Hoewel het seizoen tot nu toe tegenvallend verloopt voor Andy Schleck, blijft de Luxemburger van RadioShack optimistisch. 

“Ik ben ervan overtuigd dat ik weer een grote wielrenner kan worden”, vertelt Schleck in een interview met het Luxemburgse RTL. “Momenteel werk ik harder dan ooit. Sinds januari heb ik maar zes dagen in mijn eigen bed geslapen.”

Vorige week staakte Schleck de strijd in de Tirreno-Adriatico. Ook in de Ronde van de Middellandse Zee gooide de Tourwinnnaar van 2010 de handdoek in de ring.

“Mijn doelen zijn onveranderd: Luik-Bastenaken-Luik en de Tour de France. Hopelijk haal ik in deze koersen een hoog niveau.”

Het seizoen 2012 ging voor de Luxemburger grotendeels in rook op door een breuk in het heiligbeen. “Ik had een goede winter, daarom had ik op meer gehoopt in de beginfase van dit seizoen.”

Stomdronken

Schleck ontkende het verhaal dat hij op de dag van zijn opgave in de Tirreno een feestje in München had bezocht. De Franse politicus Pierre-Yves Le Borgn beweerde dat hij de klimmer ‘stomdronken’ had aangetroffen.

“Dat München-verhaal is belachelijk. Ik heb het al vergeten en wil er niet over praten.”

© NUsport