Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Sensa

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 10 feb 2014 20:28

vincent75 schreef:
peter1981 schreef:ja knappe fietsjes dit jaar bij Sensa
En als het dan toch een prijsvechter moet zijn dan 100x liever een Sensa dan die duitse internet firma
Verklaar je nader? 100x is best veel.

Is smaak natuurlijk maar als ik dit vergelijk met een Canyon waar zoveel hier zo gek van zijn rij ik toch veel liever dit.
Al moet ik zeggen de eerste mooie kleurstelling bij Canyon is een feit en das de movistar uitvoering.
Nou nog een fatsoenlijk letter type op de fiets en het kan wat worden.
Sensa heeft teminste een nette uitstraling en zo zie je maar een mooie fiets hoeft niet perse een duur exotisch merk te zijn
Zelfs die Trentino SL wat toch niet z`n gek dure fiets is vind ik zelf heel mooie in balans kwa kleuren en opschriften e.d.
Het enige bij de fiets van Jan niet geheel in balans is met de rest is de rode Garmin maarja zo heb ik op een zwarte fiets met rode letters een wit zwarte garmin :P
En je kan niet alles perfect hebben :mrgreen:
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 10 feb 2014 20:51

peter1981 schreef:
vincent75 schreef:
peter1981 schreef:ja knappe fietsjes dit jaar bij Sensa
En als het dan toch een prijsvechter moet zijn dan 100x liever een Sensa dan die duitse internet firma
Verklaar je nader? 100x is best veel.

Is smaak natuurlijk maar als ik dit vergelijk met een Canyon waar zoveel hier zo gek van zijn rij ik toch veel liever dit.
Al moet ik zeggen de eerste mooie kleurstelling bij Canyon is een feit en das de movistar uitvoering.
Nou nog een fatsoenlijk letter type op de fiets en het kan wat worden.
Sensa heeft teminste een nette uitstraling en zo zie je maar een mooie fiets hoeft niet perse een duur exotisch merk te zijn
Zelfs die Trentino SL wat toch niet z`n gek dure fiets is vind ik zelf heel mooie in balans kwa kleuren en opschriften e.d.
Het enige bij de fiets van Jan niet geheel in balans is met de rest is de rode Garmin maarja zo heb ik op een zwarte fiets met rode letters een wit zwarte garmin :P
En je kan niet alles perfect hebben :mrgreen:

Canyon heeft voor het lettertype een designaward gewonnen. Origineel en niet "dertien in een dozijn" concept.
"en kan het wat worden"??? Canyon heeft inmiddels meer bereikt dan Sensa en is in haar producten mijlen verder door haar innovaties en zelfs onvergelijkbaar met een naam als Sensa.
Ik rijd toch liever een Canyon die lichter en beter getest is dan een zwaardere en niet-originele Sensa.
Er zal wel commentaar op komen maar wat wil je als je zegt 100x liever een Sensa dan een Canyon.
Laatst gewijzigd door Jaap Telder op 10 feb 2014 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 10 feb 2014 21:04

Nogmaals het is mijn smaak wat ik uitleg en niet de smaak van andere
En wat mij betreft mogen ze 100000 designprijzen winnen met dat letter type dan vind ik het nog niet mooi ;) en ze mogen ook 1 miljoen testen winnen ook dat boeit me niets , een fiets moet ik mooi vinden.
Z`n Canyon zal misschien 1 van de beste fietsen zijn (volgens een test) maar als ik iets niet mooi vind zal ik het niet kopen.
Dat jij geilt op z`n fiets prima natuurlijk en respecteer ik ook maar ik wil er nog niet dood naast worden gevonden ;)
En ja ik heb een apart smaakje ik kan er ook niks aan doen :P
Dus dat ik 100x liever een Sensa heb is mijn smaak en dat jij liever een Canyon hebt is die van jou ;)
Zo hebben we ook mensen die liever een Cube willen hebben of een Colnago en zo kunnen we nog 100 merken opnoemen :mrgreen:

Ik wou trouwens het liefste een De Rosa zoals je aan m`n onderschrift kan lezen :mrgreen: :lol:
Laatst gewijzigd door peter1981 op 10 feb 2014 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 10 feb 2014 21:07

peter1981 schreef:Nogmaals het is mijn smaak wat ik uitleg en niet de smaak van andere
En wat mij betreft mogen ze 100000 designprijzen winnen met dat letter type dan vind ik het nog niet mooi ;) en ze mogen ook 1 miljoen testen winnen ook dat boeit me niets , een fiets moet ik mooi vinden.
Z`n Canyon zal misschien 1 van de beste fietsen zijn (volgens een test) maar als ik iets niet mooi vind zal ik het niet kopen.
Dat jij geilt op z`n fiets prima natuurlijk en respecteer ik ook maar ik wil er nog niet dood naast worden gevonden ;)
En ja ik heb een apart smaakje ik kan er ook niks aan doen :P
Dus dat ik 100 liever een Sensa heb is mijn smaak endat jij liever een Canyon hebt is die van jou ;)
Zo hebben we ook mensen die liever een Cube willen hebben of een Colnogo en zo kunnen we nog 100 merken opnoemen :mrgreen:
Nou, ik geil echt niet op een fiets, dat doe ik wel op wat anders.....

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 10 feb 2014 21:08

haha het is maar een uitspraak he :mrgreen:
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

JanV79
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 feb 2014 09:46

JanV79 11 feb 2014 08:34

peter1981 schreef:Het enige bij de fiets van Jan niet geheel in balans is met de rest is de rode Garmin maarja zo heb ik op een zwarte fiets met rode letters een wit zwarte garmin :P
En je kan niet alles perfect hebben :mrgreen:
ff lekker muggenziften... Op het frame zit ook een heel klein tintje rood. Kijk maar op de onderbuis, direct na "Sensa"... Dus het rood komt ook terug in het frame, waardoor hij weer in balans komt... :D

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 11 feb 2014 09:19

hahaha jij je zin Jan :mrgreen:
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

Gebruikersavatar
fietsnewbie
Forum-lid
Berichten: 84
Lid geworden op: 13 jan 2014 18:45

Gebruikersavatar fietsnewbie 11 feb 2014 19:28

Ik vind een Sensa ook een erg mooie fiets. En als nog eens een Nederlands product is, is dat helemaal goed. Ook de lasnaden zijn erg mooi weggewerkt.

Gebruikersavatar
a3
Forum-lid
Berichten: 515
Lid geworden op: 30 sep 2010 02:04

Gebruikersavatar a3 11 feb 2014 19:48

fietsnewbie schreef:Ik vind een Sensa ook een erg mooie fiets. En als nog eens een Nederlands product is, is dat helemaal goed. Ook de lasnaden zijn erg mooi weggewerkt.
Zeker een pluspunt dat 'smooth welding'. Maakt de frames retestrak!

Koen X
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 jan 2014 22:35

Koen X 12 feb 2014 09:27

kipr schreef:Wat heb je besteld Koen X?
Sensa Giulia met Di2.

Ik heb gekozen voor een Sensa omdat de fietsen nog redelijk betaalbaar en ik er goede verhalen over heb gehoord. Bij bepaalde andere merken krijg ik toch het idee dat je een hoop meebetaald als consument aan marketing en reclames.

Ook zie ik vaak via de sociale media dat renners van alles krijgen van fabrikanten en dan denk ik : allemaal leuk en aardig maar dat betaal ik als consument allemaal uiteindelijk.

feestreus
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 sep 2013 23:28

feestreus 16 feb 2014 22:57

De keuze is gevallen op een
- Sensa Guilia Supremo
- Race line carbon onderdelen
- dark matt 58mm wielen
- zwart zadel San Marco Era (kan nog switchen naar ander zadel)
- witte tape op stuur
- Groepset Dura-Ace 50/34 - 11/28
- zwarte carbon Ultegra 6800 pedalen.

Gewichtsverschil normale guilia en supremo is volgens mij enigszins te verwaarlozen. Kleurstelling (persoonlijk) is wel iets 'rustiger' bij de supremo (maar smaken verschillen).

O.b.v. genoemde setup kom ik op ca. 7,1 kg uit excl. pedalen en bidonhouders.
Ik kan nog switchen naar Ultegra 6800 hetgeen wel wat in prijs scheelt en natuurlijk ca 300 gr gewicht oplevert.
What to do???

nutsjesmoar
Forum-lid
Berichten: 521
Lid geworden op: 14 jul 2011 20:21

nutsjesmoar 17 feb 2014 10:20

Tja, verschil qua uiterlijk tussen de DA en Ultegra is op dit moment bijna nihil. Maar als je DA kunt nemen zou ik dat doen, naar mijn mening de mooiste groep die op dit moment op de markt is (mechanisch uiteraard hehe).

Ik zou de wielen die je nu wilt veranderen voor een paar C24 Dura Ace of een paar 6800 Ultegra's (is een relatief betaalbare optie bij Sensa). Denk dat je met compleet 6800 (incl. wielen) ook wel rond de 7.1kg uitkomt. Als je voor Dura Ace gaat doen de RC58's naar mijn mening wat onder voor de groep.

Ook het zadel zou ik veranderen, Sensa levert zelf de San Marco Concor wat een heel fijn zadeltje is, Era is eigenlijk een moderne versie van de Rolls. Maar ja, zadel is puur persoonlijk.

Plaats reactie