Daar heb je gelijk in Kees, maar onwetendheid is geen misdaad. Volgens mij is het beter voor je gezondheid als je niet op elke, in jou ogen, onwaarheid, reageert.kees0251 schreef:Degene die denkt dat lagerwrijving hetzelfde is als electrisch vermogen opwekken zou hier helemaal geen opmerkingen over moeten maken.scottwilko schreef:Goede keus om de lagers te vervangen. Degene die denkt dat de wrijving niet uitmaakt, moet maar eens met een naafdynamo gaan rijden. Dan merk je wel degelijk een groot verschil tussen licht aan of licht uit.
industrielager loopt zwaar maar regelmatig.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4710
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Wanneer is het onwetendheid?
Een naafdynamo die wel of geen elektrisch vermogen opwekt, laat wel duidelijk een verschil voelen in weerstand. Dat een lager die zwaar loopt tegen een lager die licht loopt een veel kleiner verschil is doet daar niets aan af.
Een naafdynamo die wel of geen elektrisch vermogen opwekt, laat wel duidelijk een verschil voelen in weerstand. Dat een lager die zwaar loopt tegen een lager die licht loopt een veel kleiner verschil is doet daar niets aan af.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4710
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Ik zou hier op in kunnen gaan, maar blijkbaar vind Kees alleen wetenschappelijk onderbouwde antwoorden relevant. Ik probeer alleen op een eenvoudige manier iets duidelijk te maken. Vind je mijn antwoorden niet interessant, lees er dan overheen.
Oh nu ben ik er toch op in gegaan, maar dit is wel het laatste wat ik aan een discussie met Kees besteedt. Laten we nu verder gaan met de originele discussie.
Graag verneem ik de bevindingen van Scighera, of hij tijdens het fietsen ook verneemt dat het soepeler loopt met nieuwe lagers, en uiteraard of dit ook in de snelheid zichtbaar is?
Oh nu ben ik er toch op in gegaan, maar dit is wel het laatste wat ik aan een discussie met Kees besteedt. Laten we nu verder gaan met de originele discussie.
Graag verneem ik de bevindingen van Scighera, of hij tijdens het fietsen ook verneemt dat het soepeler loopt met nieuwe lagers, en uiteraard of dit ook in de snelheid zichtbaar is?
Je wilde even scoren en zat er totaal naast, no big deal maar lul er dan niet omheen.scottwilko schreef:Ik zou hier op in kunnen gaan, maar blijkbaar vind Kees alleen wetenschappelijk onderbouwde antwoorden relevant. Ik probeer alleen op een eenvoudige manier iets duidelijk te maken.
Cheap light strong, choose two
Bedankt voor de tips zover!
Ik heb zowel normale als C3 besteld, Na wat gegoogle bleek zowel Mavic als Easton C3 te gebruiken, en HED bij ceramic upgrades ook C3.
Ik ga er dus eerst C3 inpersen, en als dat teveel speling oplevert de normale.
Hier een foto van de naaf zonder freewheel en as; hoe kan ik het beste de lagers eruit krijgen? normaal neem je er al een mee bij het verwijderen van de as, en tik je de andere er vervolgens uit.
Er zit hier echter ook een tussen ring/cylinder in die bijna dezelfde binnendiameter heeft als de de lager cartidges...
Ik heb zowel normale als C3 besteld, Na wat gegoogle bleek zowel Mavic als Easton C3 te gebruiken, en HED bij ceramic upgrades ook C3.
Ik ga er dus eerst C3 inpersen, en als dat teveel speling oplevert de normale.
Hier een foto van de naaf zonder freewheel en as; hoe kan ik het beste de lagers eruit krijgen? normaal neem je er al een mee bij het verwijderen van de as, en tik je de andere er vervolgens uit.
Er zit hier echter ook een tussen ring/cylinder in die bijna dezelfde binnendiameter heeft als de de lager cartidges...
Quintana Roo CD0.1 - Record - FSA SRM- Zipp 900/H3
Planet-X Stealth - SuperRecord - Powertap
Planet-X Stealth - SuperRecord - Powertap
-
- Forum-lid
- Berichten: 451
- Lid geworden op: 24 sep 2007 20:46
loos volledig mee eens en met jou en mij verschrikkelijk veel forumleden!!!loos schreef:Kees, het zou de sfeer verbeteren als je je gewoon respectvol uitlaat tegenover je medeforumleden. Het zou ook de discussies ten goede komen, lijkt me zo
gaat niet, bestaat niet!
Zo...was een hele operatie, de boel zat er goed vast in, verschil van de losse oude lagers met losse nieuwe lagers was enorm.
Inpersen lukte niet met snelspanner (steeds scheef), met oude lager als tussenmateriaal, en een stuk schroefdraad met grote moer icm hamer en de lagers gingen er wel recht in.
Resultaat is positief, nog niet helemaal perfect vergeleken met een HED.3 . Maar een aanzienlijk langere en soepele uitloop tov de oude lagers,
Inpersen lukte niet met snelspanner (steeds scheef), met oude lager als tussenmateriaal, en een stuk schroefdraad met grote moer icm hamer en de lagers gingen er wel recht in.
Resultaat is positief, nog niet helemaal perfect vergeleken met een HED.3 . Maar een aanzienlijk langere en soepele uitloop tov de oude lagers,
Quintana Roo CD0.1 - Record - FSA SRM- Zipp 900/H3
Planet-X Stealth - SuperRecord - Powertap
Planet-X Stealth - SuperRecord - Powertap
Was getekend: Fred uitroepteken.fredkarsten schreef:loos volledig mee eens en met jou en mij verschrikkelijk veel forumleden!!!loos schreef:Kees, het zou de sfeer verbeteren als je je gewoon respectvol uitlaat tegenover je medeforumleden. Het zou ook de discussies ten goede komen, lijkt me zo
Koeien die in een koortje loeien kunnen mij niet boeien.
Cheap light strong, choose two