Garmin Edge 800
Ik heb bovenstaand issue doorgegeven aan de leverancier waar ik deze bijna twee jaar gelden heb gekocht. Vrijdag de sensor opgestuurd, vandaag bericht dat deze onder garantie wordt vervangen. Morgen waarschijnlijk al in huis. Topservice!canyon81 schreef:Ik heb een eigenaardigheid met de snelheids-/cadanssensor bij m'n Garmin 800. De cadans wordt goed doorgegeven. Maar de snelheid niet. Bijvoorbeeld: ik rij met een constante snelheid van 28 km/u. Dat wordt ook weergegeven. Na een paar seconden valt de weergegeven snelheid terug naar 14 km/u, dan naar 0 en dan springt-ie op pauze. Dan komt er weer een signaal van de sensor, gaat de teller weer lopen en begint het feest weer van voor af aan. Dus in een ritme van ongeveer 10 seconden: een paar seconden de juiste snelheid, een paar seconden de 'halve' snelheid en een paar seconden geen snelheid.
De spaakmagneet staat goed t.o.v. de sensor. Soms gaat het de eerste kilometers goed en begint daarna het gedoe. Weet iemand waar dit aan kan liggen? Nogmaals: de cadanssensor doet het wel goed.
Eenvoud kenmerkt het ware.
Maakt het wat uit als ik routes in Basecamp teken op de OFM W-Europa kaart en deze op de Garmin gebruik met de OFM Benelux kaart?scheurneus schreef:ja, de details zij hetzelfde. Er is 1 maar en dat de details per regio kunnen verschillen, maar met die verstande dat die gegevens niet in OSM zitten en dus ook niet te downloade zijn. Nederland is zeer gedetaileerd, maar bv ooostblok landen zijn minder gedetalieerd,. Het is vrijwilligers werk en je kunt ook zelf helpen om de kaarten te verbeteren.
Bij gebruik van OSM kaarten is het wel zo netjes om te doneren, uren en uren werk door vrijwilligers.....
Als de kaarten toch hetzelfde zijn, wat is dan het voordeel van het gebruiken van de Benelux kaart op de Garmin? Is er verschil in performance?
-
- Forum-lid
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 29 sep 2012 10:48
- Locatie: Amsterdam, Leusden en Internet
- Contact
Nee, niet als de kaarten van dezelfde datum/download zijn. Anders kan het wel uitmaken, omdat de kaart niet identiek is. Gebied maakt niet uit, de versie van de kaart dus wel.
Marco
Als ik nieuwere OFM kaarten download en gebruik in Basecamp en op de Garmin, wat moet ik dan doen met mijn routes die op een oudere OFM kaart gemaakt zijn?scheurneus schreef:Nee, niet als de kaarten van dezelfde datum/download zijn. Anders kan het wel uitmaken, omdat de kaart niet identiek is. Gebied maakt niet uit, de versie van de kaart dus wel.
Welliswaar niet in het bezit van een Garmin. Gebruik basecamp wel, en het lijkt me onwaarschijnlijk dat je rekening moet houden met kaarten/-versies. Route info word opgeslagen in lat/long en als kaarten goed gecalibreerd (heeft iets andere naam, idee is duidelijk) zijn dan klopt dit altijd.
Verschil tussen kaarten is ruwweg meer/minder info of andere opmaak.
Verschil tussen kaarten is ruwweg meer/minder info of andere opmaak.
-
- Forum-lid
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 29 sep 2012 10:48
- Locatie: Amsterdam, Leusden en Internet
- Contact
Zodra je met gerouteerde routes werkt is er echt mogelijkheid tot herberekening zodra de kaartversie verschilt. maar in de goedkopere outdoor en alle sport toestellen word er altijd berekend zodra er een route word gestart Of de kaart nu hetzelfde is f niet.
Let op; routes, dit geldt niet voor sporen/tracks.
lastige is dat elke Edge serie er weer anders mee om gaat met de routes. Wil je alleen ene lijntje, dan stop je er een koers in (waarvan een spoor de basis is).
Let op; routes, dit geldt niet voor sporen/tracks.
lastige is dat elke Edge serie er weer anders mee om gaat met de routes. Wil je alleen ene lijntje, dan stop je er een koers in (waarvan een spoor de basis is).
Marco
Dat geldt alleen voor de routepunten. De route van punt naar punt wordt door het toestel berekend, op basis van de kaart. En is dus ook afhankelijk van routeringsinstellingen. Maar allicht hangt dat ook af van hoe ver die viapunten uit elkaar staan.rnijenhu schreef:Route info word opgeslagen in lat/long
Zoals Scheurneus al zegt: bij elk ander merk wordt die route bij import sowieso van punt naar punt herberekend. Dan is het gebruik van voldoende via's belangriijk. Bij Garmin wordt een route, mits aan bepaalde eisen voldoend, echt 1op1 overgezet.
Gisteren mijn 800 bij Decathlon binnen gedaan ter reparatie.
Aan-Uit knop was defect binnen de wettelijke garantie termijn van 2 jaar.
Nu hopen dat Garmin dit gratis gaat herstellen - vervangen.
Volgens de verkoper zal ik het toestel minstens 4 weken kwijt zijn, Garmin zou momenteel een ramp zijn, hopelijk duurt het niet te lang
Aan-Uit knop was defect binnen de wettelijke garantie termijn van 2 jaar.
Nu hopen dat Garmin dit gratis gaat herstellen - vervangen.
Volgens de verkoper zal ik het toestel minstens 4 weken kwijt zijn, Garmin zou momenteel een ramp zijn, hopelijk duurt het niet te lang
2 vragen:
1: Ik heb nu bepaalde tegels van de lite versie rond Tecklenburg en van heel Nederland op de Garmin gezet. Stel ik wil er later nog een paar tegels van bijvoorbeeld België bij zetten, kan ik die dan gewoon apart uploaden en in de garmin "aan" zetten?
2: Ik ben nu in Mapsource een track aan het natrekken naar route, en ik zie dat ik maar een paar keer hoef te klikken en hij zelf de wegen wel aanhoudt. Is het nu ook zo dat, hoe vaker ik puntjes op de track zet, hoe meer aanwijzingen ik tijdens het rijden van de route krijg?
1: Ik heb nu bepaalde tegels van de lite versie rond Tecklenburg en van heel Nederland op de Garmin gezet. Stel ik wil er later nog een paar tegels van bijvoorbeeld België bij zetten, kan ik die dan gewoon apart uploaden en in de garmin "aan" zetten?
2: Ik ben nu in Mapsource een track aan het natrekken naar route, en ik zie dat ik maar een paar keer hoef te klikken en hij zelf de wegen wel aanhoudt. Is het nu ook zo dat, hoe vaker ik puntjes op de track zet, hoe meer aanwijzingen ik tijdens het rijden van de route krijg?
Ik ben bezig met een track aan het overtrekken naar een route in mapsource.
Nu is er een stuk weg bij Tecklenburg waarbij hij met de route steeds een andere weg neemt dan de track (terwijl ik wel weet dat je daar langs kunt). Nu heb ik als oplossing even linksboven "geen kaart" geselecteerd en dan geeft hij geen problemen. Is dat de juiste manier?
Het zijn dan soort route waypoints geworden? Krijg ik daar geen last van tijdens het rijden?
Nu is er een stuk weg bij Tecklenburg waarbij hij met de route steeds een andere weg neemt dan de track (terwijl ik wel weet dat je daar langs kunt). Nu heb ik als oplossing even linksboven "geen kaart" geselecteerd en dan geeft hij geen problemen. Is dat de juiste manier?
Het zijn dan soort route waypoints geworden? Krijg ik daar geen last van tijdens het rijden?
Laatst gewijzigd door Kornuit op 20 feb 2014 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.