Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

hartslagmeterfunctie Garmin Edge 800

RH50
Forum-lid

RH50 18 feb 2014 10:37

Heb nu de Premium heart rate monitor gekregen van Garmin, dit is de nieuwe band. Hopelijk houdt deze het langer vol. Iemand ervaringen met deze nieuwere band?

wannes69
Forum-lid

wannes69 26 feb 2014 21:53

Omdat ik ook gekke waardes kreeg op mijn HS meter ben ik beginnen zoeken en uiteindelijk hier terecht gekomen .. Ben dan vandaag meteen naar de way point vestiging in leuven geweest ( waar ik mijn toestel kocht ) en daar hebben ze me voorgesteld van eerst te proberen met een nieuwe batterij omdat dat de goedkoopste oplossing was ( 3,5€)
Daarnet echter gaan rijden en vastgesteld dat er nu helemaal niks meer gemeten wordt ... Dan maar meteen met de fiets terug naar way point en daar konden ze mij enkel maar een nieuwe aankoop voorstellen omdat mijn toestel 2 maanden buiten garantie is . Moets dat niet het geval zijn zou ik zonder problemen een nieuwe krijgen maar nu kunnen zij daar zelf niet over oordelen . Maar ik weiger van zomaar 60€ op de toonbank te gooien en ga me nu rechtstreeks richten naar Garmin. Benieuwd wat er uit de bus gaat komen .

peter1981
Forum-lid

peter1981 26 feb 2014 21:57

Veel hartslag banden moet je de batterij wel even een paar minuten/uurtjes eruit laten.
Ik had ene van Bryton en als ik die wisselde dan deed die nog niks
Toen eens een uurtje of 2 eruit gelaten en weer erin gedaan en werkte prima.

Mocht die uiteindelijk niet gaan werken en je krijgt geen nieuwe band van Garmin kan je ene bij decathlon halen die kost 35euro en is minimaal net zo goed.
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

Kilowatt
Forum-lid

Gebruikersavatar Kilowatt 26 feb 2014 23:13

Of Polar softstrap.
older Budweiser

HarrieK
Forum-lid

HarrieK 27 feb 2014 21:30

Dus op deze softstrap band kun je dan je garmin blokje plaatsen, in de tekst te lezen moet dit werken en hij krijgt goeie beoordelingen.

http://www.futurumshop.nl/polar-soft-st ... horReviews

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 27 feb 2014 21:57

HarrieK schreef:Dus op deze softstrap band kun je dan je garmin blokje plaatsen, in de tekst te lezen moet dit werken en hij krijgt goeie beoordelingen.

http://www.futurumshop.nl/polar-soft-st ... horReviews
Kan dus en werkt perfect.
I know myself like no one else
Nothing to defend

HarrieK
Forum-lid

HarrieK 28 feb 2014 16:52

Ok mooi, heb nog geen problemen maar als die er komen weet ik alvast wat te doen. :D

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 16 mar 2014 23:47

De problemen met de Garmin straps treden bij sommige personen en bepaalde kleding bij koudere temperaturen (met name bij een laag dauwpunt) op en kunnen soms subtiel (bv iets hogere hartslag) en soms extreem (hartslag van 240 continu) zijn. Het wordt veroorzaakt door statische elektriciteit.
Ik had eerst het subtiele probleem waardoor ik dacht dat ik zelf een probleem had, maar kreeg later het extreme waardoor ik wist dat het aan de band lag.
De Polar band loste het in één klap voorgoed op maar het is toch ook belangrijk dat je de band onderhoud zoals op alle instructie staat. Dus altijd met schoon water afvegen en Polar geeft aan dat je de strap (zonder sensor) na elke 7 keer helemaal moet uitspoelen in koud water en hangend laten drogen.
Afbeelding

Kiekeboe
Forum-lid

Gebruikersavatar Kiekeboe 18 mar 2014 12:06

davidbernard69 schreef:Het oude model van de Garmin hartslagband werkt beter dan de nieuwe 'deluxe' versie, waar veel mensen problemen mee hebben. Ik heb ze allebei en met dat oude model heb ik nooit problemen gehad. Het nieuwe model is inmiddels kostenloos door Garmin omgeruild, waarna deze ook weer normaal functioneert. Nieuw en luxe is niet altijd beter ;)
+1

plantagenet
Forum-lid

Gebruikersavatar plantagenet 24 sep 2014 20:52

Mijn hartslagmeterband van mijn Garmin 800 (besteld juni dit jaar) vertoont dezelfde kuren zoals hierboven beschreven. Al twee maal het batterijtje vervangen, dan lijkt het even weer allemaal te werken, maar inmiddels zie ik of helemaal geen hartslag of hele lage waarden van 70-90 bpm (extreem hoge waarden ben ik niet tegengekomen).
Wat ik nog ga proberen is de band goed wassen en uitspoelen, een batterijwissel doen met een periode 'spanningsloos' en de band wat lager plaatsen op het lijf. Mocht het niets opleveren dan neem ik contact op met de leverancier.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

Wounded Wijnse
Forum-lid

Wounded Wijnse 25 sep 2014 09:40

Ik gebruik nu al 2 jaar de BBB hartslagband en dit tot volle tevredenheid! je hoeft hem niet te bevochtigen voor gebruik en werkt prima.ik gebruik wel het Garmin blokje! dat past perfect op de band.

wielracer
Forum-lid

wielracer 25 sep 2014 10:58

bij een batterijwissel kan je het beste de nieuwe batterij er even andersom erin doen. Dit een aantal minuten. Dan reset de band zichzelf weer.

Plaats reactie