Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Sensa

CPPro
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 feb 2014 17:53

CPPro 20 feb 2014 19:09

Ik wil hier geen herrie schoppen, maar in hoeverre maakt Sensa nou echte high-end fietsen? Ik zie namelijk nooit een goede wielrenner of iemand die heel veel verstand van fietsen heeft op een Sensa rijden, en ik ken best veel mensen die verstand hebben van fietsen. Ik vind het best mooie fietsen trouwens, maar zijn het ook goede fietsen met een goede frames? Prijs/kwaliteit is ook erg goed van Sensa.
Cube Peloton Pro 2014

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 20 feb 2014 19:20

CPPro schreef:...Ik vind het best mooie fietsen trouwens, maar zijn het ook goede fietsen met een goede frames? Prijs/kwaliteit is ook erg goed van Sensa.
Geef je in die laatste zin zelf eigenlijk al niet het antwoord op je vraag in de voorlaatste zin :roll: ?
60 x Ventoux

feestreus
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 sep 2013 23:28

feestreus 20 feb 2014 19:30

Wat wil je nou eigenlijk zeggen CPPro? Want inderdaad zoals Legrimpeur stelt: je geeft zelf het antwoord min of meer.

Wat is een goede wielrenner?
Wie heeft veel verstand van racefietsen?
Iedereen kent mensen die veel verstand van racefietsen hebben.

Waarom rijd jij op jouw racefiets? En waarom was dat in jouw ogen de beste fiets? En wie heeft je dat verteld?

Volgens mij kies je een fiets o.b.v. look, feel, afmontage, prijs, wensen, doel, etc.
Dat is voor iedereen anders. Zoveel mensen, zoveel wensen...
En ja er zullen altijd betere en mooiere fietsen zijn. Maar je kunt niet alles hebben.

No hard feelings hoor!

delange24
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 04 apr 2012 22:37

delange24 20 feb 2014 19:34

CPPro schreef: Ik zie namelijk nooit een goede wielrenner of iemand die heel veel verstand van fietsen heeft op een Sensa rijden
Uhm.., hoe herkent u een 'goede' wielrenner..? En hopelijk bedoeld u niet dat iemand op een Sensa geen verstand van fietsen heeft... :?

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 20 feb 2014 19:36

1 ding weet ik zeker een goede renner ( je doelt waarschijnlijk op prof/semi prof) die rijd gewoon wat die krijgt en zal je verder in het openbaar niet horen klagen
Of het nu een Sensa is of een Dogma ;)
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5511
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 20 feb 2014 19:39

Er is weinig mis met sensa, maar ze zullen nu eenmaal nooit het imago van cervelo halen.
Ik vind alleen de naam verschrikkelijk, klinkt voor geen meter. Hoe je het ook uitspreekt. Grootste minpunt van sensa, verder verassend goede fietsen voor relatief weinig geld.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

feestreus
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 sep 2013 23:28

feestreus 20 feb 2014 19:51

Imago is ook iets subjectiefs... Sensa, Bianchi, Pina, Cervelo... They all have something. Anders werden ze niet verkocht.

Waarom is het imago beter dan dat van een ander? Omdat je ze meer ziet? Volgens mij ligt dit mede aan de marketing strategie. En zet er een prof/semi prof ploeg op, een paar keer goed in beeld en opeens wil iedereen een dergelijke fiets. Pina's rijden ook goed, maar dat wil niet zeggen dat een ander merk dat ook niet doet.

Gebruikersavatar
Sebo
Forum-lid
Berichten: 634
Lid geworden op: 14 jun 2012 01:49

Gebruikersavatar Sebo 20 feb 2014 21:25

Tja, hoe bepaal je wat "high end" is of niet?

De prijs?

Eén maat van me rijdt met een Dogma 65.1 en een andere op een Sora afgemonteerde Merida.

De Merida wordt tevens ingezet als woon/werk fiets ( 60 km/dag ); de Pina is hobby.

Mag jij eens raden wie 't hardst gaat 's zaterdags :lol:

Hoe duur/goed je fiets is maakt eigenlijk niet uit; je moet 'm zelf trappen, dus kun je maar beter zelf "high end" zijn.

(Ik weet echter wel dat ik mijn Sensa Romagna 105 niet zou willen ruilen tegen bv. een Cube Peloton Pro 2014 maar dat terzijde :mrgreen: )
Training is like fighting with a gorilla....
You don't stop when you're tired...
You stop when the gorilla is tired!!!

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16740
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 20 feb 2014 22:02

CPPro schreef:Ik wil hier geen herrie schoppen, maar in hoeverre maakt Sensa nou echte high-end fietsen? Ik zie namelijk nooit een goede wielrenner of iemand die heel veel verstand van fietsen heeft op een Sensa rijden, en ik ken best veel mensen die verstand hebben van fietsen.
Trek even een weekje uit om alle posts van Amclassicfan te lezen zou ik zeggen...

En er zijn er vast en zeker meer! Vaak gaat liefhebber zijn gepaard met een bepaalde merkengeilheid. Sensa mist op dat gebied een stukje imago maar er worden legio fietsen gemaakt van gelijke kwaliteit waar een bepaald merkje op staat waar wel veel goede renners of mensen met verstand van fietsen op rijden.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
fietsnewbie
Forum-lid
Berichten: 84
Lid geworden op: 13 jan 2014 18:45

Gebruikersavatar fietsnewbie 21 feb 2014 07:28

Ik heb zelf geen Sensa, maar in mijn zoektocht kan een Sensa wel steeds op mijn lijstjes voor. Nu ik uiteindelijk gekozen heb, vind ik andere fietsen ( die op mijn lijstje voorkwamen) ineens minder mooi. (Over subjectief gesproken) de Sensa blijf ik een mooi fietsje vinden met goede looks. Daar hebben ze in Almelo echt een prima kijk op.

nutsjesmoar
Forum-lid
Berichten: 521
Lid geworden op: 14 jul 2011 20:21

nutsjesmoar 23 feb 2014 10:25

CPPro schreef:Ik wil hier geen herrie schoppen, maar in hoeverre maakt Sensa nou echte high-end fietsen? Ik zie namelijk nooit een goede wielrenner of iemand die heel veel verstand van fietsen heeft op een Sensa rijden, en ik ken best veel mensen die verstand hebben van fietsen. Ik vind het best mooie fietsen trouwens, maar zijn het ook goede fietsen met een goede frames? Prijs/kwaliteit is ook erg goed van Sensa.
Sensa claimt nergens high-end fietsen te maken, maar hun prijs/kwaliteit verhouding is heel erg goed, ik neem altijd als voorbeeld de matzwarte Giulia met compleet DA9000 incl wielen en Ritchey Carbon afmontage van een klant van ons. Magnifieke fiets, heel erg licht en superstrak, wanneer je dezelfde afmontage op een stukje tupperware van Specialized wil, ben je zo'n 2 a 3000 euro meer kwijt. (plus hij claimt zelf dat hij vele male liever deze fiets heeft dan bv. een Cannondale uit dezelfde prijsklasse met "maar" Ultegra).

Koen X
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 jan 2014 22:35

Koen X 25 feb 2014 21:15

Eerder dan verwacht en nog niet helemaal af maar toch wat foto's van mijn Sensa Afbeelding Afbeelding

Plaats reactie