Sensa Umbria/Modena Race Comp
-
- Forum-lid
Beste forumleden,
Momenteel ben ik me aan het oriënteren op een nieuwe racefiets. Hierbij heb ik als student te maken met een beperkt budget. Fiets momenteel op een barrel en omdat ik toch aardig wat kilometers maak wil ik wat meer kwaliteit.
Hierbij is mijn oog gevallen op de Sensa Umbria, afgemonteerd met tiagra triple:
http://www.gustavsport.nl/sensa-umbria- ... ecial-deal
Of de Sensa Modena Race Comp, afgemonteerd met 105 onderdelen, ook triple.
http://www.12gobiking.nl/p/sensa_modena_race_comp_2014 (link gaat naar homepage, het is de fiets van 849 euro)
Wil toch graag een triple omdat ik klimmen leuk vind.
Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar de Modena maar vind het vreemd dat ik het model Modena verder nergens kan vinden en hij staat ook niet op de site van Sensa. Heeft dit er mee te maken dat het een 2014 model is?
Ook deze canyon is me opgevallen maar wil toch graag wat goedkoper.
http://www.canyon.com/_nl/roadbikes/bike.html?b=3191
En wat is jullie advies over deze fietsen. Kennen jullie nog meer fietsen in deze prijsklasse van een degelijke kwaliteit?
Alvast bedankt
Momenteel ben ik me aan het oriënteren op een nieuwe racefiets. Hierbij heb ik als student te maken met een beperkt budget. Fiets momenteel op een barrel en omdat ik toch aardig wat kilometers maak wil ik wat meer kwaliteit.
Hierbij is mijn oog gevallen op de Sensa Umbria, afgemonteerd met tiagra triple:
http://www.gustavsport.nl/sensa-umbria- ... ecial-deal
Of de Sensa Modena Race Comp, afgemonteerd met 105 onderdelen, ook triple.
http://www.12gobiking.nl/p/sensa_modena_race_comp_2014 (link gaat naar homepage, het is de fiets van 849 euro)
Wil toch graag een triple omdat ik klimmen leuk vind.
Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar de Modena maar vind het vreemd dat ik het model Modena verder nergens kan vinden en hij staat ook niet op de site van Sensa. Heeft dit er mee te maken dat het een 2014 model is?
Ook deze canyon is me opgevallen maar wil toch graag wat goedkoper.
http://www.canyon.com/_nl/roadbikes/bike.html?b=3191
En wat is jullie advies over deze fietsen. Kennen jullie nog meer fietsen in deze prijsklasse van een degelijke kwaliteit?
Alvast bedankt
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Qua fiets sowieso mee eens.Gerboon schreef:Ik zou nog even doorsparen en voor die canyon gaan. Deze fiets komt in diverse tests als uitmuntend naar voren en daarbij is vooral het frame bijzonder goed in deze prijsklasse.
Kleine kanttekening bij Canyon is wel dat het een online shop is, waardoor niet alle fietsenmakers je willen helpen als je er problemen mee hebt. Nou is de klantenservice van Canyon prima, en als je zelf een klein beetje verdiept (hebt), in fietstechniek en onderhoud, dan is dit natuurlijk geen probleem. Heb je echter 2 linkerhanden, is een fiets bij een fysieke shop wellicht handiger.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Ik zou als "student" zijnde niet doorsparen voor de Canyon maar kopen wat binnen mijn budget ligt. Het verschil tussen je boven aangehaalde Sensa's (of gelijke binnen je budget) en je huidige fiets is al immens groot zodat een nog grotere hap uit je budget niet nodig zal zijn. Geniet van het student zijn icm het fijne van fietsen met welke fiets dan ook...Gerboon schreef:Ik zou nog even doorsparen en voor die canyon gaan. Deze fiets komt in diverse tests als uitmuntend naar voren en daarbij is vooral het frame bijzonder goed in deze prijsklasse.
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.
Inderdaad gewoon voor die fiets met Tiagra gaan en mocht je nog een keer geld overhouden kun je dit gebruiken om ergens op vakantie te gaan waar je die triple echt nodig hebt. Ik denk dat je dan het meeste plezier van je beperkte budget hebt.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid
Ik zou als student doorsparen en de betere fiets dus de canyon kopen. Studenten krijgen het meestal beter en een kleine beetje wissel op de toekomst mag je wel trekken.
Hoi,
I bought the Sensa Umbria (Tiagra triple) less than a year ago and I have ridden circa 3000km so far, mainly on daily commuting and some weekend/after work rides.
It is my first racefiets, so I cannot make a comparison with the other brands. However, I'm very satisfied with the fiets. No technical problems so far and all mechanical parts behave smoothly with the regular cleaning, of course.
I will take it for a service this week for a professional check up, just in case. i will be back in case problems are spotted !
I bought the Sensa Umbria (Tiagra triple) less than a year ago and I have ridden circa 3000km so far, mainly on daily commuting and some weekend/after work rides.
It is my first racefiets, so I cannot make a comparison with the other brands. However, I'm very satisfied with the fiets. No technical problems so far and all mechanical parts behave smoothly with the regular cleaning, of course.
I will take it for a service this week for a professional check up, just in case. i will be back in case problems are spotted !
-
- Forum-lid
Ik ga denk ik toch voor de een van de twee Sensa's.
Met name omdat dat al zo'n grote stap vooruit is met m'n huidige fiets dat ik die 150 euro extra graag in m'n zak hou.
Met name de Modena lijkt me de prijs/kwaliteit verhouding mooi met een carbon voorvork en 105/triple. Geloof alleen dat het een mix is, heb wel eens gelezen dat dit niet aan te raden is i.v.m. ongelijke slijtage?
Met name omdat dat al zo'n grote stap vooruit is met m'n huidige fiets dat ik die 150 euro extra graag in m'n zak hou.
Met name de Modena lijkt me de prijs/kwaliteit verhouding mooi met een carbon voorvork en 105/triple. Geloof alleen dat het een mix is, heb wel eens gelezen dat dit niet aan te raden is i.v.m. ongelijke slijtage?
Wbt de evt mix zal dat wel loslopen denk ik. Wat ik zo kan zien in de specs blijft de mix beperkt tot alleen maar Shimano onderdelen. Mijn fiets is ook samengesteld uit een mix van Centaur-Chorus- Record-Fulcrum en deze onderdelen functioneren al jaren probleemloos samen. Upgraden van de Modena onderdelen kan indien nodig/gewenst in een later stadia nadat je al genoten hebt van de vele kilometers op je nieuwe fiets...
-
- Forum-lid
Bij een mix worden de originele (105) onderdelen uit prijsconcurrentie overwegingen vervangen door goedkopere onderdelen van een mindere kwaliteit. Je kunt erover strijden hoeveel het uitmaakt maar daar wordt een fiets natuurlijk niet beter van.
Wat weegt de modena? Wat zijn dat voor wielen? Welke banden zitten eronder?
Wat weegt de modena? Wat zijn dat voor wielen? Welke banden zitten eronder?
Mindere kwaliteit staat niet gelijk met slecht. Een (fiets) hoeft er bij voorbaat niet beter op te worden als deze goed genoeg is voor het doel en gebruiker. De vragen over wielen etc. zijn te vinden onder de link lijkt me.
Het zijn wielen uit standaardonderdelen opgebouwd in de goedkoopste klasse en gezien de 32 spaken zijn daar niet veel problemen mee te verwachten.
Waarschijnlijk goedkope industrielagertjes, maar die kunnen doorgaans makkelijk gewisseld worden.
Gaan gewoon doen wat ze moeten doen.
Het is verder een complete Shimano 105 op de remmen na lijkt het.
Ik ben geen beginner, maar ik zou me niet generen op zo'n ding te rijden....
Waarschijnlijk goedkope industrielagertjes, maar die kunnen doorgaans makkelijk gewisseld worden.
Gaan gewoon doen wat ze moeten doen.
Het is verder een complete Shimano 105 op de remmen na lijkt het.
Ik ben geen beginner, maar ik zou me niet generen op zo'n ding te rijden....
Cheap light strong, choose two