Campagnolo oud
-
- Forum-lid
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 01 jul 2013 16:03
Behalve dat het een Campagnolo c-record van de 2e generatie is weet ik er niet zoveel van. Ziet er wel erg mooi uit en ben benieuwd naar de rest van de fiets.
Hier wat meer informatie: http://velobase.com/ViewComponent.aspx? ... AbsPos=272
Hier wat meer informatie: http://velobase.com/ViewComponent.aspx? ... AbsPos=272
- Le Grimpeur
- Forum-lid
- Berichten: 2623
- Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37
Dit is een vraag voor de èchte specialisten en die zullen vast nog wel reageren. Wat ik je al vast kan vertellen is, dat deze Delta remmen volgens mij niet van de 2e generatie zijn, zoals Dennis1806 opmerkt. De set op jouw fiets is waarschijnlijk een erg 'vroege' uitvoering van de C-Record Delta's. Er zijn in het begin wat problemen geweest met de Delta's en de C-Record groepen werden in eerste instantie dan ook met de Cobalto-remmen (calipers) geleverd. Bij mijn weten zag de eerste productieserie van de C-Record Delta's er zo uit (let op de kabelversteller aan de bovenzijde):Sven046 schreef:...Ik heb een mooi oud fietsje staan met oude Campagnolo spullen erop.
Kan iemand mij hierover wat meer vertellen? Het is een 7x2 groep...
De remgrepen lijken mij juist weer uit een (veel) latere periode te stammen. Dat weet ik bijna zeker, want ik heb op mijn toenmalige fietsen zowel de Delta's uit de productieseries als ook de diverse types remgrepen gemonteerd gehad. Als het Camapagnolo logo op je cranks gegraveerd is, zijn het cranks uit de beginperiode van de C-Record groep. Later werd het logo er en niet meer op gegraveerd, maar 'gedrukt' (ik ken de correcte technische benaming niet, maar het zal wel een soort zeefdruktechniek zijn, zoals je dat nu nog steeds op onderdelen aantreft). Maar op jouw cranks is dat logo dan waarschijnlijk al weggesleten zo te zien.
Verder denk ik dat je frame niet door Cinelli gebouwd is (kijk ook maar eens naar de gravering op de vorkkroon). Er is wel gebruikt gemaakt van een zogeheten Cinelli 'spoiler bracket' en het kan heel goed dat het frame verder ook met Cinelli lugs (verbindingsstukken) opgebouwd is. Het logo wat op de vorkkroon gegraveerd is, ken ik zo niet, maar daar komt vast nog wel een antwoord op. Tot zover even mijn bijdrage. Wees zuinig op deze mooie Campa spulletjes, ze zijn (erg) schaars!
P.S. Je kunt dit topic misschien beter over (laten) hevelen naar het subforum Racefietsen en daar aan Ervaring met staal toevoegen. Dan heb je volgens mijn meer kans op snelle reacties.
Laatst gewijzigd door Le Grimpeur op 04 feb 2014 17:41, 1 keer totaal gewijzigd.
60 x Ventoux
@legrimpeur ,bedankt voor je informatie. Ik had geen idee dat het zo'n toch wel zeldzame onderdelen zijn.
Ik weet niet hoe ik dit zou moeten overhevelen naar een ander topic
@jeroennl en @Gastheerg ,ik ben (nog) niet van plan om deze spullen te verkopen. Wel het frame aangezien deze te klein voor mij is.
@chrissiewizzie ,bedankt voor je informatie
@Ernie C. , dat is zeker niet mijn bedoeling
Ik weet niet hoe ik dit zou moeten overhevelen naar een ander topic
@jeroennl en @Gastheerg ,ik ben (nog) niet van plan om deze spullen te verkopen. Wel het frame aangezien deze te klein voor mij is.
@chrissiewizzie ,bedankt voor je informatie
@Ernie C. , dat is zeker niet mijn bedoeling
Sven046 schreef:@legrimpeur ,bedankt voor je informatie. Ik had geen idee dat het zo'n toch wel zeldzame onderdelen zijn.
Ik weet niet hoe ik dit zou moeten overhevelen naar een ander topic
@jeroennl en @Gastheerg ,ik ben (nog) niet van plan om deze spullen te verkopen. Wel het frame aangezien deze te klein voor mij is.
@chrissiewizzie ,bedankt voor je informatie
@Ernie C. , dat is zeker niet mijn bedoeling
Was een grapje, kijk maar eens op ebay naar de waarde van die spullen.
Ik zou ze heel erg goed poetsen, dan nog een paar jaar laten liggen tot net voor de volgende crisis uitbreekt. Op dat moment betalen mensen de gekste prijzen.
- Le Grimpeur
- Forum-lid
- Berichten: 2623
- Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37
Eerst even een correctie. Wat de remgrepen heb ik mij vergist. Door de reactie hierboven van chrissiewizzie werd ik 'wakker' . Gisteravond was ik te druk met het typen van mijn reactie en meende ik in de gauwigheid gezien te hebben dat het remgrepen waren met een ronde opening aan de voorzijde, dus waar de kabel recht van voren ingaat en niet met zo'n knik, waar chrissiewizzie naar vewijst. 'Slordigheidje' van mijn kant dus .Sven046 schreef:@legrimpeur ,bedankt voor je informatie. Ik had geen idee dat het zo'n toch wel zeldzame onderdelen zijn.
Ik weet niet hoe ik dit zou moeten overhevelen naar een ander topic ...
Je post verplaatsen kan bijvoorbeeld met 'knippen en plakken' van het ene subforum naar het andere. Dan heb je dus dubbel gepost en kun je aan de 'mods' vragen je eerste post te verwijderen. Je kunt natuurlijk ook gewoon meteen vragen of ze je post willen verplaatsen, dat is minder omslachtig. Een verzoek aan de 'mods' kun je doen bij het subforum Forumbeheer of ook m.b.v. de 'meldknop' bij je 'verkeerd' geplaatste post.
60 x Ventoux
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
ik zou de fiets lekker houden. Groep is leuk maar redelijk samengeraapt en in deze staat echt geen fortuin meer waard.
Frame is een beetje een puzzel, buiten Engeland/Benelux/Zwitserland werd er in dit tijd niet heel veel met Reynolds gebouwd. De ingegegraveerde R in de vorkkroon (welk merk staat er op het balhoofd) zou op een in opdracht van een lokale fm. gemaakt frame kunnen duiden (in Amsterdam had je er indertijd talloze dit dit deden). Gezien de gebruikte delen (campa patten en een cinelli microfusion bracketpot zal het een middenklasse of hoger frame zijn waarbij de lugs weer redelijk simpel zijn en eigenlijk afbreuk doen aan het geheel).
Frame is een beetje een puzzel, buiten Engeland/Benelux/Zwitserland werd er in dit tijd niet heel veel met Reynolds gebouwd. De ingegegraveerde R in de vorkkroon (welk merk staat er op het balhoofd) zou op een in opdracht van een lokale fm. gemaakt frame kunnen duiden (in Amsterdam had je er indertijd talloze dit dit deden). Gezien de gebruikte delen (campa patten en een cinelli microfusion bracketpot zal het een middenklasse of hoger frame zijn waarbij de lugs weer redelijk simpel zijn en eigenlijk afbreuk doen aan het geheel).