Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Blackburn Atom SL 3.0

NBerg
Forum-lid

NBerg 16 feb 2014 15:48

Hallo,

Ik heb nu bijna 1,5 jaar de Blackburn Atom SL 3.0 in bezit en deze heeft eigenlijk altijd goed gewerkt.
Nu is enige tijd geleden het batterijtje leeg geraakt, deze heb ik vervangen waarna helaas alles opnieuw moet worden ingesteld. Dit heb ik dan ook gedaan.
Het probleem waar ik nu tegenaan loop is het niet functioneren van de teller. Ik hoor hetzelfde klikgeluidje wanneer ik de magneet langs de ontvanger haal, maar op het display komt geen snelheid/afstand/enz. in beeld. Ik denk dat er een probleem is met de zender of ontvanger.

Iemand enig idee hoe dit komt en of dit te repareren is, of is het tellertje gewoon rijp voor de kliko?

Mvg.
Bianchi Vertigo Veloce

jeroenkuiper
Forum-lid

Gebruikersavatar jeroenkuiper 16 feb 2014 15:56

Blackburn geeft levenslange garantie op hun producten. Dus ik ging er mooi mee terug naar de winkel als je de bon nog hebt..

of lees de manual even, op de laatste paginas staat wat over het veranderen van de frequentie van de computer, misschien moet je dit even opnieuw instellen

http://www.blackburndesign.com/blackbur ... sl_3.0.pdf
Afbeelding

NBerg
Forum-lid

NBerg 16 feb 2014 16:09

bedankt jeroenkuiper,

ik ga ffe in de folder kijken of het op te lossen valt en anders heel hard zoeken naar de bon :S
Bianchi Vertigo Veloce

wouterf
Forum-lid

Gebruikersavatar wouterf 16 feb 2014 16:23

Moet je de sensor niet opnieuw koppelen oid?

NBerg
Forum-lid

NBerg 16 feb 2014 18:58

ik kan me niet heugen dat ik de sensor ooit heb moeten koppelen
Bianchi Vertigo Veloce

Swedish Chef
Forum-lid

Swedish Chef 16 feb 2014 21:18

Ik heb ook de atom 3.0 en kan 3 dingen bedenken.
Bij het vervangen van de batterij komt het plaatsen van de nieuwe batterij vrij precies, voor je het weet zit een van de polen/connectors scheef. Het kan ook zijn dat de batterij van de unit aan de voorvork leeg is en als derde kan het zijn dat je jet kanaal van de draadloze verbinding even moet resetten of anders instellen met de knop op de module die op de voorvork zit.

NBerg
Forum-lid

NBerg 19 feb 2014 19:22

Nou ik heb gedaan wat Swedish Chef heeft gezegd. Batterij eruit en er weer in, vervolgens nog steeds hetzelfde probleem. De batterijen zitten wel goed aangezien ik wel beeld te zien krijg. Daarna de zender gereset (het kleine knopje) en dat werkte, even.
Op hoop van zegen maar een klein stukje wezen fietsen waarbij de teller er zeer regelmatig mee ophield.

Aangezien ik een betrouwbare kilometerteller wil en de Blackburn dat niet is, zal ik maar eens op zoek gaan naar een nieuwe. Dit is een investering die ik had ingecalculeerd toen ik mijn nieuwe fiets kocht.
Ik ben nu op zoek naar een computertje van onder de 100 euro, met GPS-, snelheids-, en tijdsfunctie, ook moet er een ODO meter en een tripafstand op te zien zijn.
Ik zat zelf naar de Garmin 200 te kijken, maar het is mij niet duidelijk of hier een ODO-meter op zit. Verder heb ik bij dit model het idee dat het het kleine broertje van de 500 en 800 is, en de kwaliteit dus niet optimaal is. Ten slotte heb ik naar mijn idee geen cadans- of hartslagfunctie nodig en zal ik bij de 500 en 800 betalen voor functies die ik niet nodig heb.
Misschien heeft iemand hier nog een kooptip (MIO, Bryton, o.i.d.)

Mvg.
Bianchi Vertigo Veloce

Plaats reactie