Daarin uiteindelijk ermee naar de huisarts geweest maar aangezien het geen abces was doorverwezen naar de chirurg. Toen is er gelijk een echografie gedaan en toen bleek dat er toch wel vooral vet in zat en daarnaast een klein beetje vocht en dat het om een beginnende ontsteking zou gaan, maar verder wel schoon.
De chrirug wist vervolgens niet gelijk wat het beste om te doen was, want erin snijden zou mogelijk niet al het vet gelijk weg zijn en onduidelijk of het daarmee dan ook wel echt op gelost zijn.
Hij wilde het eerst toch in de fietshouding zoeken terwijl ik daar toch al vrij veel aan gedaan, maar ik moet wel zeggen dat ik op mijn mountainbike nauwelijks last heb, al komt het daar ook ondertussen opzetten bij de wat langere ritten.
De chirurg stelde zelfs voor het hier op het forum eens voor te leggen! Dus bij deze ...
Wat denken jullie in mijn geval? Dus geen abces, maar wel soort derde bal, waar vet in zit maar ook klein beetje vocht.

Is snijden een goed idee? Of wat kan dat voor problemen geven? Kan langere tijd niet fietsen ervoor zorgen dat de derde bal verdwijnt en daarna met juiste fietshouding probleem zo goed als verholpen?

Zelf zat ik er nog wel aan te denken, eventueel na een rust periode mijn mountainbike zadel, Arione Gobi Wingflex op mijn racefiets te monteren. Maar eerlijk gezegd verwacht ik van dit alles niet heel veel. Mijn zithouding kan ik mijns inziens sowieso al niks meer aan verbeteren.
Oh ja ik heb wel een klein beenlengteverschil, maar ja die had ik 10 jaar geleden ook al en ik fiets nu minder dan toen, afgezien van mijn weekje fietsen op Lanzarote van dit jaar (trainingstage Henk Lubberding). In totaal dit jaar nog niet veel meer dan 1000km gefietst.
Hopelijk is er hier iemand die met iets vergelijkbaar heeft gezeten en daar een goede oplossing voor heeft gevonden. Alle advies is welkom. Alvast bedankt!