Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Carbon clinchers uit China vragen

omer
Forum-lid

Gebruikersavatar omer 10 feb 2014 20:30

Ik zit met een vervelend probleem met mijn setje van farsports.
Telkens als ik fel moet remmen,beginnen ze te piepen.Wat kan ik hier aan doen.(de meegeleverde blokjes)
En de blokjes maken ook strepen op mijn velg als ik hard rem...

omer
Forum-lid

Gebruikersavatar omer 10 feb 2014 20:35

JoostG schreef:Afgelopen woensdag waren mijn Farsports 50mm-23 (2014) reeds binnen. Het plan was om ze tubeless te gaan rijden met Schwalbe Ultremo ZX. Dat is uiteindelijk niet gelukt (band was met geen mogelijkheid om het voorwiel te krijgen, wel het achterwiel….). Uiteindelijk heb ik er Vittoria Evo CX-en omgelegd.
Nu nog pedaaltjes en dan is mijn projectje klaar.
Afbeelding
Ik kreeg mijn ultremo's er ook zeer moeilijk op.Met heeeeel veel hulp van de bandenlichters heb ik ze er toch opgekregen.Het is te hopen dat ze nu een beetje gezet zijn moest ik plat rijden :)
Wat je misschien kan doen is de band eerst op een andere velg leggen en een paar dagen laten staan.Had er zelf ook niet aan gedacht.
Piepen de blokjes van u ook bij het remmen?

arnoudrace
Forum-lid

Gebruikersavatar arnoudrace 10 feb 2014 20:38

Piepen? 1. Goed de toe-in afstellen 2. Ander materiaal blokken proberen.
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF

omer
Forum-lid

Gebruikersavatar omer 10 feb 2014 20:51

arnoudrace schreef:Piepen? 1. Goed de toe-in afstellen 2. Ander materiaal blokken proberen.
En hoe doe ik dat?

arnoudrace
Forum-lid

Gebruikersavatar arnoudrace 10 feb 2014 21:07

Simpele manier is om met een voeler of dun einde tie-wrap onder de achterkant van je remblokje (vanuit rijrichting geredeneerd) te monteren. Voorkant remblokje raakt dan net iets eerder je velg. 1/2 mm is genoeg. Check ook dat je remklauw goed gecentreerd staat (blokken dus gelijkertijd je velg raken). Zijn ook tooltjes voor overigens.
Canyon Inflite CF

DirkCycling
Forum-lid

DirkCycling 10 feb 2014 21:11

omer schreef:Ik zit met een vervelend probleem met mijn setje van farsports.
Telkens als ik fel moet remmen,beginnen ze te piepen.Wat kan ik hier aan doen.(de meegeleverde blokjes)
Carbon wielen hebben een karakteristiek geluid tijdens het remmen. Dit kan het "piepen" zijn wat je beschrijft, alhoewel ik het zelf niet echt als een piepend geluid ervaar.

Ik neem aan dat je een basalt remoppervlak hebt? Het is normaal dat er "strepen" komen, google maar eens naar gebruikte basalt remoppervlakken.

De bijgeleverde remblokken zou ik gewoon blijven gebruiken, mocht je toch overstappen neem dan: Reynolds blauwe remblokken of Gele SwissStop.
Shut up legs!

JoostG
Forum-lid

JoostG 10 feb 2014 21:31

Ik ben nog niet naar buiten geweest met mijn Chinese racer op Farsports wielen. Het is mijn mooi weer fiets. Heb wel wat 'geremd' binnen. Dat leverde geen rare geluiden op, maar heb wel de tijd genomen om mijn remmen goed af te stellen (zodat ze de velg 'grijpen' over de gehele lengte van het remblokje).
Heb al contact met Mae van Farsports over tubeless banden op hun wielen. Ik heb nog geen antwoord gekregen welke tubeless erop passen. Waarschijnlijk hebben ze het zelf nooit geprobeerd ;-)
Ik probeer aankomend weekend bij forumlid wasbeer langs te rijden om te kijken of de Schwalbe One tubeless er makkelijker omgaan. De Ulremo's laat ik op mijn Campa eurussen zitten. Die combi bevalt er goed.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

omer
Forum-lid

Gebruikersavatar omer 11 feb 2014 10:04

DirkCycling schreef:
Carbon wielen hebben een karakteristiek geluid tijdens het remmen. Dit kan het "piepen" zijn wat je beschrijft, alhoewel ik het zelf niet echt als een piepend geluid ervaar.

Ik neem aan dat je een basalt remoppervlak hebt? Het is normaal dat er "strepen" komen, google maar eens naar gebruikte basalt remoppervlakken.

De bijgeleverde remblokken zou ik gewoon blijven gebruiken, mocht je toch overstappen neem dan: Reynolds blauwe remblokken of Gele SwissStop.
die van mij hebben geen basalt remoppervlak.nee het is echt piepen dat ze doen bij hevig remmen.

omer
Forum-lid

Gebruikersavatar omer 11 feb 2014 12:52

heb de toe in afgesteld.Heb er juist even buiten mee getest en piepten niet meer.Ik denk dat het nu beter is.

arnoudrace
Forum-lid

Gebruikersavatar arnoudrace 11 feb 2014 20:24

Nice!
Canyon Inflite CF

arnoudrace
Forum-lid

Gebruikersavatar arnoudrace 15 feb 2014 17:12

DirkCycling schreef:

Betere ervaring met Swisstop blackprince hier. Remt beter dan met een alu velg.
Canyon Inflite CF

NoChain
Forum-lid

NoChain 15 feb 2014 18:29

omer schreef:heb de toe in afgesteld.Heb er juist even buiten mee getest en piepten niet meer.Ik denk dat het nu beter is.
Jammer genoeg is dat maar een tijdelijke oplossing, mijn remblokjes piepten ook gelijk zot, toe in afgesteld ging dat even beter maar na een tijdje kwam het piepen toch terug. Heb net de Black Prince binnen, veel goeie commentaren over gelezen van mensen die met dezelfde wielen rijden, geen gepiep en veel beter remmen ... we zullen het moeten ondervinden :P

Plaats reactie