Bulls
Dankje
Zag een paar pagina's terug dat jij uiteindelijk voor de Giant TCR1 hebt gekozen. Wat toevallig, diezelfde fiets had ik in eerste instantie ook op het oog . Met de Bulls hield ik echter nog wat geld over voor kleding en accessoires.
Zag een paar pagina's terug dat jij uiteindelijk voor de Giant TCR1 hebt gekozen. Wat toevallig, diezelfde fiets had ik in eerste instantie ook op het oog . Met de Bulls hield ik echter nog wat geld over voor kleding en accessoires.
Mooie fiets!
Ik heb 5 jaar met veel plezier op m'n Bulls gereden. Prijs-kwaliteit onklopbaar. En hun nieuwe modellen zien er steeds beter uit.
Ook in tests komen ze er heel goed uit: http://www.bulls.de/fileadmin/content/B ... erTest.jpg
Ik heb 5 jaar met veel plezier op m'n Bulls gereden. Prijs-kwaliteit onklopbaar. En hun nieuwe modellen zien er steeds beter uit.
Ook in tests komen ze er heel goed uit: http://www.bulls.de/fileadmin/content/B ... erTest.jpg
Bedankt CPPro
Fiets is inderdaad afgemonteerd met Shimano 105. Met uitzondering van de voorderaillieur, die is van Tiagra. Het Styx zadel had ik redelijk snel vervangen voor een Selle Italia zadel. Ook de stuurpen is niet meer origineel. Uit de resultaten van de bikefitting bleek dat ik een langere stuurpen nodig had.
@ hayes
Het nieuwe model ziet er ook goed uit! Is ook op een aantal puntjes veranderd tov de 2013 versie dacht ik. Zo is de voorderaillieur standaard van 105. Leuk dat 'ie goed uit de test komt
Fiets is inderdaad afgemonteerd met Shimano 105. Met uitzondering van de voorderaillieur, die is van Tiagra. Het Styx zadel had ik redelijk snel vervangen voor een Selle Italia zadel. Ook de stuurpen is niet meer origineel. Uit de resultaten van de bikefitting bleek dat ik een langere stuurpen nodig had.
@ hayes
Het nieuwe model ziet er ook goed uit! Is ook op een aantal puntjes veranderd tov de 2013 versie dacht ik. Zo is de voorderaillieur standaard van 105. Leuk dat 'ie goed uit de test komt
Ik heb wat zoekwerk verricht naar eventueel een ander frame maar kan niks daarover vinden.
Ik rijd nu op een desert falcon pro 2013 maar zit erover te denken om over te stappen op een night hawk frame, waarbij ik enkel het frame en de vork zou willen vervangen. Nu heb ik al wat gegoogled maar ik kan nergens frames en bijbehorende prijzen vinden. Weet iemand van jullie waar ik hier iets over kan vinden op het internet, of zal ik de lfm moeten vragen naar een prijs?
Ik hoor graag van jullie.
Ik rijd nu op een desert falcon pro 2013 maar zit erover te denken om over te stappen op een night hawk frame, waarbij ik enkel het frame en de vork zou willen vervangen. Nu heb ik al wat gegoogled maar ik kan nergens frames en bijbehorende prijzen vinden. Weet iemand van jullie waar ik hier iets over kan vinden op het internet, of zal ik de lfm moeten vragen naar een prijs?
Ik hoor graag van jullie.
- fietsnewbie
- Forum-lid
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 13 jan 2014 18:45
Wat mij positief opviel aan de Harrier destijds was het platte ergonomische stuur. Bevalt deze ook goed?Perez schreef:Beste forumleden,
Na enige tijd te hebben rondgereden op de racefiets van m'n vader, heb ik een maand of 4 geleden mijn eigen en eerste racefiets gekocht. De lokale FM is importeur van Bulls en had de Harrier 2013 op voorraad staan. Gezien de prijs en mijn studenten loon (bijbaantje) de juiste keuze. Ben erg content met de fiets en heb er 'al' zo'n 1500 km mee gereden
Groet,
Perez
Niemand een antwoord op mijn vraag?Gerboon schreef:Ik heb wat zoekwerk verricht naar eventueel een ander frame maar kan niks daarover vinden.
Ik rijd nu op een desert falcon pro 2013 maar zit erover te denken om over te stappen op een night hawk frame, waarbij ik enkel het frame en de vork zou willen vervangen. Nu heb ik al wat gegoogled maar ik kan nergens frames en bijbehorende prijzen vinden. Weet iemand van jullie waar ik hier iets over kan vinden op het internet, of zal ik de lfm moeten vragen naar een prijs?
Ik hoor graag van jullie.
@fietsnewbie
Ik vind dat platte stuur inderdaad ook erg lekker in de hand liggen. Beter zelfs dan de sturen op de (duurdere) fietsen van m'n broer.
@Gerboon
Ik ben nog nooit een (web)winkel tegengekomen waar losse Bulls frames te koop werden aangeboden. Ik zou dit aan een willekeurige Bulls dealer navragen.
Ik vind dat platte stuur inderdaad ook erg lekker in de hand liggen. Beter zelfs dan de sturen op de (duurdere) fietsen van m'n broer.
@Gerboon
Ik ben nog nooit een (web)winkel tegengekomen waar losse Bulls frames te koop werden aangeboden. Ik zou dit aan een willekeurige Bulls dealer navragen.
Beste collega Bulls rijders,
Sinds een aantal weken heb ik dit forum gevonden en de berichten voor het merendeel gelezen. Ik ben hier terecht gekomen omdat ik informatie probeerde te vinden over het model 'Bulls Ultegra'. Nou hoor ik jullie denken, 'Ultegra', je bedoeld de Shimano groep natuurlijk... Ja en nee. Ja, een Bulls die volledig Shimano Ultegra (6600) is afgemonteerd. Maar ook nee, want het type Bulls is wel degelijk 'Ultegra'. En dus niet Harrier, Night Hawk etc.
Enfin, ik ben op zoek geweest naar dit specifieke model en heb er eigenlijk weinig over kunnen vinden. Behalve dan dat het vermoedelijke bouwjaar zo ongeveer 2007 geweest moest zijn. Waarom wilde ik dat weten? Ik was al een tijdje op zoek naar een mooie fiets ter vervanging van mijn Gazelle Champion Mondial uit 1986. De fiets waarop ik het wielrennen heb ontdekt, en waarmee ik met 42x28 de meeste Cols in Frankrijk bedwongen heb. Das andere koek dan die pussy-triple die ik nu heb: ik heb afgelopen zaterdag voor 550 euro de bovenstaande fiets gekocht. 14.000km gedraaid, in zeer goede staat, altijd (aantoonbaar) goed onderhouden, en gekocht van een - in dit geval - oud meneertje.
Zie https://www.dropbox.com/sh/mwpb2ysuw5ccbct/bLz_AoKHPt voor wat plaatjes.
Specificaties:
- Aluminium frame met carbon voorvork (64 C-T)
- Shimano Ultegra Triple 10 speed, recentelijk nieuwe Ultegra ketting gemonteerd
- Shimano WH-R550 wielen
- Shimano flightdeck fietscomputer (bediening geïntegreerd in de shifters)
- Selle Italia Flite lederen gel zadel
- Nieuw stuurlint
Graag jullie reacties en eventuele informatie over het frame/model 'Bulls Ultegra'.
Vriendelijke groet,
Jeroen
Sinds een aantal weken heb ik dit forum gevonden en de berichten voor het merendeel gelezen. Ik ben hier terecht gekomen omdat ik informatie probeerde te vinden over het model 'Bulls Ultegra'. Nou hoor ik jullie denken, 'Ultegra', je bedoeld de Shimano groep natuurlijk... Ja en nee. Ja, een Bulls die volledig Shimano Ultegra (6600) is afgemonteerd. Maar ook nee, want het type Bulls is wel degelijk 'Ultegra'. En dus niet Harrier, Night Hawk etc.
Enfin, ik ben op zoek geweest naar dit specifieke model en heb er eigenlijk weinig over kunnen vinden. Behalve dan dat het vermoedelijke bouwjaar zo ongeveer 2007 geweest moest zijn. Waarom wilde ik dat weten? Ik was al een tijdje op zoek naar een mooie fiets ter vervanging van mijn Gazelle Champion Mondial uit 1986. De fiets waarop ik het wielrennen heb ontdekt, en waarmee ik met 42x28 de meeste Cols in Frankrijk bedwongen heb. Das andere koek dan die pussy-triple die ik nu heb: ik heb afgelopen zaterdag voor 550 euro de bovenstaande fiets gekocht. 14.000km gedraaid, in zeer goede staat, altijd (aantoonbaar) goed onderhouden, en gekocht van een - in dit geval - oud meneertje.
Zie https://www.dropbox.com/sh/mwpb2ysuw5ccbct/bLz_AoKHPt voor wat plaatjes.
Specificaties:
- Aluminium frame met carbon voorvork (64 C-T)
- Shimano Ultegra Triple 10 speed, recentelijk nieuwe Ultegra ketting gemonteerd
- Shimano WH-R550 wielen
- Shimano flightdeck fietscomputer (bediening geïntegreerd in de shifters)
- Selle Italia Flite lederen gel zadel
- Nieuw stuurlint
Graag jullie reacties en eventuele informatie over het frame/model 'Bulls Ultegra'.
Vriendelijke groet,
Jeroen
Hoi, dit is hetzelfde model als ik heb gehad. Maar dan met 105 groep. Dat model heette.......Bulls 105.
Ik had een veel kleinere maat, voordeel van Bulls is inderdaad dat je ook grote maten kan krijgen.
Model was van 2006. De Ultegra versie zal destijds rond de 900 a 1000 euro gekost hebben.
Frame was voor mij toen als beginner/herintreder prima, hoog balhoofd korte bovenbuis en wat steilere zitbuis (dat kwam goed uit met opzetstuurtje in de triatlon). Het is wel een relatief zwaar frame.
Je gaat wel veel verschil merken met een carbon frame (qua sturen en schokabsorbtie/comfort).
Ik had een veel kleinere maat, voordeel van Bulls is inderdaad dat je ook grote maten kan krijgen.
Model was van 2006. De Ultegra versie zal destijds rond de 900 a 1000 euro gekost hebben.
Frame was voor mij toen als beginner/herintreder prima, hoog balhoofd korte bovenbuis en wat steilere zitbuis (dat kwam goed uit met opzetstuurtje in de triatlon). Het is wel een relatief zwaar frame.
Je gaat wel veel verschil merken met een carbon frame (qua sturen en schokabsorbtie/comfort).
Gazelle Trendy 7 speed, RVS velgen
900-1000 euro nieuwprijs. Ligt het aan mij of is dat spotgoedkoop voor een racefiets met Ultegra afmontage? Voor dat geld krijg je tegenwoordig geen Ultegra meer, op zijn hoogst 105.krokie schreef:Hoi, dit is hetzelfde model als ik heb gehad. Maar dan met 105 groep. Dat model heette.......Bulls 105.
Ik had een veel kleinere maat, voordeel van Bulls is inderdaad dat je ook grote maten kan krijgen.
Model was van 2006. De Ultegra versie zal destijds rond de 900 a 1000 euro gekost hebben.
Frame was voor mij toen als beginner/herintreder prima, hoog balhoofd korte bovenbuis en wat steilere zitbuis (dat kwam goed uit met opzetstuurtje in de triatlon). Het is wel een relatief zwaar frame.
Je gaat wel veel verschil merken met een carbon frame (qua sturen en schokabsorbtie/comfort).