Alles over vakanties op én met de fiets

(eerste fiets)vakantie buitenland

Herman_N
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 24 feb 2014 19:26

amclassic-fan schreef:
Herman_N schreef:Altijd een regenjack meenemen. Het weer kan snel omslaan in de bergen en bovenop een col kan het aanmerkelijk kouder zijn dan in het dal. Tijdens de afdalingen kan het dan al gauw koud worden.
Verder is het altijd handig je vriendin te laten weten hoe de route eruit ziet. Het is wel handig als ze je weet te vinden indien je met onoverkomelijke pech staat.
St-Tropez en bergen? Dat zijn leuke heuvels, maar geen bergen.
Hahahaha ik had me inderdaad niet verdiept in de omgeving. Ik had meer Nice, Monte Carlo eo in mijn hoofd. Van daaruit kun je wel naar 1500 meter. Ik vraag me sowieso af of St Tropez wel de meest geschikte omgeving is om ervaring met heuvels/bergen op te doen. De colletjes in de buurt daar ontstijgen nauwelijks het niveau Ardennen qua hoogte.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Le Grimpeur
Forum-lid

Gebruikersavatar Le Grimpeur 24 feb 2014 20:38

Schitterende (fiets)omgeving! In maart zul je de zenuwslopende drukte uit het hoogseizoen daar hoogtswaarschijnlijk nog niet aantreffen, dus gewoon fijn gaan fietsen. Als je een goede conditie hebt, moet je in die omgeving met 34x25 als lichtste verzet IMHO goed uit de voeten kunnen hoor. Vanuit Grimaud de rustige weg naar Collobrières nemen en vervolgens over de Col de Babarou naar Bormes-les-Mimosas is een mooie trip. Je kunt dan door het achterland de D98 pakken om terug te rijden of gewoon via de heenweg weer terug rijden. Ook mooi is het richting La Garde-Freinet en dan over de Col de Vignon en via Plan-de-la-Tour binnendoor je weg terug zoeken. Ik heb daar in het hoogseizoen gefietst en eigenlijk alleen de wegen direct langs de kust gemeden vanwege het continue filerijden (heb ik even met de auto moeten doen omdat we zonodig ook eens bij St-Tropez wilden kijken :oops: ). Als je wat langere tochtjes wilt maken, is het ook zeker de moeite waard om de klimmetjes richting N.D. des Anges (Col des Fourches, Collobrières) te doen. Als het weer een beetje meezit, behoef je je daar op de fiets niet te vervelen :) . Hoe druk de kustweg in maart is, weet ik niet, doch dat kun je zelf snel genoeg uitvinden. Houd, eenmaal ter plaatse, in elk geval de météo een beetje in de gaten ;) .
60 x Ventoux

Kilowatt
Forum-lid

Gebruikersavatar Kilowatt 25 feb 2014 22:19

Mijn ervaring met de witte D wegen zijn over het algemeen goed. Goed asfalt. En streetview is er voor de urenlange voorpret ;).
older Budweiser

MarkVeenstra
Forum-lid HC

Gebruikersavatar MarkVeenstra 26 feb 2014 09:28

En met qualdich kan je profielen en routes bekijken en uitstippelen. Niet t meest gebruiksvriendelijke programma, maar het is gratis, dus dat vind elke Hollander goed :)
http://tourenplaner.quaeldich.de/
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

tnieuw
Forum-lid

tnieuw 26 feb 2014 10:41

Je kunt via bikemap.net prima je routes zelf aanmaken.

RaceFietserke
Forum-lid

RaceFietserke 26 feb 2014 17:56

Bedankt voor de tips allemaal, super! Ik zag net op bikemap.net al enkele routes, dat is helemaal top :)

vincent75
Forum-lid

Gebruikersavatar vincent75 26 feb 2014 18:58

Wij zijn een keer vanuit Frejus het binnenland ingereden richting Gorges du Verdon. Mooie glooiende wegen met leuke klimmetjes. Ik zou me daar wel kunnen vermaken.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Jeroen Vermeeren
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Jeroen Vermeeren 26 feb 2014 23:19

Misschien net iets te laat maar op 13 april 2014 wordt daar weer de Granfondo Saint Tropez georganiseerd: http://www.granfondoguide.com/Events/In ... -st-tropez

Lijkt me een uiterst mooie rit!

RaceFietserke
Forum-lid

RaceFietserke 27 feb 2014 07:57

vincent75 schreef:Wij zijn een keer vanuit Frejus het binnenland ingereden richting Gorges du Verdon. Mooie glooiende wegen met leuke klimmetjes. Ik zou me daar wel kunnen vermaken.
Cool, heb je daar toevallig nog een route van?

Jeroen Vermeeren schreef:Misschien net iets te laat maar op 13 april 2014 wordt daar weer de Granfondo Saint Tropez georganiseerd: http://www.granfondoguide.com/Events/In ... -st-tropez

Lijkt me een uiterst mooie rit!
Aaaaaaaaaaah spijtig, dan vertrekken wij net terug naar huis :cry:
Lijkt me anders inderdaad een leuke rit! Eens kijken of ik niet bepaalde dingen kan overnemen om daar zelf een route van te maken :P

Plaats reactie