bomb•proof (ˈbɒmˌpruf)nijkie schreef: Wat is bombproof?als ik vragen mag.
En wat bedoel je met stijfste velgen?
adj.
1. strong enough to resist the explosive force of bombs.
Fiets Magazine nr. 12-2024 is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
bomb•proof (ˈbɒmˌpruf)nijkie schreef: Wat is bombproof?als ik vragen mag.
Aha,Dit zijn dus wielen om door een mijnenveld te kunnen rijdencolnagofreak schreef:bomb•proof (ˈbɒmˌpruf)nijkie schreef: Wat is bombproof?als ik vragen mag.
adj.
Tja, uitspraak "bombproof" beetje met korrel zout nemen maar zo word het toch gezegd over sterke velgen.nijkie schreef:Aha,Dit zijn dus wielen om door een mijnenveld te kunnen rijdencolnagofreak schreef:bomb•proof (ˈbɒmˌpruf)nijkie schreef: Wat is bombproof?als ik vragen mag.
adj.
Nijkie, heb enkel gezegd dat deze velgen de stijfste uit de "geteste reeks" zijn.nijkie schreef:Je hebt het eerst over stijfste velg,Vandaar mijn vraag maar je bedoelt stijfste wiel.
Veelmensen vergeten ook de banden die er omheen liggen en de druk waarmee ze rijden en de stijfheid van het balhoofd,stuur en stuurpen.
Dat alles heeft invloed op het stuurgedrag.
Jij begrijpt het,Ik heb het vermoeden dat de term velg en wiel door elkaar wordt gehaaldpapsnoetn01 schreef:Nijkie heeft natuurlijk wel een punt als hij stelt dat de stijfheid van het wiel, en niet die van de velg is gemeten. Je zou je daarbij kunnen afvragen in hoeverre laatstgenoemde waarden voor de niet-wielbouwers onder ons van nut zouden kunnen zijn, maar dat is hier niet aan de orde. Net zo min overigens als het stuurgedrag dat deze wielen met zich meebrengen, ik dacht dat T.S. zijn vraag vooral had gesteld om de ervaringen van zwaardere rijders hiermee te vernemen en daarbij had ik het idee dat zijn aandacht vooral naar de duurzaamheid uitging.
Even off-topic: en als die fm dan 50 Euro/uur vraagt dan noemen ze hem hier op het forum een dief.Pelep schreef:Je zal de FM maar zijn die geen cassette mag verkopen, maar wel het spacertje plaatsen. Yippie.