H Plus Son SL42 velgen
-
- Forum-lid HC
Ik heb toch gekozen voor de Archetype, een stuk minder zwaar. Maar ook de lekker brede velg, wat met een 23mm bandje een comfortable rijgedrag gaat geven (hoop ik)
En natuurlijk de mooie zwarte velg is erg sexy.
En natuurlijk de mooie zwarte velg is erg sexy.
Ik woon ook vlak bij de kust en rijd heel vaak in de duinen of met zicht op zee. Daarnaast rijd ik vaak langs (groot) water, dus wind is altijd een factor. Zijwind is ook een kwestie van wennen. De eerste keer schrok ik mij een hoedje, maar daarna was ik erop bedacht.
Nog geen moment spijt van mijn aankoop.
Nog geen moment spijt van mijn aankoop.
I find your lack of faith disturbing
M@rc schreef:ik ben ook bezig met nieuwe velgen, nu ben ik benieuwd wat een indicatie van de kosten is van de zwarte H+son velgen met een goede naaf (b.v. hope pro III) Ik heb als budget +/- 500 euro in gedachten. Ik hoor graag van jullie!
Dat gaat wel lukken lijkt mij. Echter zou ik persoonlijk geen hope naven nemen gezien deze zwaar overpriced zijn.
Ik zou eerder gewoon novatec naven nemen. Bijna gelijke kwaliteit na mijn mening maar veel goedkoper.
Indien je betere naven wil zou ik voor DTswiss of across gaan. Succes met je keuze.
-
- Forum-lid HC
Hope is juist een nette prijs voor wat je krijgt. En alles is los te krijgen van de naven. Ik ben er iig fan van.
Dan verschillen we hier toch duidelijk van mening over.japiecarbon schreef:Hope is juist een nette prijs voor wat je krijgt. En alles is los te krijgen van de naven. Ik ben er iig fan van.
Kan je misschien ook aangeven wat jij bijvoorbeeld zo veel beter vind ten opzichte van Novatec naven?
Misschien kan je me overtuigen
-
- Forum-lid HC
Vooral op de MTB, je kan bv alle soorten assen in de naven zetten. Als je begon met een QR naaf kan je deze voor je nieuwe vork ombouwen naar 15mm en 20mm. Achter kan je QR, 10x135, 12x135,12x142 en 12x150 kiezen. Dus je naven kan je steeds meenemen naar een nieuwe fiets. En ze zijn te koop in diverse kleuren.
Ook zijn alle onderdelen los te krijgen, tot aan een los palletje toe. Het gereedschap om je lagers er in en uit te persen is voor een zeer schappelijke prijs te koop, en de instruktie filmpjes kan je bekijken op de site van Hope zelf.
Voor een slordige €225,- heb je een setje Hope naven. Vegelijkbare Novatec zijn te koop tussen de 125 en 175 euro?
Dus echt overprijsd wil ik ze zeker niet noemen, Hope is toch 1 van de goedkoopste "merk" naven.
Ook zijn alle onderdelen los te krijgen, tot aan een los palletje toe. Het gereedschap om je lagers er in en uit te persen is voor een zeer schappelijke prijs te koop, en de instruktie filmpjes kan je bekijken op de site van Hope zelf.
Voor een slordige €225,- heb je een setje Hope naven. Vegelijkbare Novatec zijn te koop tussen de 125 en 175 euro?
Dus echt overprijsd wil ik ze zeker niet noemen, Hope is toch 1 van de goedkoopste "merk" naven.
Ok ATB heb je misschien een punt.
Maar voor de racer zijn de bij CNC de voornaaf voor 29 en de achter voor 65 euro te koop. Wat het prijs verschil toch een behoorlijk stuk groter maakt.
Deze naven zijn lichter dan de hope naven.
Enige nadeel wat ik kan bedenk is dat ze standaard met iets mindere lagers worden geleverd dan de hope naven. Echter zijn deze zeer eenvoudig te vervangen.
Tevens zijn hier ook gewoon spare parts voor te bestellen. Waaronder ook een stalen body. Welke een paar gram zwaarder maar verkomt invreten (wat ook een probleem is bij hopen body's).
Dus om nou een dikke 125 euro meer te betalen voor een hope naaf lijkt me wat overdreven.
Sorry ben niet overtuigd. wel bedankt voor de moeite.
Nu maar weer on topic. @ Marc hoop dat je er wat aan hebt. Maar maak zelf de keuze wat jou het meest bevalt.
PS Oja kleurtjes zijn ook gewoon bij novatec te bestellen.
Maar voor de racer zijn de bij CNC de voornaaf voor 29 en de achter voor 65 euro te koop. Wat het prijs verschil toch een behoorlijk stuk groter maakt.
Deze naven zijn lichter dan de hope naven.
Enige nadeel wat ik kan bedenk is dat ze standaard met iets mindere lagers worden geleverd dan de hope naven. Echter zijn deze zeer eenvoudig te vervangen.
Tevens zijn hier ook gewoon spare parts voor te bestellen. Waaronder ook een stalen body. Welke een paar gram zwaarder maar verkomt invreten (wat ook een probleem is bij hopen body's).
Dus om nou een dikke 125 euro meer te betalen voor een hope naaf lijkt me wat overdreven.
Sorry ben niet overtuigd. wel bedankt voor de moeite.
Nu maar weer on topic. @ Marc hoop dat je er wat aan hebt. Maar maak zelf de keuze wat jou het meest bevalt.
PS Oja kleurtjes zijn ook gewoon bij novatec te bestellen.
-
- Forum-lid HC
Dat novatec goedkoper is staat buiten kijf, maar Hope overprijsd noemen....
Als je dat nu zou zeggen over de DT190/tune/Chris king/extralite zou ik je gelijk geven.
Als je dat nu zou zeggen over de DT190/tune/Chris king/extralite zou ik je gelijk geven.
Ok punt misschien heb ik een beetje overdreven. Maar te duur vind ik ze wel.japiecarbon schreef:Dat novatec goedkoper is staat buiten kijf, maar Hope overprijsd noemen....
Naven van BHS, Novatec of andere soort gelijke zijn mijn inziens allemaal prima naven.
Ok bedankt voor de info! conclusie is dus dat de H plus Son velgen goede velgen zijn voor een aantrekkelijke prijs. Ik ga me eens orienteren op het gebied van de naven. Nog een ander vraagje, wat vinden jullie van 2 kleuren spaken? Zat te denken om van de 28 spaken in het achterwiel 24 of 26 zwart te doen en 4 of 2 rood.