Beste forumleden,
Momenteel ben ik op zoek naar een setje carbon wielen. De velghoogte moet tussen de 40 en 50 mm zijn. Op marktplaats kwam ik de volgende advertentie tegen: http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... elset.html
Is het verstandig om carbon wielen via marktplaats te kopen of kan ik beter doorsparen voor b.v. een setje Kuipers?
Carbon 50 mm wielen marktplaats
Als ze echt nieuw zijn kan je dat prima zien. 325 euro kan je wel een gokje voor nemen toch.
Gewoon de standaard dingen die ik check bij wielen zijn:
Hebben de wielen geen zichtbare schade
Lopen de naven mooi soepel.
Zitten er geen slagen in het wiel.
Is de spaakspannig ongeveer gelijk. Link en recht zit achter meestal wat verschil.
Is de velg mooi gecentreerd. oftewel staat die mooi in het midden van de naaf.
Natuurlijk is dit zonder de juiste niet allemaal precies te checken maar je kan ook niet alles uitsluiten.
Hebben de wielen geen zichtbare schade
Lopen de naven mooi soepel.
Zitten er geen slagen in het wiel.
Is de spaakspannig ongeveer gelijk. Link en recht zit achter meestal wat verschil.
Is de velg mooi gecentreerd. oftewel staat die mooi in het midden van de naaf.
Natuurlijk is dit zonder de juiste niet allemaal precies te checken maar je kan ook niet alles uitsluiten.
+1 ook niet geheel onbelangrijk. Ik zou persoonlijk niet snel voor tubes kiezen.Pietesch schreef:Tubes of draadbandjes ? Of maakt dit niets uit bij jou ?
-
- Forum-lid
Ik zou ook even naar wat achtergrond informatie vragen:
- Is het remoppervlak bewerkt
- Type spaken
- Spaakgaten goed geboord(op de foto lijkt het namelijk van niet, ik zie nml een hoek tussen spaak en nippel maar dit is natuurlijk lastig te zien zo.)
- Type carbon
- Velgen verstevigd rond de spaakgaten
- Met behulp van welke techniek is de velg gemaakt?
- Getest volgens Europese Normen?
Op basis van het antwoord van de verkoper kan je bepalen of je er wel of geen vertrouwen in hebt. Mocht je er geen vertrouwen in hebben: Niet Doen!
- Is het remoppervlak bewerkt
- Type spaken
- Spaakgaten goed geboord(op de foto lijkt het namelijk van niet, ik zie nml een hoek tussen spaak en nippel maar dit is natuurlijk lastig te zien zo.)
- Type carbon
- Velgen verstevigd rond de spaakgaten
- Met behulp van welke techniek is de velg gemaakt?
- Getest volgens Europese Normen?
Op basis van het antwoord van de verkoper kan je bepalen of je er wel of geen vertrouwen in hebt. Mocht je er geen vertrouwen in hebben: Niet Doen!
Shut up legs!