Onder de conische spacer zat gewoon een afdekplaatje .gaisdergerman schreef:
Weet iemand waar ik een lager afdekplaatje voor de supersix kan bestellen. Ik geloof dat de evo een ander model is.
Cannondale
-
- Forum-lid
- Berichten: 2863
- Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05
Haha gelukkig maar! Als je de spacetoren erboven weg denkt ziet het er strak uit!gaisdergerman schreef:Onder de conische spacer zat gewoon een afdekplaatje .gaisdergerman schreef:
Weet iemand waar ik een lager afdekplaatje voor de supersix kan bestellen. Ik geloof dat de evo een ander model is.
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3
-
- Forum-lid
- Berichten: 2863
- Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05
Die toren gaat er binnenkort vanaf maar eerst maar eens kijken hoe dit bevalt.
Mannen, ik heb een vraagje m.b.t. de stand van mijn nieuwe zadel (Fizik Arione CX Carbon) op het standaard Cannondale C2 zadelpen (setback). Ik krijg het zadel niet meer exact zoals hij stond met het Prologo zadel wat er standaard op zat tov mijn geometrie. Naar mijn gevoel is daarmee mijn pedaalkracht wat verstoord en overstrek ik de slag wat.
Volgens mijn geometrie meting zou ik maar 12 cm mogen hebben van het hart van het zadel naar achteren toe, dit red ik momenteel helaas niet. (Is bijna 15cm.)
Verder naar voren schuiven gaat niet, dan gaat de klem raar staan.
Wat te doen? Of het zadel aanpassen of op zoek naar een straight zadelpen ? Of is er nog een andere oplossing? Of lees ik de maten niet goed?
Volgens mijn geometrie meting zou ik maar 12 cm mogen hebben van het hart van het zadel naar achteren toe, dit red ik momenteel helaas niet. (Is bijna 15cm.)
Verder naar voren schuiven gaat niet, dan gaat de klem raar staan.
Wat te doen? Of het zadel aanpassen of op zoek naar een straight zadelpen ? Of is er nog een andere oplossing? Of lees ik de maten niet goed?
de arione is ongeveer 3 cm langer dan de meeste zadels, het meeste daarvan achteraanSoap schreef:Mannen, ik heb een vraagje m.b.t. de stand van mijn nieuwe zadel (Fizik Arione CX Carbon) op het standaard Cannondale C2 zadelpen (setback). Ik krijg het zadel niet meer exact zoals hij stond met het Prologo zadel wat er standaard op zat tov mijn geometrie. Naar mijn gevoel is daarmee mijn pedaalkracht wat verstoord en overstrek ik de slag wat.
Volgens mijn geometrie meting zou ik maar 12 cm mogen hebben van het hart van het zadel naar achteren toe, dit red ik momenteel helaas niet. (Is bijna 15cm.)
Verder naar voren schuiven gaat niet, dan gaat de klem raar staan.
Wat te doen? Of het zadel aanpassen of op zoek naar een straight zadelpen ? Of is er nog een andere oplossing? Of lees ik de maten niet goed?
neem als referentiepunt bij beide zadels daar waar deze 8 cm breed zijn (schuifmaat), en posteer dat punt bij beide gelijk op de pen
je zult zien dat de arione verder naar achter uitsteekt
-
- Forum-lid
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 18 dec 2013 15:21
- Locatie: Londen
bulls1966 schreef:Dat het maar snel voorjaar is.
Upgrade gedaan van mijn Evo.
Nieuwe wielen lightweight Gen 3 tubes en nieuw zadel antares 00
Dura ace 9000 nu 5.9 kg
Ben er blij mee
Epic machine. Well done.
Dat gewicht is echt mind boggling. Ik heb zelf een Evo Nano black en kom niet in de buurt van die 5,9kg. Mijn Evo met Record and Reynolds Assault clinchers komt uit op 6,8kg.
Afgezien van een alu stuur heb ik een identieke afbouw, dus grootste verschil zal zitten in de grotere frame maat (58cm) en de wielen. Mijn complete fiets zonder wielen is 4,3kg.
Ik neem aan dat de Lightweights tubes zijn? Die zijn voor mij echt geen optie fietsend over slechte Britse wegen. Wat betreft wielen, ik heb net een set Zipp 303 FCC besteld, hoewel die het gewicht niet zullen doen afnemen moeten ze wel een stuk stijver en aerodynamischer zijn.
Wielen zijn tubes 975 gram en veloflex carbon 255 gram, Dura-ace groep zonder crankstel 1295 gram SISL2 crankstel 484 gram zadel 135 gram stuur k-force FCA 210 gram, FSA stuurpen 160 gram, frame 54cm Himod rond de 800 gram(Estimate), vork 340 gram,arundel bidon houders 24 gram als je dit bij elkaar optelt zit je aan 5932 gram. zonder het lichtgewicht cannondale stuurlint,
De 5.9 kg was gewogen bij de LBS, zelf heb een geen goede weegschaal maar van het voorjaar zal ik nog eens wegen
De 5.9 kg was gewogen bij de LBS, zelf heb een geen goede weegschaal maar van het voorjaar zal ik nog eens wegen
Cannondale Evo HiMod Dura Ace & Cannondale Scalpel 3
-
- Forum-lid
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 18 dec 2013 15:21
- Locatie: Londen
Yup, makes sense.bulls1966 schreef:Wielen zijn tubes 975 gram en veloflex carbon 255 gram, Dura-ace groep zonder crankstel 1295 gram SISL2 crankstel 484 gram zadel 135 gram stuur k-force FCA 210 gram, FSA stuurpen 160 gram, frame 54cm Himod rond de 800 gram(Estimate), vork 340 gram,arundel bidon houders 24 gram als je dit bij elkaar optelt zit je aan 5932 gram. zonder het lichtgewicht cannondale stuurlint,
De 5.9 kg was gewogen bij de LBS, zelf heb een geen goede weegschaal maar van het voorjaar zal ik nog eens wegen
Als ik die wielen in mijn frame zou hangen (975+255+255=1485), en de casette erbij optel kom ik op 6kg en een beetje. Verschil zit hem dan in grotere frame maat en zwaarder zadel en stuur.
Wielen die al met al 1,5kg wegen is echt bizar.
Zoals ik al zei: well done. Great build.
-
- Forum-lid
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 27 jan 2014 14:11
Laat ik mijn Caad ook eens plaatsen.
Het is een Caad 10 105 uit 2013, opgebouwd met een Ultegra frame.
Zadel is vervangen voor een Fizik antares kium, en stuurlint is van LizardSkin.
De standaard Shimano wielen zijn vervangen voor een set Mavic Cosmic Carbon SL met bijbehorende Griplink/Powerlink banden van Mavic.
Totaal gewicht van de fiets s 8KG
Het is een Caad 10 105 uit 2013, opgebouwd met een Ultegra frame.
Zadel is vervangen voor een Fizik antares kium, en stuurlint is van LizardSkin.
De standaard Shimano wielen zijn vervangen voor een set Mavic Cosmic Carbon SL met bijbehorende Griplink/Powerlink banden van Mavic.
Totaal gewicht van de fiets s 8KG
Binnenkort een overstapje maken van Trek naar Cannondale!
Momenteel rij ik met een Alu Trek met 105 afmontage en een cyclo-cross Trek Alu met 105 afmontage.
Voor mijn keuze wist ik al héél goed wat ik wilde
-Een goed, licht frame met een goede garantie!
-Vooral niet besparen op de afmontage, dus liever CAAD10 met flinke afmontage dan carbonframe met besparing op de afmontage.
-Fast Forward wielen met DT SWISS naaf
-Met als resultaat een licht, complete en knap uitziende racer.
Vandaar mijn keuze voor:
Cannondale CAAD10 Black INC 2014 met Sram red22 (gewicht af fabriek 6,85 kgr met de Mavic wielen zonder de pedalen en behoorlijk lichter dan menig carbonfietsen) De wielen worden vervangen door de special edition Fast Forward black wielen van 60 hoog met DT SWISS naaf en met Continental 4000S bandjes.
Ben benieuwd naar het resultaat, maar ik ben er zeker van dat hij een bijzonder knap zal uitzien!
Mag ook wel voor deze prijs.
Over de rij eigenschappen twijfel ik zeker niet.
Morgen wordt ik volledig opgemeten voor het bepalen van het frame en de afstelling.
Foto's volgen!
Momenteel rij ik met een Alu Trek met 105 afmontage en een cyclo-cross Trek Alu met 105 afmontage.
Voor mijn keuze wist ik al héél goed wat ik wilde
-Een goed, licht frame met een goede garantie!
-Vooral niet besparen op de afmontage, dus liever CAAD10 met flinke afmontage dan carbonframe met besparing op de afmontage.
-Fast Forward wielen met DT SWISS naaf
-Met als resultaat een licht, complete en knap uitziende racer.
Vandaar mijn keuze voor:
Cannondale CAAD10 Black INC 2014 met Sram red22 (gewicht af fabriek 6,85 kgr met de Mavic wielen zonder de pedalen en behoorlijk lichter dan menig carbonfietsen) De wielen worden vervangen door de special edition Fast Forward black wielen van 60 hoog met DT SWISS naaf en met Continental 4000S bandjes.
Ben benieuwd naar het resultaat, maar ik ben er zeker van dat hij een bijzonder knap zal uitzien!
Mag ook wel voor deze prijs.
Over de rij eigenschappen twijfel ik zeker niet.
Morgen wordt ik volledig opgemeten voor het bepalen van het frame en de afstelling.
Foto's volgen!