Alles over vakanties op én met de fiets

La Marmotte 2014

sibon
Forum-lid

sibon 22 jan 2014 17:59

elefantino schreef:Een wedstrijd op een niet voor verkeer afgesloten parcours....
... die bestaan. Genoeg koersen worden op een niet-volledig-afgesloten parcours gereden.

elefantino
Forum-lid

elefantino 22 jan 2014 18:17

sibon schreef:
elefantino schreef:Een wedstrijd op een niet voor verkeer afgesloten parcours....
... die bestaan. Genoeg koersen worden op een niet-volledig-afgesloten parcours gereden.
Dat klopt helemaal. Ik had het alleen over niet-afgesloten en niet over niet-volledig-afgesloten. Dat is niet hetzelfde.

sibon
Forum-lid

sibon 22 jan 2014 21:43

elefantino schreef:
sibon schreef:
Dat klopt helemaal. Ik had het alleen over niet-afgesloten en niet over niet-volledig-afgesloten. Dat is niet hetzelfde.
..maar de Marmotte is tegenwoordig natuurlijk ook deels afgesloten voor verkeer.. ;)

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 22 jan 2014 22:10

die wedstrijd / toertocht discussie wordt elk jaar weer uit de sloot opgevist... niet nodig want er bestaat al een jaar of 20 een naam voor die precies aanduidt wat het is: een cyclo, dwz dat het geen wedstrijd is en ook geen toertocht.

:mrgreen:

Herman_N
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 24 jan 2014 14:15

kxlight schreef:die wedstrijd / toertocht discussie wordt elk jaar weer uit de sloot opgevist... niet nodig want er bestaat al een jaar of 20 een naam voor die precies aanduidt wat het is: een cyclo, dwz dat het geen wedstrijd is en ook geen toertocht.

:mrgreen:
Waarmee we deze discussie kunnen sluiten om hem volgend jaar weer van stal te halen.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

menno
Forum-lid

menno 25 jan 2014 17:16

Ik heb rugnummer 8496
doe voor de eerste keer mee en wil weten of jullie kunnen zeggen wanneer je dan start?

alvast bedankt

tom de groot
Forum-lid

tom de groot 25 jan 2014 18:14

Na 8495 :p

pwaverijn
Forum-lid

pwaverijn 25 jan 2014 20:55

rond 7.50 á 8.00 zal je over de start rijden waarschijnlijk.
accepteren kun je leren!

basko
Forum-lid

basko 04 feb 2014 13:19

Oproepje:

Ik heb een startbewijs voor aankomende Marmotte en had in principe, na een oproep van een forumlid hier, ook vervoer op en neer. Echter, de plannen van degene met wie ik samen zou rijden zijn veranderd, dus bij deze doe ik zelf maar een oproep:

wie zou vervoer op en neer naar de Marmotte willen delen met me?

Liefst vertrek ik woensdag en rijd ik zondag weer terug.

reacties via pb aub

jeroenbiemans
Forum-lid

jeroenbiemans 05 feb 2014 14:58

Als ik het me goed herinner ging ik vorig jaar pas rond 8:10 uur over de startmat en ik was verre van de laatste; die 5000 starters in de laatste groep van 7:50 uur gaan in een heel lang lint langzaam aan aan de rol. Ik vond het wel relaxed om een beetje achterin te staan bij de mensen die vooral de ambitie "uitrijden" hadden, dat was namelijk ook mijn plan. Het zou het beste zijn waneer iedereen staat op een plek tussen mensen met vergelijkbaar niveau en ambitie, dan krijg je geen grote snelheidsverschillen tussen de deelnemers. Dat is wel zo prettig en het veiligst voor iedereen.

Maar dan moet je natuurlijk wel je eigen niveau realistisch kunnen en willen inschatten ;-)

Tracing_NL
Forum-lid

Gebruikersavatar Tracing_NL 05 feb 2014 15:44

@jeroen,

Helaas werkt dat niet zo bij de organisatie. Zie hiervoor mijn eigen posts op dit draadje. Ik wil graag sneller zijn dan vorig jaar, helaas een startnummer wat 7000 nummers hoger ligt . Welk startnummer je heb is gewoon een loterij. jammer maar helaas. Wat ik tot nu toe begrepen heb is er eigenlijk maar één knelpunt, dat is bovenop Glandon. We zullen zien hoe het daar gaat. ben wel van plan om bij een beetje normaal weer op tijd in het vak te staan. helemaal vooraan hoeft niet, maar achterin zie ik echt niet zitten.
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

jeroenbiemans
Forum-lid

jeroenbiemans 05 feb 2014 16:19

Klopt, startnummers zijn niet echt onderhandelbaar, en er wordt niet altijd goed gekeken naar eerder gereden tijden bij het uitdelen van de startnummers. Maargoed, uiteindelijk is het toch een netto-tijd die geregistreerd wordt, het gaat jou om het eventuele oponthoud. Kan het niet inschatten hoe het verder naar voren was, maar op basis van vorig jaar zie ik ook geen echte andere grote knelpunten dan de top van de Glandon.

Oja, misschien toch een plek: ik had meer last van dat steile stukje halverwege de Glandon, direct na die korte afdaling, daar schakelden nogal wat mensen mis bij gebrek aan parcourskennis. Ze stonden daar even links en rechts breed over de weg bijna of helemaal stil en moest ik bijna even afstappen in de drukte. Verder nergens last van 'langzaam verkeer' gehad.

Plaats reactie