19:29
kees0251 schreef:Gerard_ztt schreef:Heb inmiddels de Gedore Torcofix vanuit Duitsland binnengekregen met certificaat waarbij alle metingen ruim binnen de 3%norm vallen
Ik wil het feest niet bederven maar lees dit ook nog even:
http://james-p-smith.blogspot.nl/2011/0 ... ycles.html
Tot zover het nut van precisiegereedschap......
![Idea :idea:](./images/smilies/icon_idea.gif)
Je bent aardig fanatiek...
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Je legt het toch af tegen roeptoeters als GoldenRatio.
Ik denk ondertussen even aan de zandkorreltjes die na een vieze rit op de diverse boutjes terecht komen.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
-
GoldenRatio
- Forum-lid
GoldenRatio
03 feb 2014 19:52
Lekker eenzijdige kijk weer.
Selectief informatie zoeken en dan op je borst kloppen dat je zogenaamd gelijk hebt.
Zoek gelijk ook even de onderzoeken op die aantonen dat zelfs ervaren monteurs regelmatig er helemaal naast zitten als ze op gevoel gaan aandraaien. (Kun je indenken hoe dat zal zijn bij minder ervaren sleutelaars)