+1 die cube kan onmogelijk te groot zijn. Ik heb een 60cm met 185 en bbl 91cm, met jouw zeer korte benen zou een 56 zelfs aan de kleine kant zijn.Ernie C. schreef:Als de Cube in maat 56 te groot is (wat ik betwijfel), zullen zelfs de M/54's van de Foil, S3 en Kuraro dat ook zijn.
Eerst maar eens goed laten meten of experimenteren met een kortere -17 graden stuurpen om een diepere/kortere zit uit te proberen voordat je 5000 euro over de balk smijt.
Mijn droomfiets.. de Kuota Kuraro?
-
- Forum-lid HC
Ja daar had ik niet aan gedacht, omdat er in maat M of L gesproken wordtscottpch schreef:Marc, mijn S3 van 2011 en m'n Foil van 2012 hebben in de maat 51 resp.S een balhoofdbuis van 120 mm.
In die maat is de Kuraro iets langer.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.
Mensen blijven zich maar vergissen in die gekke maatvoering van Cube, je moet echt een volle maat (2cm) kleiner rekenen dan de aangegeven maat.wasbeer2006 schreef:+1 die cube kan onmogelijk te groot zijn. Ik heb een 60cm met 185 en bbl 91cm, met jouw zeer korte benen zou een 56 zelfs aan de kleine kant zijn.Ernie C. schreef:Als de Cube in maat 56 te groot is (wat ik betwijfel), zullen zelfs de M/54's van de Foil, S3 en Kuraro dat ook zijn.
Eerst maar eens goed laten meten of experimenteren met een kortere -17 graden stuurpen om een diepere/kortere zit uit te proberen voordat je 5000 euro over de balk smijt.
@JeffvL Ik bedoelde dat je op je huidige fiets een -17 graden pen eventueel van 1cm korter of langer kunt monteren, dan kun je voor een paar euro zelf een paar 100km ervaren hoe een kleinere of lagere, langere fiets zit. Uiteindelijk zegt jouw eigen gevoel meer dan een fietsmeting. Ik denk trouwens dat een kortere zit zeker niet de bedoeling is en alle bovengenoemde frames worden ook meteen korter als de stack lager wordt dan jouw huidige fiets. Als je relatief korte benen hebt en de huidige geometrie echt niet bevalt kun je misschien ook op zoek gaan naar een frame met een langere geometrie zoals de Rose Xeon CW of Storck Aernario.
Campagnolo Ultra Dork
Ik heb de boosdoener waarschijnlijk al gevonden.. ik had het frame niet de schuld moeten geven. Na wat onderzoek op het internet ben ik tot de volgende conclusie gekomen. Mijn zadel stond net iets te ver naar achteren en de hoek waarin hij stond was ook niet optimaal(naar boven gericht). Dat is dus het nadeel als je met 2 personen op 1 fiets rijd en voor de afstelling van je eigen fiets vertrouwd op een ander.
Ik heb hem weer recht gezet en (heel licht)naar voren gezet. Ik heb bij mij laatste rit van ruim een uur geen last ondervonden, ik zal hier met kleine aanpassingen mee blijven experimenteren tot het naar mijn idee optimaal is. Dus bedankt voor jullie het reacties de framemaat is inderdaad gewoon goed waarschijnlijk, excuses voor de verwaring.
Ik neem aan dat dit nu ook geen problemen meer zal opleveren bij een nieuwe fiets
Ik heb hem weer recht gezet en (heel licht)naar voren gezet. Ik heb bij mij laatste rit van ruim een uur geen last ondervonden, ik zal hier met kleine aanpassingen mee blijven experimenteren tot het naar mijn idee optimaal is. Dus bedankt voor jullie het reacties de framemaat is inderdaad gewoon goed waarschijnlijk, excuses voor de verwaring.
Ik neem aan dat dit nu ook geen problemen meer zal opleveren bij een nieuwe fiets
-
- Forum-lid HC
Overigens zijn er nu meer merken die het cube truckje gaan toepassen. Canyon begint ook al aardig te verlopen.
Een voordeel bij cube is het inderdaad exact 1 maat.
waarom ze dat doen is mij een raadsel.
Een voordeel bij cube is het inderdaad exact 1 maat.
waarom ze dat doen is mij een raadsel.
ik vond het wel zo netjes om te melden.. maar het is geen een van de eerder besproken fietsen geworden. Na lang zoeken en zo'n beetje elke fiets van de bekende merken gezien te hebben heb ik vanochtend onverwachts maar totaal niet ongewenst de bestelling geplaatst voor de (tot gisteren toe voor mij nog onbekende) Sensa Giulia met Ultegra Di2 bij 12gobiking Qua prijs(en hopelijk prestatie) verhouding konden hier wat mij betreft eigenlijk maar weinig fietsen tegenop. Maar alsnog bedankt allemaal voor jullie reacties en adviezen, en ik zal hopelijk weer snel op de weg te vinden zijn samen met de nieuwe racefiets!
Je kan uiteraard ook kijken naar de Wilier Cento1 Air.. Er staat een recensie in blad Fiets. Het is een combinatie van een 'reguliere' racefiets en een tijdrit fits (zoek maar eens op youtube naar review cento1 air).. Voor bijna 4000 euro heb je een volledig aero carbon fiets met hoge mavic sle velgen en shimano ultegra...
Isaac levert ook aero fietsen met hoge FFWD velgen voor een goede prijs kwaliteit..
Isaac levert ook aero fietsen met hoge FFWD velgen voor een goede prijs kwaliteit..
Cervelo C5 | Shimano DA Di2 | Look | HED | ENVE | AX lightness
-
- Forum-lid
Van harte gefeliciteerd met de aanschaf van je nieuwe racefiets !!!
Maar wat een grap,
Een Sensa kopen staat zo haaks op de fietsen die hierboven de revu zijn gepasseerd.
Een Sensa heeft voor mij echt een veel mindere status dan bv een Kuota.
(Niets ten nadele van Sensa ...)
Maar wat een grap,
Een Sensa kopen staat zo haaks op de fietsen die hierboven de revu zijn gepasseerd.
Een Sensa heeft voor mij echt een veel mindere status dan bv een Kuota.
(Niets ten nadele van Sensa ...)
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Niet erg.JeffvL schreef:ik vond het wel zo netjes om te melden.. maar het is geen een van de eerder besproken fietsen geworden.
Het zal dus, zoals in je titel staat, een droomfiets blijven.
Heb je nog iets om naar uit te kijken hé.
Een foto in het "Sensa" topic kan er nu wel vanaf
Succes met je nieuwe fiets
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid
Even voor de duidelijkheid ... Ik zeg ook niet dat er wat mis is net Sensa (zeker niet !!)
Alleen is het wel een plotselinge overstap
Alleen is het wel een plotselinge overstap