Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Als "Correct" het niet meer heeft......

hetfietsertje
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 19 jul 2008 19:44

hetfietsertje 20 jul 2010 00:28

BianchiSL3 schreef: Het gaat voornamelijk goed, veel omzetgroei komt uit de groei in elektrische fietsen.
http://www.nu.nl/beurs/2193710/accell-z ... ijgen.html


dit bericht is van februari 2010, voor de start van het seizoen. Ik hoor momenteel vrij vaak om me heen dat fietsenwinkels het niet erg makkelijk hebben.
Tot zover off topic

On topic: Het zou leuk zijn als Salden en Hopmans audio en videoapparatuur zouden gaan verkopen tegen hun prijsstelling

En nu weer snel naar Vive le velo
http://www.hetfietsertje.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

johnj
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 06 mar 2010 23:30

johnj 20 jul 2010 00:40

Ben benieuwd of ze wel het juiste personeel hiervoor hebben, ik bedoel vooral verkopen kan iedereen maar repareren is toch een ander verhaal, een laptop en een tv hebben alleen een stekker, een fiets lijkt me toch wat complexer voor ze..

Gebruikersavatar
jeroenkuiper
Forum-lid
Berichten: 1090
Lid geworden op: 31 mei 2010 00:20
Locatie: wolvega

Gebruikersavatar jeroenkuiper 20 jul 2010 00:53

eelcoz schreef:Typisch, dat men het moet hebben van elektrische fietsen. Ik hoorde gisteren dat er ook al elektrische sportfietsen zijn. Daar begrijp ik dus niets van. Dan is het toch geen sporten meer, of mis ik nu iets?


moet toch niet gekker worden... straks krijg je ingebouwde electrische motortjes in het professionele wielersegment ;)

denk dat de drukte rond cancellara gewoon bedoeld was om de electrische fietsen business te stimuleren :)

ik kom trouwens ook veel mensen tegen met een electrische fiets... het lijkt wel een trend die serieus aan het doorzetten is

en repareren, tsja, de Lidl verkocht laatst ook fietsen. denk dat die ook zeggen ''ga maar naar de fietsenmaker om de hoek'' zelfde toch met laptops e.d via de bouwmarkten/supers. daar hoef je ook niet mee terug te gaan als er wat mee is, dan ben je beter uit bij de lokale pchandel
Afbeelding

thomwittendorp
Forum-lid
Berichten: 1160
Lid geworden op: 16 jan 2010 20:28

thomwittendorp 20 jul 2010 11:36

mijn eerste fiets heb ik gekocht bij de gamma en toen na drie dagen de band kapot was heb ik zo'n service adres gemaild, waar de fiets vandaan kwam voordat hij in de winkel stond dus misschien dat hun ook zoiets doen met de reperatie van de fiets en dat je dan de rekening opstuurt
CANNONDALE SuperSix EVO sram red

racemonster
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 mei 2010 17:12

racemonster 20 jul 2010 14:52

eelcoz schreef:Ik hoorde gisteren dat er ook al elektrische sportfietsen zijn. Daar begrijp ik dus niets van. Dan is het toch geen sporten meer, of mis ik nu iets?

Ik sta nergens meer van te kijken. er schijnt zelfs al alcoholvrij bier te zijn!
Op zoek naar een eerste fiets

gtimmers
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 sep 2009 17:54

gtimmers 20 jul 2010 16:02

gisteren outfit en schoenen bij Correct gehaald: goed aanbod en prima geholpen. Fietsen is hobby van de eigenaar van Correct, zeker in Rotterdam is het aanbod van goede wielerzaken naar mijn idee beperkt, kan er best bij.

jvdh
Forum-lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 21 apr 2010 20:20

jvdh 20 jul 2010 18:05

johnj schreef:Ben benieuwd of ze wel het juiste personeel hiervoor hebben, ik bedoel vooral verkopen kan iedereen maar repareren is toch een ander verhaal, een laptop en een tv hebben alleen een stekker, een fiets lijkt me toch wat complexer voor ze..



Ha, alleen een stekker. Yep, ze draaien op lucht, pure dromen gevangen in een doosje. Voor apparatuur geldt allang dat de tussenpersoon niet repareert en geen garantie regelt. Zij doen dat nu waarschijnlijk ook met de fietsen. Voor mij lijkt me dit alleen interessant als ze er ook echt de prijs me kunnen gaan drukken, of als ze grootschalig onderdelen gaan verkopen.

martijn78
Forum-lid
Berichten: 861
Lid geworden op: 26 mar 2008 09:28

martijn78 20 jul 2010 22:32

gtimmers schreef:gisteren outfit en schoenen bij Correct gehaald: goed aanbod en prima geholpen. Fietsen is hobby van de eigenaar van Correct, zeker in Rotterdam is het aanbod van goede wielerzaken naar mijn idee beperkt, kan er best bij.


tja wat is beperkt, je hebt een aantal echte wielerspeciaalzaken:

o.a.
bikers best
wielerstudio
Race: Specialized Roubaix
CX: cube cross race sl
TT: Cube Aerium HPA Pro

bowie70
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 jul 2010 23:26

bowie70 11 aug 2010 15:22

Ik ben verdeeld over radio Correct. Ik woon in Rotterdam en heb op racefietsgebied niet veel keus qua fietsenmaker. Wat radio-correct doet is schappen aanbieden aan fabrikanten. Het zelfde idee dus als de mediamarkt.
Zij zijn net gestart met het verkopen van fietsen. Het fietsaanbod is dan ook behoorlijk te noemen ook qua kleding. Qua onderdelen kom je bij correct niet ver. Bestellen van produkten is niet mogelijk. Dus dat wat er aan assortiment is dat is alles. voorbeeld:
Ik wil namelijk supreme black als smeermiddel gaan gebruiken voor mijn ketting. In eerste instantie kende de verkoper het niet en legde uit dat zij een startende fietsenzaak waren (het assortiment is nog niet volledig). Toen vroeg ik of ze het konden bestellen? De uitleg die ik toen kreeg sloeg werkelijk alles. Hij legde uit dat correct geen zaken deed met kleine bedrijven. Dit in verband met het feit dat kleine bedrijven niet snel konden leveren en de continuiteit niet konden waarborgen!? Eerst kende hij het merk niet en 5 seconden later wist hij te vertellen dat het een onbetrouwbare marktpartij was. Als toetje zei hij nog "als correct het niet heeft vergeet het dan maar!" Meer in de context als wij het niet hebben dan heb je bij ons pech!!
Het personeel is sterk afhankelijk van degene die je treft. Heb ook een andere verkoper meegemaakt die wel wist wat een fiets was en de in en outs wel kende.
Koga Miyata Roadrunner Shimano 105
Jan Jansen Vuelta Shimano Sora
Garmin Edge 705

Plaats reactie